2010-12-20, 15:37
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
Så kameror med högst upplösning, ger bäst bildkvalitet?

Förstår du inte vad jag snackar om? Ta fram en billigare och likvärdig skärm till iMacen. Med tanke på hur du resonerar måste det ju finnas.

Jag är själv intresserad, eftersom att jag själv är dåligt insatt i "skärmprestanda" och tagit allt ifrån: http://www.kivisaar.se/tankar/index....risjamforelse/
2010-12-20, 15:38
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
Antagligen.

Dom klagar på att pc segar ihop efter några år, vilket kan motverkas med bra antivirusprogram och brandvägg. Om den nu mot allförmodan skulle sega ner; det är ju förfan bara installera om datorn så blir den som ny igen.

Jag betalar gärna mer för att slippa installera om varje halvår.
2010-12-20, 15:38
Medlem
Architects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Herregud, vad är det för retards som säger att en mac blir billigare i slutändan.
Är det ni som lämnar in datorer till service när datorn inte går starta utan ström eller

Det är faktiskt sant. Många företag (min egen arbetsgivare t ex som är ett av världens 10 största mjukvara-företag) har börjat fasa in Macar för att TCO blir lägre... som jag sa i ett inlägg innan i en riktigt ekonomisk kalkyl är inköpspris bara en av faktorerna att ta med....
2010-12-20, 15:41
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Det är inte dyrare och....

Jag hoppas innerligt att du skojar?
Jag fattar verkligen inte hur så många idioter kan införskaffa sig dessa Mac datorer (bortsett från dem som håller på med musik, bildhantering osv.) bara för att det är hippt.
Folk betalar ju dubbla kostnaden bara för att få en vit dator med tillhörande VÄRDELÖS enknapps-mus...

Men som sagt, jag har inget emot er som använder dessa till vad de är bra på. (då menar jag bra, som i bra på riktigt)
Bannlyst
Citat:
Nej, jag är bara en sån som faktiskt ser skillnad på färger beroende på var på skärmen de visas om det är en "vanlig" TN-skärm.

Och för din info har jag en IPS-skärm som kostar nästan lika mycket som min dator.

Men har jag snackar om vanliga TN-paneler (den kompletta datorn var bara ett exempel på att man betalar fett med överpris på hårdvaran i macarna)? Det finns bättre paneler än TN paneler, som kostar en bra bit mindre 10k.

Hårdvaran är ta mig fan viktigare än skärmen.
Senast redigerad av amagadfittnoob 2010-12-20 kl. 15:44.
Medlem
en kopp kaffes avatar
Jag har uteslutet bara köpt Mac-datorer sedan 2005 och jag har varit väldigt nöjd med dessa. Jag är dock kritisk mot Apple, jag tycker inte allt de gör är bra... jag är inte nöjd med allt. Det är ingen ideologi för mig, enbart en dator som uppfyller den funktion som jag kan förvänta mig. Min mac, köpet av min mac eller Apple som företag är ingenting jag känner att jag måste försvara. Ni får gärna snacka så mycket skit ni vill, jag tycker bara det är kul när folk kommer med konkret och välgrundad kritik.
2010-12-20, 15:43
Bannlyst
Citat:
Jag betalar gärna mer för att slippa installera om varje halvår.

Behöver man installera om en pc varje halvår så har det nog inte med själva pc'n att göra, det har med dig som person att göra.
2010-12-20, 15:44
Medlem
Till PLACEBOiSTiC!!!

Du kommer hela tiden med kommentarer om att många som sprider skit om mac inte kan någonting om mac och borde ta reda på fakta innan dem yttrar sig. Ja, vad ska man säga? Här kommer några av dina genialiska kommentarer.

Jag har aldrig rört en mac så vet inte mycket om den mer än att det är överpris på alla Apples produkter.

Syftet med detta inlägget är att bevisa att du är efterbliven.
2010-12-20, 15:44
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khoholfrie
Jag fattar verkligen inte hur så många idioter kan införskaffa sig dessa Mac datorer (bortsett från dem som håller på med musik, bildhantering osv.) bara för att det är hippt.
Folk betalar ju dubbla kostnaden bara för att få en vit dator med tillhörande VÄRDELÖS enknapps-mus...

Men som sagt, jag har inget emot er som använder dessa till vad de är bra på. (då menar jag bra, som i bra på riktigt)

Varför tror folk att "vi" försvarar Apple som vår religion, när argumenten är lika värdelösa som dessa?

Koppla in en annan musjävel om du inte är nöjd då!!
2010-12-20, 15:45
Medlem
Hispers avatar
Jag är ganska trött på alla dessa trådar om Apple som företag, användarnas åsikter för och emot osv. Har egentligen inte ett smack med "Datoranvändning - Mac OS" att göra.

Jag låser den här tråden tv, jag kommer att diskutera den med mina medmoderatorer och så får vi se om de är av samma eller annan åsikt än mig.

/Mod
2010-12-20, 15:45
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khoholfrie

Gör lite research, eller läs posten ovanför dig åtminstone.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in