Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-14, 07:25
  #337
Medlem
Han var väl iaf inte en "potentiell" terrorist?!

Bara om potentiell i sammanhanget betyder misslyckad.

Dags att redigera rubrik.
__________________
Senast redigerad av dakini 2010-12-14 kl. 07:29.
Citera
2010-12-14, 11:36
  #338
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_grace
Kan någon här

länka/posta videon där han talar om att han ska (spränga sig själv)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8275402.ab
nedersta videon på artikeln .
Citera
2010-12-14, 11:51
  #339
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dulum
Som självmordsbombare har man en enda viktig uppgift i livet, och den misslyckades han med, hur jävla värdelös är man inte då...

Citat:
Ursprungligen postat av dakini
Han var väl iaf inte en "potentiell" terrorist?!

Bara om potentiell i sammanhanget betyder misslyckad.

Dags att redigera rubrik.

Han har ju spridit skräck och rädsla vilket är betydligt viktigare än att döda några få personer.
Citera
2010-12-14, 13:52
  #340
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Vilken jävla vek röst han har, låter som en liten rädd flicka. Är det allt de har att komma med så tillåt mig skratta. En byfåne som spränger sig själv i en gränd..
Han lät som en 12 årig flicka och var den klantigaste människa världen skådat. Han anser att muslimer förnedras i Sverige, men något mer förnedrande mot sin religion än att framställa sina trosfränder som klantiga fegisar med avsikt att orsaka massdöd är svårt att tänka sig.

Tyvärr tror jag att det fullständigt förnedrande misslyckandet kommer att leda till att andra tvingas bevisa att muslimerna kan lyckas med terroristattacker också. Den stora massan muslimer som står bakom terrorism lär vara väldigt sugna på att visa svenska folket att de inte är klåpare.
Citera
2010-12-14, 14:47
  #341
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det har du så rätt i.

Personligen hoppas jag att han drabbats av exakt de hemskheter som enligt koranen väntar en självmördare:

"Den som begår sådan orättfärdighet skall vi låta plågas i ett flammande bål." (4:29)
grejen är att för de finns det säkert finns nåt som de hittar på som "RÄTTFÄRDIGAR" det hela
"hål" i koranen
Citera
2010-12-14, 16:12
  #342
Medlem
Grimmjows avatar
Hörde hans meddelande på GP.

För det första:
Jävligt dåligt att gå bakom ryggen på sin fru sådär.

För det andra:
Han brinner i helvete nuu... Iya Iya Oh!
__________________
Senast redigerad av Grimmjow 2010-12-14 kl. 16:15.
Citera
2010-12-14, 16:29
  #343
Avstängd
Nationalisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking76
Felpost, postade i fel tråd.

Men för att förvandla till ON.

Vad vet vi om hans betyg från skolan.

Var han duktig i kemi eller fysik?
Mycket intressant!
Men han åkte till Jordanien, där lärde dom honom hur man tillverkar bomber.
Citera
2010-12-14, 16:47
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Han har ju spridit skräck och rädsla vilket är betydligt viktigare än att döda några få personer.


Visst spred han skräck, men det kan inte jämföras med vad som skulle hänt om han faktiskt genomfört sin plan.
En död terrorist jämfört med en tunnelbanevagn/Centralstation full av lemlästade människor - den dagen kan vi tala om terror och en helt förändrad verklighet.
__________________
Senast redigerad av dakini 2010-12-14 kl. 17:02.
Citera
2010-12-14, 16:50
  #345
Medlem
Har med intresse läst diskussionerna om bombdådet och kunnat konstatera att detektiven allmänheten legat före polisen. Men är det bara jag som uppmärksammat att det finns två olika versioner av det inspelade meddelandet till allmänheten?

Expressen har en version med en röst, som jag utifrån mina kvinnliga fördomar kan koppla till bilden av Taimour, medan Aftonbladet, som väl är mer spridd, har den version som diskuterats här. Man har, liksom jag, tyckt att den senare rösten inte ”stämmer”, att personen verkar obekant med texten, samt haft synpunkter på tekniken som jag inte är insatt i. Men det är inte bara detta som skiljer. I Aftonbladets version finns ett sentimentalt tillägg, riktat till Taimours familj.

