Citat:
Ursprungligen postat av Provocero
Är Texas Hold'em cashgame på nätet fortfarande roligt i sig eller spelar du i princip bara för pengarna? Själv misste jag större delen av motivationen för runt 2 år sedan och övergick till Omaha där många fortfarande är okunniga (plus att det är roligare). Nu känns det så simpelt de få gånger jag återgår till Hold'em men fördelen är att det ger en mer tillförlitlig struktur för att bygga rulle. Jag syftar på att det inte är lika turberoende som Omaha där trissar, stegar, färger och kåkar ofta möter varandra. Att man sitter med triss i ess på floppen är långtifrån någon garanti för att vinna potten. Men ifråga om poker som hobby tycker jag att det slår Hold'em med hästlängder.
Tråkigt som faan ;-)
nä men från att varit pokertorsk i ett par år har det bara gått neråt,, tycker det e i princip meningslöst att lira ger mig inget varken vinst eller förlust,,, har haft ett par hundra dollar på FT och det har inte hänt något sedan ett par månader tillbaka,, från att spelat i princip varje dag går det nu dagar innan jag ens loggar in,, och gör jag det spelar jag några händer och spyr nästan åt det,, tror det e sanningen som kommer i fatt en,,
så ja poker för mig e i princip dött
En kul grej dock ,var på en club i Cambodja där dom hade en skylt upphängandes,, kanske den e välkänd men postar den ändå
det står
"Pokerplayers beware loose women here"
eller i nått av den stilen ,, hehehe kunde inte annat än småle åt den ändå