Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-14, 21:53
  #13
Medlem
jamesdeans avatar
Jag tar det som en komplimang att hon ser oss som en "stor utmaning", det betyder att hon tar oss seriöst.
Citera
2010-12-15, 01:54
  #14
Medlem
minimaggits avatar
De tre sista raderna är nog allra mest intressanta. Vad exakt måste göras åt detta jävla "internet" då?
Citera
2010-12-15, 09:54
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag tar det som en komplimang att hon ser oss som en "stor utmaning", det betyder att hon tar oss seriöst.

Precis, med hennes argument kan man ju inte säga detsamma om henne...
Citera
2010-12-15, 10:02
  #16
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integral3n
Med den attityden kommer vi inte att legalisera.

Jaså? För dem flesta av oss här har "sitta tillbaka och vänta" varit det vi gjort allra mest, och det verkar ha funkat hyffsat bra än sålänge ifall vi kollar tillbaka och jämför läget nu och för 1,2 eller 4 år sedan. Mycket händer, även ifall vi inte direkt kan se det.

Men jag är med på din poäng.. Du vill inte att folk ska slappa till utan aktivera sig i kampen för legalisering! BOYYAAA!
Citera
2010-12-15, 12:48
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minimaggit
De tre sista raderna är nog allra mest intressanta. Vad exakt måste göras åt detta jävla "internet" då?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8280834.ab
Citera
2010-12-15, 12:53
  #18
Avstängd
stonedeads avatar
Ärligt talat så tror jag ALDRIG att det kommer att legaliseras i sverige
Citera
2010-12-15, 13:39
  #19
Medlem
tjuven018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rify
varje gång jag hör hennes namn vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Ur hennes syn är cannabis dödsknark. De som brukar den förtjänar 20 rapp med citrondränkt piska.

Jag tror vi står vid ett vägval, absolut. Att EU ens diskuterar fördelarna med lagligt röka är enormt positivt. Den debatt som sakta men säkert börjats forma i teverutorna och aftonhoran är inte utan anledning.

Men vem vet.

Samma här. Blir aggressiv också.
Citera
2010-12-15, 15:25
  #20
Avstängd
Truce-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Jag räknar med två år.

Det händer väldigt mycket då.

USA har väldigt god chans och få en liberal (och kapitalistisk förvisso...) president som har "kämpat" eller åtminstone är väldigt positivt inställd till en legalisering.

Så ja, ett vägval för världen och även för Sverige hopppas jag.

och vilken president skulle det vara?
Citera
2010-12-15, 20:52
  #21
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
och vilken president skulle det vara?

Finns väl två st (tydligen) en vet jag inte namnet på men den andre är Ron Paul.
Citera
2010-12-17, 02:23
  #22
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonedead
Ärligt talat så tror jag ALDRIG att det kommer att legaliseras i sverige
Utveckla varför du tror det?
Citera
2010-12-19, 23:00
  #23
Medlem
Längtar så jävla mycket kräver upprättelse!
Citera
2010-12-29, 07:31
  #24
Medlem
Vem har egentligen jobbet att sitta och skriva ner vartenda litet ord som dom som talar säger? Ser ni inte hur gigantiska mängder text det är?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback