Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-20, 19:58
  #1
Medlem
ThoughtZones avatar
Hejsan,

Har under två år haft en depression som nu har blivit bättre och har mått bra ungefär en månad. Samtidigt som jag började må bättre fick jag Zolpidem för att kunna sova (vilket antagligen var en stor faktor till att jag mår bättre). Innan dess kunde jag inte sova vissa nätter och ibland bara 3-4 timmar per natt. Nu har problemet helt vänds om..

Zolpidemen funkade utmärkt i början, somnade direkt på dem och sov skönt 7-8 timmar. Sedan började sömnen komma tillbaka och jag kunde sova normalt igen och bara tagit Zolpidem vissa nätter. Nu senaste veckan har dock varit extremt konstigt. Kan inte somna med hjälp av tabletterna, och när jag väl sover kan jag sova i 14-15 timmar. Inatt sov jag exakt 16 timmar, när någon försöker väcka mig reagerar jag men kan inte ta mig upp. Känns som jag är i ett mellanläge mellan sömn och vakenhet för jag förstår att någon försöker väcka mig men kroppen vägrar ta sig upp, sen när jag har vaknat första gången ligger jag mest och halvsover och drömmer. Kan nästan bestämma lite i drömmarna och minns dem jättebra då jag är vid medvetande när jag drömmer dem, kommer ihåg minsta detaljer. Har haft 4-5 sådana här nätter senaste 5 dagarna. Snälla, vad kan detta vara?

(Obs, inte tagit Zolpidem på 4 nätter totalt)
Citera
2010-12-20, 20:00
  #2
Medlem
Daschniels avatar
Be den som väcker dig att dra bort täcket och ruska om dig?

Blir själv väldigt seg av sömnpiller på morgonen, är precis som du, fast jag kommer inte ens ihåg att jag har sagt att jag ska upp. (meningsbyggnadsfel men orkar inte komma på rätta..)
Citera
2010-12-20, 20:02
  #3
Medlem
ThoughtZones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daschniel
Be den som väcker dig att dra bort täcket och ruska om dig?

Blir själv väldigt seg av sömnpiller på morgonen, är precis som du, fast jag kommer inte ens ihåg att jag har sagt att jag ska upp. (meningsbyggnadsfel men orkar inte komma på rätta..)

Ja men det hjälper inte. Den som väckte mig idag fick stå och tjata i 10-15 minuter och dra av täcke och hålla på innan jag vaknade till. Dessutom har jag inte tagit sömntabletter på 4 dagar så det kan ju inte vara problemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback