2010-12-13, 23:07
Medlem
Mr_currys avatar
Fick nyss en teori om idioten..
Han sägs ju ha varit en trevlig snubbe och han hade inget tidigare brottregister så kan det inte vara så att han möjligtvis var utsatt för utpressning/hot om att de skulle döda hans familj eller liknande ifall han inte gjorde det?
Vilda spekulationer bara men det skulle matcha in lite i hans profil tycker jag att han bara tog sitt eget liv då han kanske förstod att inga andra förtjänade det?

Tacksam för vidare spekulationer..
Citera
2010-12-14, 00:05
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_curry
Fick nyss en teori om idioten..
Han sägs ju ha varit en trevlig snubbe och han hade inget tidigare brottregister så kan det inte vara så att han möjligtvis var utsatt för utpressning/hot om att de skulle döda hans familj eller liknande ifall han inte gjorde det?
Vilda spekulationer bara men det skulle matcha in lite i hans profil tycker jag att han bara tog sitt eget liv då han kanske förstod att inga andra förtjänade det?

Tacksam för vidare spekulationer..

Det var nog den mest korkade teori jag hört. Det finns ju ett långt spår av extremistisk islam bakom han. Hans utspel i mosken i luton, hans facebooks sidor, hans resor till mellanöster.

Hotad.. yeah right.. Det är väl PK maffians högsta dröm, att den stackars musslan blivit hotad av elaka SDare att spränga massa oskyldiga. Men musslor som såklart är rättvisans riddare spränger bara sig själv för han vill rädda alla oskyldiga otrogna hundar.
Citera
2010-12-14, 00:44
Medlem
Newstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoConti
OT: Såg på nyheterna i morse då de pratade om bombningarna och så stod de vid platsen där han hade sprängt sig själv. De berättade att någon hade satt upp en lapp på väggen där han låg, där det stod:
-Vila i frid.

Jag vet att jag kommer bli idiotförklarad nu, men nånstans tycker jag att det var ett fint tecken på medmänsklighet.

Medmänsklighet? Förmodligen va det någon som delade hans extrema åsikter.

Sen förstår jag mig inte på alla jävla tomtar som tror att idioten helt plötsligt skulle fått ett samvete och bara sprängt sig själv.. Han va en extremist, hade planen klar, men han misslyckades med att få död på någon utom sig själv, sopa som han va.
Citera
2010-12-14, 00:52
Medlem
Lite info om hustrun:

Diverse olika namn i engelsk press:

Mona Thwany
Mona Abdulwahab
Umm Amira "Mona" Abdulwahab

Född i Rumänien enligt Telegraph:

Citat:
..in Luton, where he lived with his Romanian-born wife Mona and their three young children.
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...alisation.html

Hustruns salong Amira Make-up and Hair i Luton:
http://amira.vpweb.co.uk/

Bär heltäckande slöja där bara ögonen syntes, låter som en niqab:

Citat:
At a taxi office opposite the Luton flat where Abdulwahab is understood to have lived with his wife, employee Imran Khan, 31, said: ‘We used to see him all the time. He lived across the road with his wife, a chubby lady who wore a full veil that covered everything apart from her eyes.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...sed-Luton.html

Hon är skriven i Hässelby, ogift, under namnet Mona Thwany:
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....bnEWjoZcqiZ67E

Varför har hon flera olika namn? Varför skriven i Hässeby, trots att hon tycks bo i Luton?

Intressant att hon bär niqab. Hustrun till vår förra terrorist som dog i Irak för några månader sedan, efterlämnade likaså en konverterad änka i Rinkeby som bar niqab.
Citera
2010-12-14, 01:02
Medlem
Kingfishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Varför har hon flera olika namn? Varför skriven i Hässeby, trots att hon tycks bo i Luton?

Mjölka svenska skattebetalare på bidrag.
Citera
2010-12-14, 01:21
Medlem
kOlmarDens13s avatar
Fan vad förbannad jag blir här på andra sidan atlanten. Hur kan en man som fått asyl och hjälp av hela svenska samhället helt vända sig emot alla? Vilja döda dussintals helt oskyldiga personer? Jävla idioter. Typiskt att han är muslim också. Vi gillar olika
Citera
2010-12-14, 01:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoConti
Jag vet att jag kommer bli idiotförklarad nu
Det har du så rätt i.

Personligen hoppas jag att han drabbats av exakt de hemskheter som enligt koranen väntar en självmördare:

"Den som begår sådan orättfärdighet skall vi låta plågas i ett flammande bål." (4:29)
Citera
2010-12-14, 01:34
Medlem
Det ser ut som Taimour och hans fru kommer från en intellektuell miljö.
Hans mor undervisar i arabiska språk, medan fadern är ingenjör ( men har jobb som grönsaksförsäljare).
Hustrun till Taimour är född i Rumänien, hennes far är född i Bagdad och är en välrenommerad arkitekt med uppdrag från UNESCO etc.

Det ser ut som att det blir svårt att skylla på socioekonomiska faktorer.
Senast redigerad av Batuta 2010-12-14 kl. 01:37.
Citera
2010-12-14, 01:44
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terylenebaby
Dessa självmordsbombare gör vidriga handlingar som vi allra flesta fördömer skarpt.

Men att "heladageniskogen" har en förenklad och förvriden världsbild är klart! Allt tycks vara svart och vitt för honom! Kom ur skogen du och häng med vad som pågår i världen!
Du kan inte tycka på allvar att vi svenskar är så ädla och utan skuld. Har du hört talas om barnamördaren Anders Eklund eller Mattias Flink mm.mm. Kom till verkligheten som inte är så enkel som du tycks tro!
Vad har psykiskt sjuka svenskar med generellt beteende hos vissa folkgrupper att göra?
Citera
2010-12-14, 02:16
Medlem
Vilken jävla vek röst han har, låter som en liten rädd flicka. Är det allt de har att komma med så tillåt mig skratta. En byfåne som spränger sig själv i en gränd..
Citera
2010-12-14, 02:51
Medlem
Som självmordsbombare har man en enda viktig uppgift i livet, och den misslyckades han med, hur jävla värdelös är man inte då...
Citera
2010-12-14, 05:03
Medlem
Kan någon här

länka/posta videon där han talar om att han ska (spränga sig själv)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in