Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-20, 20:41
  #1
Medlem
hej funderar på att flytta till br i solberga.då området närmast telefonplan/E4. Nån som bott i det området och vet om det är lugnt eller inte? Vet att det bor lite blandat folk där invandrare,låginkomstagare och så.

Vad tror ni om solberga i framtiden? kommer det bli populärare nu när högspänningsledningarna försvinner?
Citera
2010-12-20, 20:44
  #2
Medlem
Douceurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzehonda
hej funderar på att flytta till br i solberga.då området närmast telefonplan/E4. Nån som bott i det området och vet om det är lugnt eller inte? Vet att det bor lite blandat folk där invandrare,låginkomstagare och så.

Vad tror ni om solberga i framtiden? kommer det bli populärare nu när högspänningsledningarna försvinner?

Solberga har jag ingen vidare åsikt om men bor på Telefonplan och är toknöjd
Citera
2010-12-20, 21:05
  #3
Medlem
Hela området är rätt bra, inget jätte negativt direkt.
Citera
2010-12-20, 21:15
  #4
Medlem
dandylines avatar
Det är bra, nära till stan men endå närförort. Speciellt Älvsjö tror jag kommer bli extremt attraktivt när nya Älvsjö centrum är klarbyggt. Tåg och bussar som går överallt.
Citera
2010-12-20, 22:59
  #5
Avstängd
Nicke1s avatar
Räknas som Älvsjös sämsta område.
Inget man märker av , men det bor sämre klientel där tillskillnad från resten av Älvsjö.
Citera
2011-02-09, 17:04
  #6
Avstängd
SuperGnus avatar
Prästgårdsgärdet måste nog ändå vara ett värre område?

Iaf så är solberga det enda området som består av hyreshus/BR, resten är antingen enbart villor eller blandat med majoriteten villor.
Citera
2011-02-17, 12:11
  #7
Medlem
Tänk på bullret från E4:an! Bodde i Midsommarkransen med balkong mot E4:an (nästan mittemot Solberga). Klart störd av ljudet även med dörren stängd. När fönster och balkongdörr byttes blev det OK när de var stängda men fortfarande olidligt när de var öppna (såklart!).

Om du använder SL mycket rekommenderar jag i stället Aspudden-Örnsberg-Axelsberg-Mälarhöjden eller Midsommarkransen-Telefonplan-Hägerstensåsen-Västertorp-Fruängen för att kunna ta tunnelbana direkt utan anslutning.

Själv valde jag Aspudden men tycker det är lite för dyrt att rekommendera nu. Mest prisvärt känns Västertorp.
Citera
2011-02-17, 16:28
  #8
Medlem
Såg tråden först nu. Den del av Solberga som är nära telefonplan har 2 stora fördelar för folk som är nattugglor, typ gillar att sitta och plugga på nätterna eller liknande.

Fördel 1: Macdonalds på gångavstånd som är öppet 24 timmar om dygnet 365 dagar om året.
Fördel 2: OKQ8 av närlivstyp på gångavstånd som är öppet 24 timmar om dygnet 365 dagar om året.
Citera
2013-11-14, 06:33
  #9
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag undrar hur Solberga är nuförtiden, 2013. Finns en del info från folk på olika forums om det när jag googlar, men det har varit kraftigt varierande åsikter och det mesta ganska gammal info.

Det ligger alltså mellan Telefonplan och Älvsjö, men denna lägenheten ngt närmare Älvsjö. Det var på tal om Tvärbana förut men det verkar inte som det längre.
Citera
2013-11-14, 17:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag undrar hur Solberga är nuförtiden, 2013. Finns en del info från folk på olika forums om det när jag googlar, men det har varit kraftigt varierande åsikter och det mesta ganska gammal info.

Det ligger alltså mellan Telefonplan och Älvsjö, men denna lägenheten ngt närmare Älvsjö. Det var på tal om Tvärbana förut men det verkar inte som det längre.

Nuförtiden har området ryckt upp sig rejält och har blivit ett riktigt bra område. Finns mycket bostadsrätter där nu förtiden.

"Ngt närmare Älvsjö", menar du Prästgårdsgärdet då eller? (vet nt om det är br)

Bra kommunikationer med Älvsjö station runt knuten som tar dig till stan på typ 10-15 minuter. Bussar går till Telefonplan och McDonalds, och ett köpcentrum vid namn "Västberga handel" med bland annat Coop Forum finns att tillgå. Att Älvsjö stationsområde skulle vara stökigt är bara bullshit.

Tror inte heller det kommer bli nån tvärbana, nu när dem bygger tuben till Nacka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback