Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-15, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Borde ju finnas mer. Eller hur?

Nä varför det, detta är väl ingen seriös tråd.
Citera
2011-03-15, 08:52
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Har man erfarenhet av Jehovas Vittnen blir man inte förvånad över det som Smedjan gör.
Han uppför sig likadant som organisationen gör, angriper person när de inte kan bemöta argument.
Så sant det du säger - har samma erfarenheter. .....bra att andra ser det också.
Citera
2011-03-15, 14:14
Medlem
Troll! Orkade inte läsa mer än typ halva tråden men det slår mig att ingen noterat att han säger att en 3åring babblar om djävulen och gud och att det är orättvist att hon inte får fira jul och att hon hatar jul osv.
Citat från wiki:
2½ års ålder börjar barnet att använda tre till fyra ord tillsammans och bildar då små meningar. Vid denna ålder har barnets ordförråd ökat till ca 200-300 ord. Vid denna ålder används mest verb och substantiv i språket, barnet benämner även sig själv med sitt namn och inte pronomen, t.ex. Lisa gå ut. Det börjar även använda frågan ”Vad är det?” och börjar förstå att föremål har namn.

Var ist glad att du har stött på ett underbarn som kan sätta ihop så komplexa betydelser och så långa meningar vid en sån låg ålder! (btw hundar kan förstå upp till 400 ord,)
Citera
2011-03-15, 14:30
Medlem
Jag är JV. Ni kan fråga mig vad ni vill. Största skillnad enligt mig mellan Jv och andra religioner är att jvs försöker lyda Hela Bibeln, inte bara bitar av här och där. Och jag kan påstå att jvs kan bibel bäst. Kyrkan är dom rädda var dom hittar från bibeln, därför predikerar man oftast bara psalm eller ordbok i kyrkan. Jag tror inte blind på jv men det är religionen som följer bäst bibeln. Men fråga gärna vad ni vill. Vad kommer i lilla flickan som ts började, föräldrar tycker det är bästa sätt upfostra sina barn så därför lär dom bibel till barn i väldigt tidigt fas. Bibeln har höga moraliska principer angående sex, droger, sällskap. Jag ser inget fel på det, tvärtom. I dagens samhälle är allt accepterad, och det leder till ex. Till olika könsjukdomar, drogberoende och värsta fall i ditt död om du råkade hamna i fel gäng.
Citera
2011-03-15, 15:38
Medlem
MrJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sereman
Jag är JV. Ni kan fråga mig vad ni vill.

Förklara då hur ni får ihop Jerusalems förstöring till år 607 f.v.t istället för det historiskt fastställda 586/587 f.v.t.
Citera
2011-03-15, 16:10
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sereman
Jag är JV. Ni kan fråga mig vad ni vill. Största skillnad enligt mig mellan Jv och andra religioner är att jvs försöker lyda Hela Bibeln, inte bara bitar av här och där. Och jag kan påstå att jvs kan bibel bäst. Kyrkan är dom rädda var dom hittar från bibeln, därför predikerar man oftast bara psalm eller ordbok i kyrkan. Jag tror inte blind på jv men det är religionen som följer bäst bibeln. Men fråga gärna vad ni vill. Vad kommer i lilla flickan som ts började, föräldrar tycker det är bästa sätt upfostra sina barn så därför lär dom bibel till barn i väldigt tidigt fas. Bibeln har höga moraliska principer angående sex, droger, sällskap. Jag ser inget fel på det, tvärtom. I dagens samhälle är allt accepterad, och det leder till ex. Till olika könsjukdomar, drogberoende och värsta fall i ditt död om du råkade hamna i fel gäng.

Du säger att ni kan bibeln bäst. Varför tror du att JV ledning har gjort en egen översättning av bibeln?

Varför vägrar man tala om vilka som gjorde översättningen och vilken bakgrund de har ( inom teologi, språk som grekiska, hebreiska mm).

Har du själv tex läst "The kingdom Interlinear translation of the Greek Scripture" Här kan man direkt jämföra (på engelska) den grekiska betydelsen av meningen med det man översätter i nya världen.
Citera
2011-03-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleGustav
Du säger att ni kan bibeln bäst. Varför tror du att JV ledning har gjort en egen översättning av bibeln?

Varför vägrar man tala om vilka som gjorde översättningen och vilken bakgrund de har ( inom teologi, språk som grekiska, hebreiska mm).

Har du själv tex läst "The kingdom Interlinear translation of the Greek Scripture" Här kan man direkt jämföra (på engelska) den grekiska betydelsen av meningen med det man översätter i nya världen.

Så var drevet av avfällingar igång
Citera
2011-03-15, 16:58
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Men oj då vad hände här- jag ställde lite känsliga frågor rörande JV och vipps så hade jag förargat lilla Smedjan som kommer med vad då? Respons på frågorna (som inte ens var riktade till honom)???

Nej, inte bemöter jag frågorna.....jag kallar honom avfälling (utan att ens veta om han ens har varit ett vittne eller ej). Bästa försvar är anfall...........

Du vet innerst inne att det ligger så mycket sanning i det jag har skrivet- där av klarar du inte av att bemöta det.

PS. Du glömde pasta in ditt standard svar om " En debatör är en individ med stort behov bla bla bla blabla.....och 1 Kor 1:20.
Citera
2011-03-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleGustav
Men oj då vad hände här- jag ställde lite känsliga frågor rörande JV och vipps så hade jag förargat lilla Smedjan som kommer med vad då? Respons på frågorna (som inte ens var riktade till honom)???

Nej, inte bemöter jag frågorna.....jag kallar honom avfälling (utan att ens veta om han ens har varit ett vittne eller ej). Bästa försvar är anfall...........

Du vet innerst inne att det ligger så mycket sanning i det jag har skrivet- där av klarar du inte av att bemöta det.

PS. Du glömde pasta in ditt standard svar om " En debatör är en individ med stort behov bla bla bla blabla.....och 1 Kor 1:20.

Jag är inte förargad, bara ser verkligheten att nu kommer en serie förnedrande inlägg som vanlig bara för någon säger sig vara JV, mig kommer ni inte åt eftersom jag är utom tävlan.
Ska bli muntert att se era debatter med ett JV.
Citera
2011-03-15, 17:14
Medlem
MrJinxs avatar
Citat:
Jag är inte förargad, bara ser verkligheten att nu kommer en serie förnedrande inlägg som vanlig bara för någon säger sig vara JV, mig kommer ni inte åt eftersom jag är utom tävlan.

Brukar snarare vara så att personangreppen kommer från just JVs i takt med att deras argument tar slut.
Citera
2011-03-15, 17:21
Medlem
Citat:

Borde inte du svara på ett par frågor istället för att skriva onödiga meningar?
Citera
2011-03-15, 17:24
Medlem
Citat:

Du VILL se att det är så, fast det inte är så. Vet du varför? Jo för att du inte har ngt att komma med. Du kan inte ens ge skäl till dina anklagelser mot folk.
Därför ropar du räddhågset att alla är så dumma mot dig och JV, innan du springer och gömmer dig med svansen mellan benen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in