Man kan undra varför det skickades två olika varianter, litade man inte på att Taimour skulle fullfölja sitt uppdrag?

Jag har skrivit av Expressens version och markerat Aftonbladets tillägg med XX---XX. Det följer sedan nedanför. Expressens version hittar man om man väljer filmsnutten ”Sekunderna efter terrordådet” och sedan ”Hör hotsamtalet innan bomberna”. Kursiverade ord finns bara i Expressens version, se blir titta i den andra.

Expressen:

Väldigt kort och omfattande till Sverige och svenska folket. Tack vare Lars Vilks och hans målningar av profeten Mohammed och era soldater i Afghanistan och eran tystnad på allt detta, så skall era barn, döttrar, bröder och systrar dö, likasom våra bröder och systrar och barn dö. Nu har islamska staten uppfyllt vad de har lovat er. Vi finns nu här i Europa och i Sverige. Vi är en verklighet, inget påhitt, mer vill jag inte säga om detta. Våra aktioner kommer att prata för sig själva. Så länge ni inte slutar ert krig mot islam och ert förnedrande mot profeten och ert dumma support till grisen Vilks. Och till alla muslimer i Sverige säger jag: Sluta fjäska och förnedra er själva för ett förnedrande liv långt ifrån islam. Hjälp era bröder och systrar och frukta ingen och inget bara Gud som ni dyrkar. Och till min familj, försök att förlåta mig. Jag kunde inte sitta här och se på när allt orättvisa sker mot islam och profeten Muhammed, när grisen Vilks gjorde vad han gjorde. Förlåt för mina lögner. Jag åkte aldrig till Mellanöstern för att jobba eller tjäna pengar. Jag åkte dit för jihad. Jag hoppas ni kan förstå mig någon gång. Jag kunde aldrig ha berättat allt detta för er eller någon annan. XX---XX Till slut så hälsar jag till alla mujahedin, glöm inte mig i era böner. Be för mig. Be för mig för att här i Sverige så är muslimerna såpass förnedrade att de ber för icke-muslimer i deras moskéer. Och till slut till alla mujahedin i Europa och i Sverige. Nu är det dags att slå till, vänta inte längre. Kom fram med vad ni har även om det är en kniv och jag vet att ni har mer än en kniv att komma med. Frukta ingen, frukta inget fängelse, frukta inte döden. Jag säger mitt ord och jag ber Gud att förlåta mig och förlåta er, bröder, de trogna.

Aftonbladet:
XX Min kära fru och barn, jag älskar er, jag älskar dig min fru. Min kärlek för dig var aldrig en lögn, förlåt mig när jag inte berättade något för dig. Pussa barnen från mig, säg till dem att pappa älskar dem, kommer alltid att älska dem. XX
Citera
2010-12-14, 17:34
  #346
Avstängd
Vapendragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmjow
Hörde hans meddelande på GP.

För det första:
Jävligt dåligt att gå bakom ryggen på sin fru sådär.

För det andra:
Han brinner i helvete nuu... Iya Iya Oh!

Hur vet du att han gått bakom ryggen? Hon pushade säkert på.
Citera
2010-12-14, 17:56
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalism
Mycket intressant!
Men han åkte till Jordanien, där lärde dom honom hur man tillverkar bomber.

Eller så fick han lära sig det i Luton, Storbritanniens islam/terroristfäste.
Citera
2010-12-14, 21:19
  #348
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Vilken jävla vek röst han har, låter som en liten rädd flicka. Är det allt de har att komma med så tillåt mig skratta. En byfåne som spränger sig själv i en gränd..

Som påpekats tidigare i tråden så lät inte Taimour så som rösten på bandet.
Rösten kan vara förvrängd på något sätt och han kan ha lagt sig till med mer brytning än vad han egentligen hade, men han lät inte så som på det publicerade bandet. Detta vet jag för att jag hört honom prata. I övrigt har jag inga som helst kopplingar till honom och jag vet inte vad han ägnat sig åt de senaste 10 åren.

Att han, som nämnts, pundat ihop med personer i tråden låter högst otroligt eftersom kartläggningen av honom verkar visa på att han befunnit sig i Luton sedan gymnasiet, och innan dess var han inte direkt pundarmaterial. Att han var mobbad i sin ungdom är också rent skitsnack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback