Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveZissou
Får du 50 spänn i månaden för att lobba för itunes på flashback eller?

Få program är så hysteriskt värdelösa som iTunes, trots det älskar jag podcaster och använder det ändå regelbundet, trots att jag alltid tänker "men fy fan vilket jävla segt program det här är".

För att inte tala om hur det alltid bestämmer sig för att uppdatera samtidigt som man spelar ett spel och då kraschar spelet. Enda program som jag vet beter sig så. Nä, det är ett jävla oskick och gör att jag inte kommer köpa fler iphones.

Nä, jag får inga 50 spänn. däremot skriver jag detta inlägg från min iP7....

Undrar vad jag gör för fel då, när mitt iTunes ALDRIG under 10 år fått för sig att uppdatera av sig själv. Det gör det bara när JAG klickar på "verkställ/synkronisera"

Kanske det är som det brukar vara när folk gnäller på itunes, att det i första hand handlar om SBS missförstånd och okunnighet...?

Dr Tinnitus
Citera
2011-01-03, 22:03
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nä, jag får inga 50 spänn. däremot skriver jag detta inlägg från min iP7....

Undrar vad jag gör för fel då, när mitt iTunes ALDRIG under 10 år fått för sig att uppdatera av sig själv. Det gör det bara när JAG klickar på "verkställ/synkronisera"

Kanske det är som det brukar vara när folk gnäller på itunes, att det i första hand handlar om SBS missförstånd och okunnighet...?

Dr Tinnitus

Men alltså är inte själva grejen med just Apples produkter att dessa ska funka utan att behöva lära dig minsta lilla inställning i programmet? Du kan ju programmet då du använt det i 10 år, men för mig känns det som att när folk använder sig av Apple så förväntas det nästan att vara lika simpelt som OsX vilket det tydligen inte är.
Citera
2011-01-03, 23:24
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Men alltså är inte själva grejen med just Apples produkter att dessa ska funka utan att behöva lära dig minsta lilla inställning i programmet? Du kan ju programmet då du använt det i 10 år, men för mig känns det som att när folk använder sig av Apple så förväntas det nästan att vara lika simpelt som OsX vilket det tydligen inte är.

Du behöver inte lära dig minsta lilla inställning i iTunes, sånt kommer naturligt av sig själv i efterhand.
Problemet är att folk är korkade, eller dom bryr dig inte att ta sin tid med det.
Jag har haft flera vänner som klagat på iTunes, jag säger till dom "Sätt dig med det i typ 3 timmar, om du fortfarande inte fattar ett skit efter de så blir jag din personlige iTunes tech support för resten av ditt liv".
Dom kommer senare "åh fan, de va ju enklare än vad jag trodde".
Folk behöver bara ta sin tid me de, då kommer 90% av alla som klagar i den här tråden försvinna.
Citera
2011-01-03, 23:28
Medlem
4thtimearounds avatar
Jag gillar itunes, som fan. Men en funktion som jag saknar är att kunna köa låtar - som i spotify.

Har jag missat något eller går det inte?
Citera
2011-01-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Du behöver inte lära dig minsta lilla inställning i iTunes, sånt kommer naturligt av sig själv i efterhand.
Problemet är att folk är korkade, eller dom bryr dig inte att ta sin tid med det.
Jag har haft flera vänner som klagat på iTunes, jag säger till dom "Sätt dig med det i typ 3 timmar, om du fortfarande inte fattar ett skit efter de så blir jag din personlige iTunes tech support för resten av ditt liv".
Dom kommer senare "åh fan, de va ju enklare än vad jag trodde".
Folk behöver bara ta sin tid me de, då kommer 90% av alla som klagar i den här tråden försvinna.

Vill du komma och fixa mitt iTunes bibliotek också?
Citera
2011-01-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Jag gillar itunes, som fan. Men en funktion som jag saknar är att kunna köa låtar - som i spotify.

Har jag missat något eller går det inte?

Ja, det har du. Läs hela tråden så hittar du ditt svar.

Citat:
Ursprungligen postat av SteveZissou
Jag skiter väl för helvete i hur "kraftfullt" det är när man ska indexa musik, det är en annan sak, vem FAN har musik i datorn 2011? Step out of the 90s, man.

Vart ska man ha sin musik om inte på datorn, en mp3-spelare eller? Om så, hur får du musiken dit?
Citera
2011-01-04, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Hör på ditt rövhål.
Det var en siffra jag tog ur de blå, sluta ta de bokstavligt.
Här är det du som beteer dig som en 14 åring när du gnäller om något utan grund.
Du jämför iTunes med VLC, Spotify och (haha WTF??) firefox?
Vad i helvete människa? Ifall du inte har märkt så är alla dom programmen inget du kan jämföra iTunes med. Du jämför en valross med en hamster ditt fån.

