Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-28, 14:34
Medlem
Celenos avatar
Knappt 1% upp i år.

Passerade äntligen en halv miljon kronor i går. Blev ett screenshot

Jag har varit ett par tusenlappar ifrån vid två tillfällen tidigare, typ mars och juli.
Citera
2011-10-28, 14:42
Medlem
madchances avatar
Gjorde cirka 100% mellan 2009 nån gång och mars 2011. Fastighetsaktier (med belåning). Var extremt lågt värderat och domedagsstämning. Har legat i räntor sedan dess.
Citera
2011-10-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Knappt 1% upp i år.

Passerade äntligen en halv miljon kronor i går. Blev ett screenshot

Jag har varit ett par tusenlappar ifrån vid två tillfällen tidigare, typ mars och juli.

Hur mycket började du med och hur mycket har du gått upp sedan första dagen?

Själv har jag gått efter denna vecka upp runt 12-13% för i år.
Citera
2011-10-28, 17:59
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paahlavi
Hur mycket började du med och hur mycket har du gått upp sedan första dagen?

Tyvärr har jag väldigt dålig koll på det. Dels är jag usel på att skriva ner saker och dels så kommer halva summan från att jag sålde mitt hus för snart fyra år sedan.

Jag lade ca 100000 som handpenning på huset ett par år in på 2000-talet, vilket i sin tur kom från aktier varav de flesta var förlust från Ericsson. Jag sysslar därför inte längre med teknikbolag eller läkemedel. De 100.000 började jag spara på 1999, som student.

När huset såldes så delade jag och mitt ex på pengarna som blev över efter alla skatter och avgifter, vilket alltså blev ca 250000 till var och en, var av 100000 var vinst (om man nu räknar att exet tog hälften av mina pengar som "vinst") och resten från att jag amorterade av rätt mycket. Det investerades väldigt försiktigt i räntefonder i början, vilket gjorde att jag som tur var missade raset 2008.

Jag sade upp mig och reste jorden runt ett år. Kom tillbaks och jobbade ett år och sade sedan upp mig och reste igen. Sen registrerade jag mig på fb och sen dess har jag jobbat.

Efter raset 2008 började jag successivt investera i diverse fonder i Handelsbanken, men hade jag gjort "rätt" skulle jag ju gått all in och inte tramsat med 10000 kronor i månaden, så jag gick bra mycket sämre än OMX.

Sparar mellan 10-15000 i månaden när jag jobbar, men det var inte gratis att resa.

I början av detta året flyttade jag över alla pengar till Avanza och det är deras räknare som står på 1% plus.

Men om jag inte minns fel gick fonderna lite plus innan jag flyttade över dem, så egentligen ligger jag kanske nån procent mer upp.

Med andra ord: Jag har ingen aning om hur mycket pengar jag har satsat...

Citat:
Själv har jag gått efter denna vecka upp runt 12-13% för i år.

En månad: 14,7% upp.
Citera
2011-10-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Tyvärr har jag väldigt dålig koll på det. Dels är jag usel på att skriva ner saker och dels så kommer halva summan från att jag sålde mitt hus för snart fyra år sedan.

Jag lade ca 100000 som handpenning på huset ett par år in på 2000-talet, vilket i sin tur kom från aktier varav de flesta var förlust från Ericsson. Jag sysslar därför inte längre med teknikbolag eller läkemedel. De 100.000 började jag spara på 1999, som student.

När huset såldes så delade jag och mitt ex på pengarna som blev över efter alla skatter och avgifter, vilket alltså blev ca 250000 till var och en, var av 100000 var vinst (om man nu räknar att exet tog hälften av mina pengar som "vinst") och resten från att jag amorterade av rätt mycket. Det investerades väldigt försiktigt i räntefonder i början, vilket gjorde att jag som tur var missade raset 2008.

Jag sade upp mig och reste jorden runt ett år. Kom tillbaks och jobbade ett år och sade sedan upp mig och reste igen. Sen registrerade jag mig på fb och sen dess har jag jobbat.

Efter raset 2008 började jag successivt investera i diverse fonder i Handelsbanken, men hade jag gjort "rätt" skulle jag ju gått all in och inte tramsat med 10000 kronor i månaden, så jag gick bra mycket sämre än OMX.

Sparar mellan 10-15000 i månaden när jag jobbar, men det var inte gratis att resa.

I början av detta året flyttade jag över alla pengar till Avanza och det är deras räknare som står på 1% plus.

Men om jag inte minns fel gick fonderna lite plus innan jag flyttade över dem, så egentligen ligger jag kanske nån procent mer upp.

Med andra ord: Jag har ingen aning om hur mycket pengar jag har satsat...

En månad: 14,7% upp.

Okej! Jag tänkte köra lite mer seriöst nästa år med mini futures etc... detta år har jag endast kört fonder samt mini futures till och från, får hoppas på en bra avkastning nästa år men till mycket större risk.
Citera
2011-10-29, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
-70% cirka. gått från 200 000 till 40 000 sen februari. totalt är det dock 250 000 som gått bort. men inte suicidal för det. men ja det har varit ett dåligt år. lycka till alla!

Kul med åtminstone en användare som är ärlig.

Bra inställning. Jag antar (utifrån ditt nick) att du även är ganska ung och ny på marknaden?
Det är faktiskt bra att gå på en nit i början. Du kommer aldrig göra om samma misstag igen.

250k är ingenting i det stora hela. Du har mycket pengar att tjäna in och investera i framtiden.
Citera
2011-10-30, 02:28
Medlem
runt 300 % i år så det skall bli intressant var det slutar.
Citera
2011-10-30, 09:30
Medlem
Ligger ca +/- 0. Sålde innan den största nedgången i Augusti men missade å andra sidan den fina torsdagen i förra veckan.
Citera
2011-10-30, 23:23
Medlem
Beeenjamins avatar
Tack vare SSAB, så ligger man bra till..köpte 2000 aktier...och det har gått upp 16 %
Snacka om tur...
Citera
2011-10-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
runt 300 % i år så det skall bli intressant var det slutar.

Inte oväntat med tanke på ditt namn Vad har du investerat i, mest aktier?
Citera
2011-10-30, 23:45
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Gjorde cirka 100% mellan 2009 nån gång och mars 2011. Fastighetsaktier (med belåning). Var extremt lågt värderat och domedagsstämning. Har legat i räntor sedan dess.
Hur ser planen ut framöver då?
Citera
2011-10-31, 13:05
Medlem
Celenos avatar
och så var man under 500000 igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem