2008-06-06, 15:32
Medlem
Trumpeters avatar
Idag blir det ett par glas av Delamotte Brut
Citera
2008-06-15, 12:40
Medlem
Roger Pontares avatar
Blev två flaskor Krug på krogen i fredags efter en trevlig middag. Längesen jag drack Krug...nu vet man vad man missat under den tiden, får bli mer av den varan framöver.
Citera
2008-06-19, 12:02
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Blev två flaskor Krug på krogen i fredags efter en trevlig middag. Längesen jag drack Krug...nu vet man vad man missat under den tiden, får bli mer av den varan framöver.

Man saknar alltid Krug. Dricker man GC så saknar man vintage, dricker man vintage så drömmer man om CdM, dricker man CdM så fantiserar man om CdA...

Sen ligger alltid tanken på en perfekt mogen rosé och skvalpar i bakhuvudet...
Citera
2008-06-21, 13:02
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNG
Man saknar alltid Krug. Dricker man GC så saknar man vintage, dricker man vintage så drömmer man om CdM, dricker man CdM så fantiserar man om CdA...

Sen ligger alltid tanken på en perfekt mogen rosé och skvalpar i bakhuvudet...

Det är klart, vad vore livet om man inte hela tiden eftersträvade det bättre...

Idag har jag inhandlat Billecart-Salmon, Bollinger och Mailly Rosé, den sistnämnda är okänd för mig, nån som testat den?
Citera
2008-06-21, 20:42
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Det är klart, vad vore livet om man inte hela tiden eftersträvade det bättre...

Idag har jag inhandlat Billecart-Salmon, Bollinger och Mailly Rosé, den sistnämnda är okänd för mig, nån som testat den?

Druckit ett par glas från den sistnämnda, Mailly Rosé, får tyvärr konstatera att det inte var en trevlig rosé, tyvärr. Blir till att öppna Bollinger, där vet man vad man får iaf.
Citera
2008-06-24, 20:48
Medlem
Tag_Mans avatar
Får man lov att fråga alla er överklass-champagnedrickare om tips på god, billigare skumpa som kan avnjutas vid mindre fina tillställningar? Altså inte äkta Champagne utan ett någorlunda enkelt mousserande vin.
Citera
2008-06-25, 01:10
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tag_Man
Får man lov att fråga alla er överklass-champagnedrickare om tips på god, billigare skumpa som kan avnjutas vid mindre fina tillställningar? Altså inte äkta Champagne utan ett någorlunda enkelt mousserande vin.

Testa Cremant de Bourgonge Geisweiler (7685).

Riktig god för 78:-.

http://systembolaget.se/SokDrycker/P...0&SokStrangar=
Citera
2008-06-25, 09:33
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tag_Man
Rotari Brut Riserva (nr 7567 på systemet) är fullt drickbar. Kostar en knapp hundralapp.

Annars finns ju den ultimata lågbudgetvarianten Törley Gála Sec (nr 7319 på systemet) till det facila priset av 52 kr för en helflaska. Kanske ingen större upplevelse men ett drickbart (enligt vissa) mousserande vin.

Men nu är vi ju lite OT. Vill du ha en prisvärd (läs billig) Champagne så finns detta faktiskt. Det finns drickbar Champagne för runt 200 kr flaskan. Kan rekommendera Deutz (iofs 316 kr). Har själv inte druckit någon av de billigaste sorterna på sistone så jag ska inte rekommendera någon, men systembolagets personal kan säkert bistå dig att hitta även en prisvärd Champagne.
Senast redigerad av slabadan 2008-06-25 kl. 09:37.
Citera
2008-06-27, 15:42
Medlem
Roger Pontares avatar
Köpt en Delamotte Brut och en Krug NV idag, den senare ska drickas när Spanien tar EM-guld!
Senast redigerad av Roger Pontare 2008-06-27 kl. 15:51.
Citera
2008-06-27, 17:17
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Köpt en Delamotte Brut och en Krug NV idag, den senare ska drickas när Spanien tar EM-guld!
Där har vi ju ett lysande exempel på billig och prisvärd Champagne!
Citera
2008-06-27, 17:25
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Där har vi ju ett lysande exempel på billig och prisvärd Champagne!

Den är verkligt privärd, riktig godbit för det nätta priset.
Citera
2008-06-28, 16:00
Medlem
Cosmic Kids avatar
Ska prova Palmers -96a magnum om några timmar, kommer bli intressant, -96 ska ju vara höjdaråret så man hoppas den rockar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in