2010-12-20, 07:31
Medlem
nicerpms avatar
Har märkt en tedens att ju värre bil man kör själv. (alltså ju motorstarkare) ju oftare ska folk agera ens personliga regskyltsbelysning. Några fler som upplever det?
En rolig händelse var förra vinter när jag låg och tuffade i stadiga 85-90km/h på en oplogad 90 sträcka, Med min A6 Q 4.2. Så låg en Saab dikt i röven på mig, men efter en riktigt skarp kurva då jag bibehöll hastigheten försvann Saaben rakt ut i skogen..... då får man skylla sig själv tycker ja.
Citera
2010-12-20, 07:35
Medlem
raugers avatar
Det är bara att gilla läget. Så här har det alltid varit och kommer alltid att vara så länge man ger människor fria händer bakom en ratt..
Citera
2010-12-20, 07:51
Medlem
forungs avatar
Är det snö så ska det nog mycket till för att jag ska lägga mig rakt upp i arslet på någon, men däremot om väglaget tillåter och personen framför ger mig någon anledning att ligga där så jävlar lägger jag mig rakt upp röven på idioten! dock har jag nog somsagt 8/10 gånger undvikit det när det är halt.
Citera
2010-12-20, 08:07
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forung
Är det snö så ska det nog mycket till för att jag ska lägga mig rakt upp i arslet på någon, men däremot om väglaget tillåter och personen framför ger mig någon anledning att ligga där så jävlar lägger jag mig rakt upp röven på idioten! dock har jag nog somsagt 8/10 gånger undvikit det när det är halt.

du vet om att du är helt vållande om framförvarande måste panikbromsar för djur/barn eller hinder på vägen? Och nej du hinner inte bromsa ovasett om du är stålmannen eller inte. Är det verkligen värt att bli av med bil/liv/lem bara för du är idiot?
Citera
2010-12-20, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forung

Vad tjänar det till? Du kommer knappast fram snabbare.
Citera
2010-12-20, 08:35
Medlem
Heligsomfans avatar
Har man lämnat hjärnan hemma kan det ju tyckas att det fungerar lika bra att ligga i 130 på motorvägen vintertid.
Och då spelar det ingen roll om bilen framför håller hastighetsbegränsningen.
Skillnaden är väl att bilen framför anser det besvärande att rövhålet bakom inte inser att med snö/vatten/is under hjullen minskar bilens möjligheter att undvika bilen framför om den bromsar.
Specielt om man är ett rövhål och ligger i röven.
Själv skulle jag vilja skjuta idioterna när detta händer mig och jag har barn i bilen.
Visst jag önskar dem en riktigt singelolycka. Eller att polisen tar dem. Men jag tycker mest synd om rövhålens stackars barn som inte har ett val. Förutopm att åka med rövhålet.
Men det är väl nånting med att känna sig som en gubbe och ha en bil man antagligen inte borde sitta i.
Då växer hornen fram.
Citera
2010-12-20, 08:48
Medlem
Conceptions avatar
Vill bara tillägga att det är lika jävla dumt att sänka sin hastighet medvetet, fejk-bromsa eller på annat sätt provocera bakomvarande bil som att ligga i röven på någon. Tycker man det är jobbigt att ha någon så nära sig, gör som jag gör och blinka ut på närmaste busshållsplats etc och släpp förbi bilen. Det är inte konstigare att släppa om bakomvarande bil som att köra om framförvarande.

Detta givetvis bara om du kör långsammare än gällande hastighetsbegränsning. Håller du hastighetsbegränsningen så är bilföraren bakom bara dum i huvudet.
Senast redigerad av Conception 2010-12-20 kl. 08:51.
Citera
2010-12-20, 08:51
Medlem
Heligsomfans avatar
Att ligga nära bakom är ju provokationen.
Att sänka hastigheten gör det ju enklare för bilen bakom att köra om.
Busshållsplatser får du leta efter på motorvägen.
Citera
2010-12-20, 08:53
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heligsomfan

Motorvägen är tvåfilig. Varför skall någon upp i röven på dig om du ligger i högerfilen?

Många sänker hastigheten även fast vägen inte medger omkörning enbart för att provocera bakomvarande. Det är givetvis det jag pratar om.
Citera
2010-12-20, 08:54
Medlem
raugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vill bara tillägga att det är lika jävla dumt att sänka sin hastighet medvetet, fejk-bromsa eller på annat sätt provocera bakomvarande bil som att ligga i röven på någon. Tycker man det är jobbigt att ha någon så nära sig, gör som jag gör och blinka ut på närmaste busshållsplats etc och släpp förbi bilen. Det är inte konstigare att släppa om bakomvarande bil som att köra om framförvarande.

Är du på riktigt? Varför ska alla andra anpassa sig till DIG? Är det svårt att hålla avstånd på något sätt eller? Sånt där kan man hålla på med när man övningskör eller har någon annan anledning till att köra LÅNGSAMT men nu handlade det om sunt förnuft och att anpassa hastigheten till väglaget. Passar det inte så kör om men ligg för fan inte 1 meter bakom för att jävlas.
Citera
2010-12-20, 08:54
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heligsomfan

ja busshållsplatser på motorvägen är ovanligt må jag säga.. till och med på större länsvägar even..
Citera
2010-12-20, 08:56
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Är du på riktigt? Varför ska alla andra anpassa sig till DIG? Är det svårt att hålla avstånd på något sätt eller? Sånt där kan man hålla på med när man övningskör eller har någon annan anledning till att köra LÅNGSAMT men nu handlade det om sunt förnuft och att anpassa hastigheten till väglaget. Passar det inte så kör om men ligg för fan inte 1 meter bakom för att jävlas.

Och var någonstans kan du läsa att jag brukar ligga 1m bakom en bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in