• 1
  • 2
2010-12-14, 16:49
Medlem
Embas avatar
Jag har en Aspire 7530G och den är nyligen omformaterad och haver just nu Windows 7 Enterprise..

Har knappt nå program installerade och det flyter på bra i övrigt men helt plötsligt så stänger den bara av sig själv!? Blir cpstörd snart! Installerade och startade ett spel nyss men datorfan stänger av sig efter ca: 5 min i gamet!! Spelet är inte krävande så det handlar inte om det. För som sagt den stänger av sig mitt i surfandet också.

Så vad är problemet?
Citera
2010-12-14, 16:53
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Jag har en Aspire 7530G och den är nyligen omformaterad och haver just nu Windows 7 Enterprise..

Har knappt nå program installerade och det flyter på bra i övrigt men helt plötsligt så stänger den bara av sig själv!? Blir cpstörd snart! Installerade och startade ett spel nyss men datorfan stänger av sig efter ca: 5 min i gamet!! Spelet är inte krävande så det handlar inte om det. För som sagt den stänger av sig mitt i surfandet också.

Så vad är problemet?
Värmerelaterat?
Citera
2010-12-14, 16:54
Medlem
Lepiduss avatar
Överhettning?

Edit: Pucktvåa
Citera
2010-12-14, 16:55
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Värmerelaterat?

Jag har trott så sen det började. För när den tänker som mest och fläkten går i högvarv då knäpper det till. Men ska den verkligen va så känslig?!
Citera
2010-12-14, 16:56
Medlem
höj upp datorn med en bok under den så att fläkten får mer luft, det fixade mina överhettningsproblem.
Citera
2010-12-14, 16:58
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neklidau
höj upp datorn med en bok under den så att fläkten får mer luft, det fixade mina överhettningsproblem.

Gjorde det nu! Tänkte stänga av den ett tag och sen starta datorn och spelet. Återkommer med resultat!
Citera
2010-12-14, 18:16
Medlem
Jag har haft samma problem förut och det är på grund av att ditt grafikkort eller HDD överhettar och inte klarar av ditt spel.

mitt bästa tips är att köpa en sådan kylplatta på klas ohlsson för några hundra så kan du spela ditt spel.
jag använder alltid en kylplatta till min laptop
Citera
2010-12-14, 19:16
Medlem
Embas avatar
Hade datorn av i ca: 1,5h, körde igång datorn och sen Spelet. Lyckades spela en kvart sen slogs den av! Så visst, den höll sig vaken längre men ballade ur ändå.

Ja kylplatta har jag funderat på men ska man verkligen behöva en sån när man bara allmänt håller på med datorn?! Har iaf en bok nu mellan dator och skrivbord. Får se om den ballar ur utan att jag gör något speciellt.
Citera
2010-12-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Hade datorn av i ca: 1,5h, körde igång datorn och sen Spelet. Lyckades spela en kvart sen slogs den av! Så visst, den höll sig vaken längre men ballade ur ändå.

Ja kylplatta har jag funderat på men ska man verkligen behöva en sån när man bara allmänt håller på med datorn?! Har iaf en bok nu mellan dator och skrivbord. Får se om den ballar ur utan att jag gör något speciellt.

De låter som att datorn är full med damm

Ta isär och blås rent!

Att bara ta damsugarmunstycket och suga vid insug och utsug utan att ta isär något, kan också funka.
Citera
2010-12-14, 19:28
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
De låter som att datorn är full med damm

Ta isär och blås rent!

Att bara ta damsugarmunstycket och suga vid insug och utsug utan att ta isär något, kan också funka.

Jag har aldrig pillat med den så faktiskt, har hört att Acer är krånglig att ta isär men det kanske bara är min undermedvetna lathet som tror det?
Citera
2010-12-14, 19:32
Medlem
Scherbatskys avatar
Min dator var exakt likadan. Visade sig att den var så full av damm att fläkten inte orkade arbeta. Har aldrig vågat ta isär en dator och blåsa rent, men får nog börja med det nu.
Citera
2010-12-14, 19:45
Medlem
Embas avatar
Något liknande eller http://www.tradera.com/Kylplatta-i-a...1819_121513123 ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in