2004-07-24, 19:10
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag har inga barn (så vitt jag vet!) men om jag skulle ha det kan det hända att jag skulle offra mig... Annars skulle jag absolut döda den andre...
Citera
2004-07-28, 16:35
Medlem
Max Powers avatar
Jag skulle iallafall inte skjuta mig själv, och då fanns det ju bara ett alternativ kvar.
Citera
2004-07-28, 20:26
Medlem
SkaruHarus avatar
Jag skjuter ett skott i väggen så att gubben tror att jag har dödat den andra, sen kommer han in och då hoppar båda på honom
Citera
2004-07-28, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaruHaru
Jag skjuter ett skott i väggen så att gubben tror att jag har dödat den andra, sen kommer han in och då hoppar båda på honom

Hehe, det är bra att det alltid finns gubbar som tänker i andra banor
Citera
2004-07-29, 10:38
Medlem
cbwhores avatar
I ren stress över den mentala pressen skulle jag skjuta mig själv i handen.
Citera
2004-07-29, 12:09
Medlem
tintin-toes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Jag skulle skjuta den andra individen, nästan vem det än var.
Det enda lilla undantaget skulle vara min flickvänn....och Andy Kaufman, nej föresten, inte Andy, Bara min flickvänn.

Mor, far, vänner, släkt, kungen, Andy Kaufman, ja vem som helst utom mig själv (undantaget: flickvännen), jag vill leva.

Varför skulle du inte skjuta din flickvän? Du skulle ju knappast ha nytta av henne om du dör själv, eller hur?
Citera
2004-07-29, 12:17
Medlem
ghoozts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr psykfall
Ifall du och jag blev inlåsta i ett rum, tillsammans.. Ett litet rum, med vita cementväggar och ett fönster med galler som vi inte kan nå, vi vet inte hur vi ska ta oss därifrån. En pervers mördare kommer in och förklarar reglerna för att ta sig ut. Gubbjäveln ger dig en pistol. Den har ett skott. Innan du hinner skjuta personen som gav dig pistolen så är han ute ur rummet och förklarar resten av reglerna genom en mikrofon, så att ni får höra det i en högtalare (logiskt!). Reglerna lyder: Pistolen är laddad med ett skott. En av er ska dö, och DU!(alltså du, som läser) får bestämma om det blir han (jag, som skriver) eller du (du, som läser) själv. Hur gör du? Om du känner mig nu.. hur skulle du göra? Om du absolut inte känner mig? Skulle du tveka? Skulle det vara ett svårt beslut, eller skulle du inte tveka över vad du skulle välja? Laborera även med familjemedlemmar, kompisar, mor- och farföräldrar, politiker, kändisar, folk du hatar, flick/pojkvänner, någon du inte alls känner..

Vad jag gör och varför tänker jag inte skriva eftersom att det förmodligen skulle påverka er. Eller jag vet inte, jag skriver det om ni drar igång en diskussion. Jag har tänkt på detta länge iaf

Jag skulle knäppa dig din djävel utan tvekan.
Citera
2004-07-29, 12:21
Medlem
nebutsdutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr psykfall
Vet inte varför jag fyllde min lilla berättelse med meningslösa detaljer, var god och bortse från dem..

Huh? menninglösa detaljer? HELA ditt sketna inlägg suger kamelspya!
Citera
2004-07-29, 13:36
Medlem
Byggare_buses avatar
Gött och slippa snaran!!! Men jag hade nog dödat den andre personen först.
Citera
2004-07-29, 15:15
Medlem
mel.x.andersens avatar
Skulle inte acceptera ....

Jag skulle inte acceptera reglerna utan försöka förhandla om. Jag kan inte godta att skjuta någon, varken mig själv eller någon annan person. Inte ens om jag inte skulle känna personen ifråga. Varför? Jag skulle inte klara av att leva med vetskapen om att leva på grund av att jag dödat en annan för att få leva. Men jag skulle heller inte kunna skjuta mig själv. Inte bara för att jag är feg och vill leva, utan för att det skulle skada den som är kvar. Då skulle han eller hon få leva med vetskapen om att den lever för att jag tog livet av mig. Speciellt blir det jobbigt om personen är en nära anhörig till mig. Kanske inte lika jäkligt om personen inte känner mig.

Jag undrar ibland varför sådana här exempel kommer upp! Visst, det är ett dilemma och kan avslöja en del om personen som svarar. Kanske har det med personlighetstest att göra eller om någon klarar av att ha ett speciellt yrke. Kanske.

Ja, ja. Mitt svar är - Jag accepterar inte reglerna!!

Mel.X.Andersen

[quote=herr psykfall]Ifall du och jag blev inlåsta i ett rum, tillsammans.. .......
Citera
2004-07-31, 01:39
Medlem
ge mig pistolen! inte vill man gå runt med dåligt samvete, och en sån lyckochans att nån knallar upp till en och trycker en pistol i handen kan man ju bara inte missa. Men om man vill dramatisera lite så kan man ju skrika lite lagom desperat; "this is for you, mamma/älskling/vännen,Rocko!", göra en överdriven handrörelse för att sedan köra in pickan i munnen (visst låter det lagom snusko?)
Citera
2004-07-31, 01:45
Medlem
P3tters avatar
Hmm, skulle det vara nån man kände "bra" så skulle jag faktiskt skjutit mig. Eller vid närmare eftertanke så skulle det nog inte spela nån roll, jag skulle skjutit mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in