2010-09-04, 23:27
Medlem
Kontextuss avatar
Hur är det möjligt att sitta HU mot en kille i runt 40 minuter och förlora varje hand utan 2-3 småpotter? Det var enbart disciplin som gjorde att han inte tog fler än två inköp av mig trots svår frustration. Han höjde inför nästan varenda flop och sedan fick han alltid bättre träff eller drag som gick in precis hela tiden. Visst bluffade han säkert en del också men det hade han inte lyckats med om jag hade haft det han representerade. Maken till otur finns ju nästan bara i sagornas värld så jag har full förståelse för den livliga riggdebatten. Jag vet att det handlar om varians o s v men det är för mig helt obegripligt hur någon kan sitta och vinna i princip varenda hand i HU under så lång tid. Vid ett annat tillfälle satt en kille och vann säkert 98 % av potterna mot mig oavsett prehand. Jag försökte förtvivlat med AJ-AA men hans J2, 85, 33 o s v krossade mig under flera timmars tid. Han gick (hånskrattande i chatten) snart med på varenda prehöjning jag gjorde eftersom han i stort sett visste att han skulle vinna. Så det finns ett skumt fenomen inom pokern som känns lika övernaturligt som spöken.
Citera
2010-09-04, 23:32
Medlem
Sightnesss avatar
Ja, ett skumt fenomen inom pokern är att vissa spelare inte kan acceptera att de suger...
Citera
2010-09-04, 23:33
Medlem
Melongrasss avatar
Lite HH exempel vore trevligt
Citera
2010-09-04, 23:41
Medlem
Trillskes avatar
Fy fan, hade du otur i 40 minuter eller överdriver du?
Citera
2010-09-04, 23:41
Medlem
Du har kommit på oss. Vi äro alla spöken som styr onlinepokern!
Citera
2010-09-04, 23:48
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Det var riggen som sköt Palme!

Skämt åsido skulle det var lite, bara lite, intressantare om du lade upp lite stats från Poker Tracker eller liknande istället för att bara gnälla.
Citera
2010-09-04, 23:57
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Det var riggen som sköt Palme!

Skämt åsido skulle det var lite, bara lite, intressantare om du lade upp lite stats från Poker Tracker eller liknande istället för att bara gnälla.
Jag lär inte hitta den enskilda sessionen igen eftersom det var några dagar sedan och jag tänker för övrigt inte diskutera mig och min egna otur längre eftersom det är irrelevant. Tråden handlar om hur orimligt och nästan ologiskt det är att någon vinner i stort sett varenda hand under en HU-session med en massa händer. På 40 minuter hinner man med en hel del och det går ju inte att jämföra med fullring eller 6-manna.
Citera
2010-09-05, 00:00
Medlem
RWUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Hur är det möjligt att sitta HU mot en kille i runt 40 minuter och förlora varje hand utan 2-3 småpotter? Det var enbart disciplin som gjorde att han inte tog fler än två inköp av mig trots svår frustration. Han höjde inför nästan varenda flop och sedan fick han alltid bättre träff eller drag som gick in precis hela tiden. Visst bluffade han säkert en del också men det hade han inte lyckats med om jag hade haft det han representerade. Maken till otur finns ju nästan bara i sagornas värld så jag har full förståelse för den livliga riggdebatten. Jag vet att det handlar om varians o s v men det är för mig helt obegripligt hur någon kan sitta och vinna i princip varenda hand i HU under så lång tid. Vid ett annat tillfälle satt en kille och vann säkert 98 % av potterna mot mig oavsett prehand. Jag försökte förtvivlat med AJ-AA men hans J2, 85, 33 o s v krossade mig under flera timmars tid. Han gick (hånskrattande i chatten) snart med på varenda prehöjning jag gjorde eftersom han i stort sett visste att han skulle vinna. Så det finns ett skumt fenomen inom pokern som känns lika övernaturligt som spöken.

Inse bara att du suger och lägg ner istället din vidriga pedofil
Citera
2010-09-05, 00:07
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RWUC
Inse bara att du suger och lägg ner istället din vidriga pedofil
Lär dig skillnaden mellan hebefili och pedofili din obildade stolle. För övrigt innebär inte en katastrofal träffprocent att man suger.
Citera
2010-09-05, 00:18
Medlem
Crawzs avatar
På 40 minuter på ett HU-bord hinner du med typ 100-150 händer eller nåt?

Stáckárs_pónké

Pedofil och hebefil, två olika namn för något lika omänskligt och vidrigt.
Citera
2010-09-05, 00:40
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Jag lär inte hitta den enskilda sessionen igen eftersom det var några dagar sedan...
Det är inte särskilt svårt att hitta och exportera en session i Poker Tracker. Hade du varit det minsta seriös så hade du fattat att en verklig session hade varit intressantare att diskutera än "spöken".
Citera
2010-09-05, 00:43
Medlem
fickpengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
På 40 minuter på ett HU-bord hinner du med typ 100-150 händer eller nåt?

Stáckárs_pónké

Pedofil och hebefil, två olika namn för något lika omänskligt och vidrigt.

Nu går vi ju sjukt OT men nog finns det sjukare sexuella läggningar än så och ja det är vidrigt. Omänskligt? Verkligen inte. Finns nog folk som sitter inne med bra mycket sjukare tankar än så.

OnT: fan vad sick
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in