Citat:
Ursprungligen postat av
tjoho1
Hur mycket man gör av med beror på vilket liv man lever, vilka hobbys man har osv.
No shit. Jag har aldrig påstått att det inte går att spendera hur mycket pengar som helst. Paul Allen lägger hundratusentals dollar om året på att hans båt Octopus skall hållas flytande, oavsett om han åker med den eller inte.
Citat:
Bor man billigt och jobbar och tittar på TV så är det omöjligt att göra av med pengar. Själv gillar jag och spela golf och åka skidor och då går det en del.
Jag har precis bokat min sjunde utlandsresa för i år. En vecka på en ö i Medelhavet, flyg 1000 spänn och min halva i en lägenhet via airbnb 800 kronor. Helt ok.
Citat:
Jag skulle kunna leva på 10 K men det är inte intressant. Jag får ut för lite av livet då tycker jag.
Jag vågar gissa att dina utgifter som går till golf och annat som ger dig nåt av livet är en ganska liten del av dina totala utgifter. Jag gissar att det mesta av dina pengar går till helt annat än sånt som du här påstår ger dig något av livet. Jag vågar till och med påstå att det finns gott om folk som spelar golf och åker skidor oftare än vad du gör, med mindre utgifter och stress och mer fritid i övrigt.
Detta gissar jag utan att veta nånting om dig, enbart baserat på ditt inlägg.