Säg mig, din primat.. Hur mycket av din musik på spotify kan du ta med dig på din telefon? eller iPod/mp3 spelare?
Hur mycket av den musiken kan du streama till din TV och spela upp de där?
Inte all musik finns på spotify, vad gör du då?
Och vad händer om du vill spela upp ditt bibliotek på en annan dator? Måste du då tanka ner Spotify på den datorn och logga in? Jävla klumpigt isof.
Och musikvideos då? Finns de på spotify? Kanske Podcasts? Filmer? Möjligtvis iTunes U? Hehe nej självklart inte.. Appar? Inte?
Kan du lägga in sångtexter på dina låtar i spotify? Kanske byta format på filerna? Nej just de du äger ju ingen musik där. Så vare...
Du snackar om 2011 och att gå ur 90-talet, du behöver först kliva ur "en annan del av köping".
Framtiden är digital. CD skivor en sak av de förflutna, majoriteten av människor kommer ändå alltid vilja äga sin musik för dom vet att det finns mer negativa faktorer än positiva att inte äga sin musik.
Dina poänger är alltså följande: iTunes är svårt att lära sig men man är dum i huvudet om man inte lägger ett par timmar på att försöka. Samtidigt borde alla som äger sin musik kliva ur "en annan del av Köping".

Har du inte märkt hur mycket kritik iTunes har fått för sin användarovänlighet i den här tråden?
Citera
2011-01-04, 14:50
Medlem
tzjs avatar
Trams raderat. Och då pratar vi trams med stort T.
Kan vi inte hantera ämnet utan påhopp och andra olämpligheter, så blir det så att ett fåtal användare gör så att tråden blir låst.

Skärpning pojkar.

/mod.
Citera
2011-01-04, 14:54
Medlem
irkens avatar
Jag har en fråga. Jag har en specifik artist som iTunes vägrar att "Acceptera" dvs, att lägga in han på mitt bibliotek/i min iPod. Jag drar och droppar han i den listan jag vill ha låtarna, trycker Synka men det händer ändå inget? Vad är problemet? Det fungerar att dra till exempel AC/DC Men inte artisten (Som är GirlTalk om det har med saken att göra.) Har ni några tips, eller någon som vet något om det här?
Citera
2011-01-04, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jag har en fråga. Jag har en specifik artist som iTunes vägrar att "Acceptera" dvs, att lägga in han på mitt bibliotek/i min iPod. Jag drar och droppar han i den listan jag vill ha låtarna, trycker Synka men det händer ändå inget? Vad är problemet? Det fungerar att dra till exempel AC/DC Men inte artisten (Som är GirlTalk om det har med saken att göra.) Har ni några tips, eller någon som vet något om det här?
Det händer mig ibland också. De artisterna spelar jag istället genom VLC.
Citera
2011-01-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv

Ja visst är det så att jag som kört iTunes i snart 10 år sannolikt är mer erfaren på att hantera det än de som haft det kanske bara några dagar eller veckor.

Men jag kan absolut inte allt om och med iTunes ens idag, jag lär mig nya saker då och då än idag. iTunes är ju ett omfattande program som har en massa olika möjligheter och funktioner, där var och en kan hitta de grejor de tycker är bra och som blir deras favvo-sätt att göra saker, för ofta kan man göra samma saker på lite olika sätt.

Men saken är ju den att den absolut största majoriteten av folks klagomål handlar om så otroligt enkla saker, som faktiskt är så enkla att man har svårt att begripa hur fan folk klarar att misslyckas eller inte upptäcka hur man gör bara genom ett par spontana egna försök. Eller att om man undrar bara lite lite, inte klickar på Inställningar eller på Hjälp och kollar i manualen, för ofta stor det folk undrar över mitt framför näsan på dem på första sidan.

Om det handlar om lite trixiga saker så är det mer förståeligt att folk kan missa hur man kan göra detta, men när folk inte ens har vett att klicka sig igenom inställningarna och se vad de står på, och välja det som passar dem.

Vi ser ju massor av exempel i denna tråd där folk påstår att en massa saker inte går att göra med iTunes, eller att det är så jäkla komplicerat att göra ditten eller datten, och de klagar som fan för det. Och att fakta och förklaringar på nästan alla dessa saker som visar att det går att göra och att det är så jäkla enkelt att det i princip knappast kan göras enklare.

Bara ett exempel ur högen. Någon menade att det är så komplicerat att importera CD-skivor till iTunes. Jag förklarade då att det var väldigt enkelt, ja så enkelt att om man orkat kolla i Inställningarna för import av CD och klickat i ett par val där så räcker det att stoppa in skivan sen gör iTunes allt helt automatiskt och t o m spottar ut CD'n när den är klar, bara att stoppa i nästa. Men som vanligt så blev det ju inget svar på det från den som klagade.... Men frågan kvarstår. HUR ska man kunna importera en CD-skiva enklare än det?

Dr Tinnitus
Citera
2011-01-04, 17:06
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken

Det kan ju knappast ha med själva artisten att göra (om inte Apple hittat på något skräpfilter mot skitmusik )
Det måste ju ha med filerna att göra. Vad är det för typ av filer?
iTunes klarar ju inte att importera vilka musikfiler som helst.
En annan sak som kanske kan ställa till det är rättigheterna på filerna (bara gissar hej vilt nu).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in