Säsong 10 kommer 7/8 på tv4 play tydligen. Rev av S9 idag. Håller med övriga i tråden om att serien är förutsägbar och full av plot holes men ändå binge-värd en regnig dag som idag.
Kollade på de två första avsnitten av nya säsongen häromdagen.
... och jag måste säga det var en märklig upplevelse och inte på något bra sätt. Den här fåniga mästertjuven, en karaktär hämtad från Lilla Jönssonligan och som har en töntig vendetta med den skäggige polischefen. Och då ids jag inte ens gå in på den krystade romansen mellan åklagarassistenen och den unga snuten. Det hade gått att göra något bättre runt avsnittets storyline men det här blev mer en parodi eller fars. Kon har gått i sin och den mjölk som kommer är mager. Jag hoppas kommande avsnitt har bättre klang och djup än de två första.
Kollade på de två första avsnitten av nya säsongen häromdagen.
... och jag måste säga det var en märklig upplevelse och inte på något bra sätt. Den här fåniga mästertjuven, en karaktär hämtad från Lilla Jönssonligan och som har en töntig vendetta med den skäggige polischefen. Och då ids jag inte ens gå in på den krystade romansen mellan åklagarassistenen och den unga snuten. Det hade gått att göra något bättre runt avsnittets storyline men det här blev mer en parodi eller fars. Kon har gått i sin och den mjölk som kommer är mager. Jag hoppas kommande avsnitt har bättre klang och djup än de två första.
Ja vad hände med den coola assistent bruden Miriam helt plötsligt var hon ett avsnitt bara ersatt av denne "Valpen" nu förstår man ju dock varför klart man var tvungen att ha ett bögpar med i serien.
Sylvester är ju bara så dålig varför har man ens med den karaktären igen?
Säsong 10 har nu haft premiär & kan säga jag är ganska så chockerad över en sak, att ********r är tillbaka, trodde han skulle omkomma.
Var väl ganska uppenbart att han på ett eller annat sätt skulle överleva annars hade vi hört det för längesedan att hans karaktär inte skulle varit med längre och ersatts med någon annan
Har sett alla avsnitten av säsong 10. Tycker ändå manuset är hyggligt. Lite småmysigt sådär.
Stör mig dock på Alexandra Rapaports ohyggligt dåliga skådespeleri. Samt sidostoryn om
Alexanders drogproblem. Den tar för mycket plats. Avsnitt 5 och 6 är faktiskt riktigt bra.
Utan att avslöja för mycket undrar man ju vem som kom på att klä ut 2 idioter i sydväst i
strålande solsken samt låta dessa komma in till polishuset i samma utstyrsel. Någon tyckte säkert
det var en rolig ide. Det var det inte.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!