• 5
  • 6
2004-09-11, 01:59
Bannlyst
Bara skitsnack av dem som sägers sig vilja ta kål på sig själv i första hand. Människan fungerar på självbevarelsedrift och inget annat. Visst det låter jätteädelt att "värna om andra" men det är skitsnack och enbart korkat. Ta exemplet att offra sig för sina barn, så fort du är borta kan dom göra vad som helst mot dina barn och enbart en billig undanflykt. Sofies Val är därför en skitfilm. Hur ska man kunna hämnas som död??
Citera
2004-09-11, 02:46
Medlem
Finn Frösts avatar
Skulle skjutit den andra tveklöst. Sällan man får tillfälle att skjuta en annan människa, speciellt för sin egen överlevnad, skulle nog inte åkt i fängelse men jag utesluter ändå hela det kapitlet om lag osv. Dessutom är det ju fan så mycket värre att ta livet av sig själv för fan än nån annan man inte ens vet vem det är, även om det skulle vara släkting, en annan människa överhuvudtaget.
Citera
2004-09-11, 12:40
Medlem
__olofs avatar
..

hade nog frågat personen bredvid mig om han ville dö eller leva, tror även att jag gett blanka fan i vad personen svarar och skjuter han/hon endå. sen hade jag tatt och gjort sånnadär goda muffins som är stora med choklad i ! MUMS!
Citera
2004-09-11, 14:58
Medlem
uranuz_hertzs avatar
den andre .. utan att tveka .. rent teoretiskt förstås
Citera
2004-09-11, 15:03
Medlem
smoothies avatar
Generellt skulle jag skjuta person X! Hur mycket man än vill se sig själv som en del i skapelsen är man fortfarande centrum i sin egen verklighet...

Men skulle jag ställas face to face mot ett barn eller yngre familjemedlem skulle jag vara tvungen att omvärdera mitt beslut.

Man har inte råd att vara för empatisk när det finns fem miljarder av vår sort...

smoothie
Citera
2004-09-11, 17:17
Medlem
kaleids avatar
Om det inte fanns några andra utvägar, skulle jag skjuta den andra utan att blinka. Den moraliska skulden ligger inte på mig, utan på de som satte mig i situationen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in