Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-22, 21:27
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Julistaja har redan dömt ut pastorn med några väl valda bibelverser i tråden om detta ämne men menade att det i Jehovas vittnens fall rörde sig om feltolkningar som har rättats till nu i eefterhand.

Muahahahahaha

Då borde han väl inte döma ut denna man utan ge honom samma chans att rätta till sina "feltolkningar".

Med ett sådant resonemang finns det alltså inga falska profeter. Tycker själv bibeln är ganska tydlig på detta område.....
Citera
2011-05-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridensLiljor
Nej, det är fel! JV tror inte alls på någon undergång av Jorden, tvärt om, man menar att det är absolut inget fel på Jorden och jag håller med.
Det som är fel är att människan styrs mer av ondska och onda makter än av gudtrogna och dessa onda makter med Satan i spetsen skall fängslas i Harmageddonstriden och göras oförmögna att påverka oss under en tid av 1000 år!

MVH/FridensLiljor

Är du ett JV?
Annars kan du glömma att du kommer att vara närvarande när Satan ska vara oförmögen att påverka "er".
Citera
2011-05-23, 07:26
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleGustav
Då borde han väl inte döma ut denna man utan ge honom samma chans att rätta till sina "feltolkningar".

Med ett sådant resonemang finns det alltså inga falska profeter. Tycker själv bibeln är ganska tydlig på detta område.....

Ja här kan man se Julistajas totala sågning av Camping och på nästa sida så passar han på att ge mig och RKK en känga också.

https://www.flashback.org/t1544042p6

Jag antar att det enligt Julistajas resonemang endast är Jv som har rätt att fixa till sina feltolkningar i efterhand allt eftersom nytt ljus faller över DSK.
Citera
2011-05-23, 09:57
Medlem
Citat:
Ja här kan man se Julistajas totala sågning av Camping och på nästa sida så passar han på att ge mig och RKK en känga också.

Jag antar att det enligt Julistajas resonemang endast är Jv som har rätt att fixa till sina feltolkningar i efterhand allt eftersom nytt ljus faller över DSK.

Julistaja skriver i inlägget:
"Den här gubben Camping missade visst det här skriftstället angående utrönandet av domedagen:

Matteus 24:36 - "Men om den dagen och timmen vet ingen något, inte ens himlarnas änglar, inte ens Sonen, utan bara Fadern.""

Snacka om att kasta sten i glashus.
JVs DSK missade inte detta skriftställe åren innan 1975, utan ännu värre, de skrev i Vakttornet att "det nu inte är tid att jonglera med Jesu ord om att ingen vet tiden"!

Säkert kommer Camping, i likhet med Vakttornet, nu fram till att det bara var fråga om lite feltolkning, och rättar till det i efterhand!
Citera
2011-05-23, 17:18
Medlem
Citat:

Hehe...jo det är så fiffigt ordnat inom sekter som Jv att ledningen dvs DSK i Brooklyn anser sig ha tolkningsrätt på vad som står i bibeln ivrigt påhejade av sina hjärntvättade medlemmar typ Julistaja m.m... Alla som säger emot är antingen avfällingar eller styrda av djävulen...Alla amerikanska sekter är uppbyggda på samma sätt...
Citera
2011-05-23, 17:50
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:

Riktigt komisk läsning faktiskt...hade inte läst den tråden.

Att man så fullständigt kan sakna självinsikt? Jag fattar inte hur man kan som Julistaja och andra jv som påstår sig följa och tro att bibeln är guds ord kan leva i denna förnekelse. Det handlar inte om att korrigera en liten felberäkning och sen är det bra. Har man talat i guds namn så har man.

Att komma med ordspråksboken 4:18 är bara löjligt, den har ingenting med att gud skulle gradvis uppenbara sanningen för någon. Läser man den i sitt sammanhang så ser man att det handlar om att välja rätt sida, den goda eller den onda. Har inget med att man kan uttala falska profetior att göra.
Citera
2011-05-23, 19:12
Medlem
Citat:

Det hela är väldigt enkelt.
När andra ändrar åsikter är de veliga och vänder kappan efter vinden. När JV ändrar åsikt är de ödmjuka och lyhörda för Guds tillrättavisning.
När andra håller fast vid åsikter är de stelbenta och traditionsbundna. När JV håller fast vid åsikter är de principfasta och trogna.
Det är skillnad på folk och folk. Det begriper väl alla?
Citera
2011-05-23, 21:27
Medlem
sååå kan vi inte få höra ett äkta Vittne kommentera den där Harold Camping och hans profetia? Och så får Vittnena gärna försöka förklara varför vi utomstående som roat tittar på skall ta deras bibeltjafsande på allvar
Citera
2011-05-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
sååå kan vi inte få höra ett äkta Vittne kommentera den där Harold Camping och hans profetia? Och så får Vittnena gärna försöka förklara varför vi utomstående som roat tittar på skall ta deras bibeltjafsande på allvar

Ruskigt tyst det är ifrån vittnena i denna tråd. Har de tappat sugen att diskutera armageddon efter Harold Campings fadäs?
Citera
2011-05-24, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Ruskigt tyst det är ifrån vittnena i denna tråd. Har de tappat sugen att diskutera armageddon efter Harold Campings fadäs?

Vad ska de säga? Att alla andra religiösa har fel i sina domedagsprofetior utom JV? För det är det de anser.
Citera
2011-05-24, 03:29
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vad ska de säga? Att alla andra religiösa har fel i sina domedagsprofetior utom JV? För det är det de anser.

Ja, det är ett vanligt fel som görs i detta forum när man förväxlar olika religiösa grupper, Jehovas vittnen har ju inget med Camping eller hans profetior att göra så därmed finns det ju heller inget att kommentera från deras sida.

Sanningen är ju den att det finns väl ingen annan kristen grupp som har något med Camping att göra.
Citera
2011-05-26, 08:54
Medlem
ShutupFuckups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Många inkl mig har personlig erfarenhet av JV. Livsfarliga människor som inte drar sig för att hjärntvätta varje person som går deras väg. Sånt bör utrotas alltså, inte hälsosamt.

Den sortens tänk finns hos alla människor, vare sig man sitter och tror att man har "sanningen" eller inte. Jag kan förstå desperationen JV´s har om att sprida deras "sanning" eftersom de tror att den kommer att rädda liv. Jag har dock aldrig förstått att de dementerar det faktum att de diskriminerar människor pga deras sexuella läggning eller deras karriärsdrömmar. Det enda som skulle kunna vara hälsosamt i en viss mån är deras tänk om att alla är en familj, var man än reser i världen så är du alltid välkommen. Det är fint. Men samtidigt ; gör du ett snedsteg så är du ute illa kvickt. Hela min familj försvann samma sekund jag gick ur. Nu träffar jag dem på släktmiddagar och de kan inte möta min blick. Spännande. Men shit the same.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in