Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-20, 13:04
Medlem
fenylalanins avatar
Hur kommer det sig att ni som använder Mac ska försvara Apple in i döden. Om man pratar med en Mac fan-boy och nämner att Apple på något sätt inte skulle vara det bästa företaget på jorden och att Steve Job är bror till Jesus så blir det genast ett jävla tjafs. Har mött djupt religiösa som inte blir lika arga/upprörda när man nämner något dåligt om deras religion som Apple fan-boys blir när man nämner något dåligt om Apple. Kan någon fan-boy ta och svara på frågan varför ni får psykbryt om någon råkar säga något dåligt om Apple? Är det för att ni har betalat ett högt överpris för en produkt som egentligen inte är så bra och nu måste försvara den med livet för att inte framstå som idioter? Är det för att ni har köpt en produkt som har väldigt lite frihet och ni måste få det att låta som att det är den bästa produkten som har skapats sedan AK47:an?
2010-12-20, 13:08
Bannlyst
Hehe jag har också märkt att detta fenomen. Det gäller inte minst iphones eller ipads. Mer upphypad telefon får man leta efter. Säger man att man föredrar någon annan telefon som inte är en iphone så får man nästan stryk. Helt sjukt det där. Det är precis som du säger, en religion. Samma läskiga blick när dom talar sig varma om iphones som när en religiös talar sig varm om sin egen religion.
2010-12-20, 13:10
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
För min del handlar det om att folk oftast har fel om Mac. Det är inte dyrare och det är enligt "oss" bättre än alternativen.
2010-12-20, 13:14
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
För min del handlar det om att folk oftast har fel om Mac. Det är inte dyrare och det är enligt "oss" bättre än alternativen.

Inte dyrare?

Förekommer inte detta fenomen även hos PC-användare när de ställs mot Mac-användare?
2010-12-20, 13:14
Medlem
Citat:
Fast det är våldsamt mycket dyrare.
2010-12-20, 13:15
Bannlyst
Citat:

Inte dyrarare? Ja här har vi en mac-religiös person.
2010-12-20, 13:15
Medlem
Ok, jag börjar.

Har varit grafisk formgivare i 25 år. På den tiden så var det endast Mac som fungerade fullt ut till tryckerierna osv. Tidningarna använde Mac också. Gammal vana för mig.

Jag använder Windows också och har inga direkta problem med Windows.
Men, det är nästa alltid något skit som ska krångla. Drivrutiner whatever.

Betalar gärna extra för en dator som inte är en hög med plast.
Vill även ha ett snyggt användargränssnitt. Lite kinkig av mig.
2010-12-20, 13:17
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Ja, det mesta ingår, man får hårdvara av högre kvalitet och behöver sällan reparation eller support.

Självklart, då och då kommer det in troll i Mac-delen av forumet och härjar. Det är dock inte lika uppenbart då de bara är en liten del av PC-användarna, den största delen är de som inte bryr sig om vad de har för dator, på t ex kommunala arbetsplater, bara Word funkar är folk nöjda.

Mac-användare har däremot gjort ett aktivt val och jämfört alternativ osv.
2010-12-20, 13:18
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenoCeno
Ok, jag börjar.

Har varit grafisk formgivare i 25 år. På den tiden så var det endast Mac som fungerade fullt ut till tryckerierna osv. Tidningarna använde Mac också. Gammal vana för mig.

Jag använder Windows också och har inga direkta problem med Windows.
Men, det är nästa alltid något skit som ska krångla. Drivrutiner whatever.

Betalar gärna extra för en dator som inte är en hög med plast.
Vill även ha ett snyggt användargränssnitt. Lite kinkig av mig.

Precis, det finns en anledning till att Mac är standard för kreativa människor som inte vill felsöka problem hela tiden. Förutom bättre livskvalitet blir det billigare då vi oftast tar mer än 1000kr/tim, då är det ju dumt att bråka med sin dator hela tiden istället för att jobba.
2010-12-20, 13:20
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltyFish
Inte dyrarare? Ja här har vi en mac-religiös person.

Hitta en PC motsvarande Macbook Pro för längre, samma eller högre pris.

Idiot.
2010-12-20, 13:21
Medlem
Ponsardins avatar
Citat:
Ja, det mesta ingår, man får hårdvara av högre kvalitet och behöver sällan reparation eller support.

Självklart, då och då kommer det in troll i Mac-delen av forumet och härjar. Det är dock inte lika uppenbart då de bara är en liten del av PC-användarna, den största delen är de som inte bryr sig om vad de har för dator, på t ex kommunala arbetsplater, bara Word funkar är folk nöjda.

Mac-användare har däremot gjort ett aktivt val och jämfört alternativ osv.

Here we go again..

Det är samma hårdvara i en PC som i en Mac. Apple har inte egna moderkortsfabriker, hårddisksfabriker, processorfabriker, nätaggregatsfabriker, grafikkortsfabriker osv osv.

Det som skiljer en PC och en Mac är chassit och mjukvaran.
2010-12-20, 13:22
Medlem
Ponsardins avatar
Citat:
Hitta en PC motsvarande Macbook Pro för längre, samma eller högre pris.

Idiot.
Tänkte köpa en Macbooc Pro för 30k, hittade en bättre PC-laptop för 17k.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in