• 1
  • 2
2010-12-10, 05:38
Medlem
Spana in den här användaren: https://www.flashback.org/find_threa...?userid=510199

Han har lyckats få 9 trådar skickade till Papperskorgen och är reggad i förra månaden. Han har startat 30 trådar under den här perioden och de flesta är bara skit, och ibland är det rena trolltrådar.

Utöver att man måste vänta i 3 dagar från registrering till att man får posta, skulle det inte kunna finnas en funktion som hindrar användare från att starta massvis av trådar, eller att man får autoban när man får sin tionde tråd skickad till Papperskorgen om man har under 200 skapade trådar?

Flashback har blivit så jävla segt på senaste och vissa delforum blir frekventerade så ofta att spammet och trollningen tar över så till den grad att seriösa användare drar sig från att gå dit och moderatorerna vänjer sig vid att hälften av alla trådar och ännu fler av alla inlägg är skit.

Vet att det finns ett par trådar om att Heta ämnen förstör kvaliteten, men den teorin vet jag inte om jag håller med om. Vad jag vet är att Flashback är i en utförsbacke och att vi måste göra nåt för att stoppa skitfloden innan vi drunknar.

Det skulle vara intressant med lite statistik på det hela. Hur stor del av trådarna som skapas görs av medlemmar reggade 2010? Hur många ny användare fick Flashback i år jämfört med åren innan? Hur många bannade användare är det i år jämfört med åren innan?

Nån som har nåt mer förslag på hur vi ska rädda Flashback?
Citera
2010-12-10, 05:41
Medlem
Dr_Dollars avatar
Lägg användaren på "ignorera-listan"
RP:a allt trams eller sluta läs suspekta trådar.
Citera
2010-12-10, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Lägg användaren på "ignorera-listan"
RP:a allt trams eller sluta läs suspekta trådar.
Det är ju bra tips och jag gör redan sådana grejer, men det är ju typ som att käka Läkerol mot lungcancer. På något sätt måste vi kunna minska problemen, annars riskerar vi att forumet helt äts upp av troll och idioter (tror att idioterna är ett större problem än trollen faktiskt).
Citera
2010-12-10, 06:30
Medlem
Just inatt fick jag ungefär samma känsla, jag rös till i hela kroppen efter att ha läst så mycket skit och kände mig nästan illa till mods..

Det är synd att alla samtida användare behöver ta den här skiten.
Men samtidigt förstår jag att majoriteten av idioterna just nu är registrerade 2010.
Jag har själv haft 1 konto innan detta och intervallen ligger på cirka 1-2 år, men vad jag minns så var det såhär när jag först registrerade mig också.. Inte precis samma sak, men man lägger märke till sånt ju mer man sitter på sidan.

Men du medför ett intressant förslag, tycker jag.
Citera
2010-12-10, 06:34
Bannlyst
Har också reagerat på den användaren, finns många ännu värre exempel på användare som det skriker troll om. Funderar på att lämna den här forumet eftersom jag börjat tröttna på allt skit som händer här. Sidan har blivit markant sämre sen jag blev medlem '04 första gången. Men det börjar bli allt mer påtagligt nu på sista tiden.

Är ledsen att säga det, men tror inte kommer dröja speciellt många år innan dom seriösa användarna tröttnat och dom minderåriga tagit över. Vi ser redan den trenden. Flashback har gått från att vara ett undergroundforum till att bli ett ungdomsforum.
Citera
2010-12-10, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Har också reagerat på den användaren, finns många ännu värre exempel på användare som det skriker troll om. Funderar på att lämna den här forumet eftersom jag börjat tröttna på allt skit som händer här. Sidan har blivit markant sämre sen jag blev medlem '04 första gången. Men det börjar bli allt mer påtagligt nu på sista tiden.

Är ledsen att säga det, men tror inte kommer dröja speciellt många år innan dom seriösa användarna tröttnat och dom minderåriga tagit över. Vi ser redan den trenden. Flashback har gått från att vara ett undergroundforum till att bli ett ungdomsforum.

Kan inte göra mer än att hålla med.
Har reportat som en idiot, och visst det städar ju upp trådarna men inte fan förhindrar det något
Citera
2010-12-10, 06:40
Medlem
Medias avatar
problem lika gammalt som internet självt. varför tar du personligen så illa vid dig? låt trådar som inte intresserar dig utspela sig i kulisserna då.
Citera
2010-12-10, 06:57
Medlem
The Crashs avatar
Ironiskt nog så bidrar du till detta förfall genom att tillföra ännu en tråd till papperskorgen.

Prova söka nästa gång: https://www.flashback.org/t43999
https://www.flashback.org/t855833
Senast redigerad av The Crash 2010-12-10 kl. 07:00.
Citera
2010-12-10, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Det är ju bra tips och jag gör redan sådana grejer, men det är ju typ som att käka Läkerol mot lungcancer. På något sätt måste vi kunna minska problemen, annars riskerar vi att forumet helt äts upp av troll och idioter (tror att idioterna är ett större problem än trollen faktiskt).

Hahahaha! Made my day.

Sorry för offtopic..

Håller med, trots att jag själv är nyreggad ()
Citera
2010-12-10, 07:19
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodpuddingen
Det är inte ett gammalt problem, speciellt inte på Flashback. Sedan ledningen kände att pengar var det viktigaste så har mer och mer fått plats. Skulle inte direkt vara svårt att köra nolltolerans mot människor som skriver troll i en tråd och ge dom en veckas semester. Sker det något reellt? Nej, det är klart det finns en agenda bakom Flashbacks förfall.
Nolltollerans funkar inte. Det räcker med tillsägelser som delas ut aktivt för minsta lilla(iallafall i dom seriösare forumen). Sedan så är det bara att vänta på att trolljägarna och övrigt skräp åker ut för antingen KFK eller ohörsamhet.
Citera
2010-12-10, 07:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Nolltollerans funkar inte. Det räcker med tillsägelser som delas ut aktivt för minsta lilla(iallafall i dom seriösare forumen). Sedan så är det bara att vänta på att trolljägarna och övrigt skräp åker ut för antingen KFK eller ohörsamhet.

Du menar alltså att en tillsägelse är mer effektivt än en veckas avstängning?
Citera
2010-12-10, 07:25
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodpuddingen
Du menar alltså att en tillsägelse är mer effektivt än en veckas avstängning?
Hade jag åkt ut en vecka för varje OT inlägg jag gjort så hade jag varit avstängd i flera år. Det räcker med tillsägelser. Det ger alla användare en chans.

Jag förstår hur du resonerar och önskar att det hade funkat.

Dessutom så skulle det överfylla outlaw med massor av pollar. För att förhindra detta så hade man fått ge moderatorer befogenheter att stänga av användare. Detta hade man 2002-2003 nån gång och då var det en moderator som inte kunde sköta det, utan stängde av en användare (DeLarge om jag minns rätt) för att denne inte gillade användaren.

Så du ser... Det funkar inte. Tillslut kommer det sluta upp som för 7 år sedan och sen är vi tillbaka här igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in