2011-07-06, 18:50
Medlem
Har fått problem med min iphone 3gs. Det går varken att höja eller sänka med "axelknapparna", och inte heller muteknappen ger något utslag. Om man nu inte sätter press genom att knipa tag om luren på skärm och baksida. Då fungerar alla knappar som dom ska. Verkar alltså ha kommit in nån skit eller liknande.. Någon som vet hur man kan tänkas göra för att lösa detta?
Citera
2011-07-06, 18:53
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant.Liar
Har fått problem med min iphone 3gs. Det går varken att höja eller sänka med "axelknapparna", och inte heller muteknappen ger något utslag. Om man nu inte sätter press genom att knipa tag om luren på skärm och baksida. Då fungerar alla knappar som dom ska. Verkar alltså ha kommit in nån skit eller liknande.. Någon som vet hur man kan tänkas göra för att lösa detta?

Kan du se om ditt skal delat sig, alltså spruckit upp mellan chromeramen och plastbaksidan?
Om den inte gjort det så behöver du byta ut din audioflexkabel.
Citera
2011-07-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Kan du se om ditt skal delat sig, alltså spruckit upp mellan chromeramen och plastbaksidan?
Om den inte gjort det så behöver du byta ut din audioflexkabel.

Nej, inget sprucket... vad tar ni för att byta den?
Citera
2011-07-06, 19:48
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant.Liar
Nej, inget sprucket... vad tar ni för att byta den?

Jag får inte gå in på våra priser här i tråden, då det indirekt blir reklam.
Jag kan däremot säga att det priset ligger mellan 700-1000 beroende på vart du väljer att lämna telefonen.
Citera
2011-07-07, 16:31
Medlem
Hej ! Min IPhone 3G är köpt i New York, fick den av en kompis. Den funkade och så till en början, tills jag uppgraderade den när jag kopplade in den i datorn. När jag sedan startade upp telefonen så står det "No SIM card installed, Insert a valid SI with no PIN lock to activate IPhone." Sen står det nåt liknande när jag tar upp den i Itunes..

Vet inte vad det blev för version när jag uppgraderade den, så det går ju inte bra o jailbreaka.. Men jag är inte heller så bra på och jailbreaka, ni kanske skulle kunna fixa den för något billigt pris eller?

Ps: Har även försökt att stoppa in ett simkort med ingen pin-kod men det gick ju åt helvete de med tyvärr.
Citera
2011-07-19, 00:09
Medlem
Tjena!

Jag har en trasig iphone 4 och tänkte byta glas på den på egen hand. Har gjort det med en 3G själv vilket funkade hur bra som helst. Vad jag förstått så går man in via bakvägen och gör lite tvärtom på en iphone 4, men är det mycket svårare eller klarar man av det om man klarat det på en iphone 3?

Är det möjligt att beställa vit framsida och baksida och på så sätt byta ut den från svart till vit iphone i samma veva eller har iphone gjort något så att de inte skulle passa eller fungera?

Tacksam för snabba svar! Och citera mig vid svar!

/A.P
Citera
2011-07-19, 01:09
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
Tjena!

Jag har en trasig iphone 4 och tänkte byta glas på den på egen hand. Har gjort det med en 3G själv vilket funkade hur bra som helst. Vad jag förstått så går man in via bakvägen och gör lite tvärtom på en iphone 4, men är det mycket svårare eller klarar man av det om man klarat det på en iphone 3?

Är det möjligt att beställa vit framsida och baksida och på så sätt byta ut den från svart till vit iphone i samma veva eller har iphone gjort något så att de inte skulle passa eller fungera?

Tacksam för snabba svar! Och citera mig vid svar!

/A.P

Hej.
Visst är det lite krångligare att byta framsidan på en iphone 4, ganska mycket pilligare t.o.m! Skulle uppskatta det till 30-35 skruvar som du måste hålla reda på.
Viktigt när du ska byta framsidan på en 4'a är att du köper en komplett framsida med både digitizer och lcd, annars går det inte att få bra.

Visst går det att byta till vitt istället, samma storlek på allting och man går tillväga på precis samma sätt!
Citera
2011-07-21, 22:04
Medlem
Det verkar som min telefon har fått stora problem.
I samtal hör inte personer vad jag säger. Dock så fungerar alltid röstinspelning, videoinspelning osv med ljud.
Ibland så funkar vanliga samtal, men oftast inte.

Kan det vara ett mjukvarufel eller är det hårdvarufel?

Ska nog skicka in den i vilket fall som helst
Senast redigerad av Senocs 2011-07-21 kl. 22:12.
Citera
2011-07-22, 10:44
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senocs
Det verkar som min telefon har fått stora problem.
I samtal hör inte personer vad jag säger. Dock så fungerar alltid röstinspelning, videoinspelning osv med ljud.
Ibland så funkar vanliga samtal, men oftast inte.

Kan det vara ett mjukvarufel eller är det hårdvarufel?

Ska nog skicka in den i vilket fall som helst

Låter ju onekligen som ett mjukvarufel.
Har du prövat en hard reset? Powerswitchen + homeknappen ca 10 sek.
Annars så är det en total återställning som gäller, och sista utvägen blir att lämna in telefonen.
Citera
2011-07-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Låter ju onekligen som ett mjukvarufel.
Har du prövat en hard reset? Powerswitchen + homeknappen ca 10 sek.
Annars så är det en total återställning som gäller, och sista utvägen blir att lämna in telefonen.

Tack för ditt svar. Ska testa lite mer innan jag lämnar in den
Citera
2011-07-23, 19:08
Medlem
Tjena! Min skärm har varit sprucken i ett par-tre månader, och nu har touchen slutligen gett upp? Kan ni fixa det? Har säkert frågats tidigare i tråden men inte orkat leta riktigt. Vad tror du att priset skulle landa på? Tack för hjälpen.

/J
Citera
2011-07-24, 01:17
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av achen
Tjena! Min skärm har varit sprucken i ett par-tre månader, och nu har touchen slutligen gett upp? Kan ni fixa det? Har säkert frågats tidigare i tråden men inte orkat leta riktigt. Vad tror du att priset skulle landa på? Tack för hjälpen.

/J

Halloj!
Absolut, ett sprucket glas kan alla iphonereparatörer laga.
Jag får inte gå in på priser i tråden då det kan tolkas som reklam, men du bör besöka länken i min signatur!
/Robin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in