Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-20, 06:40
  #1
Medlem
k0rv3ns avatar
Ja detta fenomen. Fattar inte ibland hur folk är funtade. Det är som nog alla vet vid det här laget jävligt halv ute. Ändå så skall många ligga i arslet, minsta lilla bromsning av mig och jag har en bil i röven. Och då kan jag säga att jag är inte den som kör långsamt. Visst kör jag lugnare i detta väglag men jag kör inte som farmor agda om man säger så.

Som idag åkte jag en sträcka på 4 mil enkel som är en ganska bra väg med 90 som hastighet. Ganska nyplogat och det snöade och det var väldigt halv vilket man kände på vägen. Valde min hastighet till 80 vilket jag kände någorlunda bra. Ändå så får man bilar som kommer upp i röven. Dom är sega med att köra om och tydligen tycker dom att man kör som en kärring.

Hörde intressant av Ola Lustig på rix fm nu när jag åkte hem ifrån jobbet. Han hade åkt från karlstad till sthlm i helgen i snö och fått en minibuss bakom sig som rövknullade honom. Tillslut hade Ola börjat blinka med varningsblinkeren och sådant för att få denna att köra om. Tillslut hade han kört om, och en halvtimme senare så kom Ola fram till en trafikolycka då denna minibuss hade kört in i röven på en bil och sedan ut i diket.

Så säg mig. Hur fan tänker ni idioter som lägger sig rakt i baken? Jag förstår om ni ligger några sekunder när ni planerar köra om, men att bara ligga där. Rent jävla idiotiskt.
Citera
2010-12-20, 06:45
  #2
Medlem
Kör inte så förbannat sakta så slipper du mig i röven, pucko!
Citera
2010-12-20, 06:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
...
Det handlar om stress, stressade människor blir bara mer stressade av att se människor som avstår från att stressa när de själva har världens bästa orsak att stressa i trafiken.
Jag håller med dig, en väldigt korkad och riskabel företeelse.
Citera
2010-12-20, 06:48
  #4
Medlem
kliimaxs avatar
För det första så heter det var har ni hjärnan om vi håller oss till svenska.

Jag har exakt samma problem, jag håller oftast 90 på en 80-väg, men likförbannat har man en i baken som dessutom oftast är för feg för att köra om. Som med så mycket annat tror jag det handlar om status, man vill helt enkelt visa att "såhär fort går min nya fina bil som nu tyvärr banken äger", oftast handlar det i mitt fall om Volvo och BMW.
Citera
2010-12-20, 06:51
  #5
Medlem
Sightnesss avatar
En markering att foraren framfor kor som en karring. Gasa!
Citera
2010-12-20, 07:03
  #6
Medlem
Kill bills avatar
Jag kan ibland bromsa till hastigt så de vaknar till lite, eller så segkör jag så de måste köra om.
Citera
2010-12-20, 07:10
  #7
Medlem
jomenvisst84s avatar
Jag brukar släppa gasen om nån ligger för nära... antingen kör dom om eller fattar vinken och ökar avståndet.
Citera
2010-12-20, 07:11
  #8
Medlem
Danro80s avatar
En rolig sak ni kan göra om någon ligger för nära är att hålla ner bromspedalen lite lätt, bara så att bromsljuset tänds. Snart reagerar bakomvarande bil och tror att du tvärnitar.
Citera
2010-12-20, 07:14
  #9
Medlem
TheMPGs avatar
Grejar du inte att hålla rådande hastighetsbegränsning så åk kommunalt.
Nej jag ligger inte röven på folk men irriterar mig på folk som kör för sakta bara för att det är vinter
Citera
2010-12-20, 07:15
  #10
Avstängd
DRD4s avatar
jag ska köpa en pickis, det blir min lösning på problemet med rövfluktare.
"bara att gasa" visst ute på landet kanske? men vart fan ska du gasa om nån ligger framför?
Citera
2010-12-20, 07:15
  #11
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
Grejar du inte att hålla rådande hastighetsbegränsning så åk kommunalt.
Nej jag ligger inte röven på folk men irriterar mig på folk som kör för sakta bara för att det är vinter
Läs TS igen då din äckliga wannabesosse
Citera
2010-12-20, 07:22
  #12
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
Grejar du inte att hålla rådande hastighetsbegränsning så åk kommunalt.
Nej jag ligger inte röven på folk men irriterar mig på folk som kör för sakta bara för att det är vinter

Två frågor
1. Kör du taxi?
2. Är det din taxibil på din avatar?

Ont: nej det är inte meningen att man ska hålla rådande hastighetsbegränsning.
Man ska däremot anpassa hastigheten efter rådande väglag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback