2004-10-26, 13:20
Medlem
Spaders avatar
Var ingen dröm "inatt" precis utan en dröm sen efter att jag gått upp, och sen lagt mig igen vid 9. Jag drömde massa blandade saker, de flesta minns jag inte. Men en sak stack ut ur mängden, och det var att jag hade blivit bannad från Flashback. Blev så ledsen

/Spader
Citera
2004-10-26, 19:10
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
HAHAHA
Ringa brandkåren?
Bästa dröm jag läst på länge

Ja du försöker ha kontroll över nått du inte behärskar, du tar dig vatten över huvudet helt enkelt. Och när du misslyckas med att kontrollera det ting det nu är så kallar du på hjälp hos andra och kommer själv med felaktiga/dumma förslag på hur situationen skall hanteras...

Typ nå sånt.

/Spader
Jag gissar att det finns någon koppling mellan drakar som sprutar eld och brandkåren. Den aggresiva draken är möjligen frustration eller undertryckt sexualitet.
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Var ingen dröm "inatt" precis utan en dröm sen efter att jag gått upp, och sen lagt mig igen vid 9. Jag drömde massa blandade saker, de flesta minns jag inte. Men en sak stack ut ur mängden, och det var att jag hade blivit bannad från Flashback. Blev så ledsen

/Spader
Stackars dig
Citera
2004-10-27, 00:49
Medlem
haloklins avatar
I natt drömde jag en jävla mardröm där jag enbart figurerade som osynlig åskådare, som om en film spelades upp. En ung man blir emotkämpande insläpad i ett litet mörkt kakelbelagt rum av två andra män, jag tror mig minnas att de bar uniform. Männen slänger ner honom på golvet intill en vägg och han hamnar sittande med utsträckta ben, ryggen mot väggen. Han dryper av svett, vakterna tvingas flera gånger byta grepp och ställning när de lyfter hans armar över huvudet, nästan rakt upp med handryggarna inåt, de båda står med varsin fot på hans lår. De spikar fast händerna i väggen, under roterande; en spik per person och hand. När detta är färdigt börjar de, från halsen upp över hakan rulla silvertejp, i rät vinkel förbi ansiktet flera varv över hjässan, ner över ögonen och sist munnen, nästan bara näsborrarna är fria. Blänker knivblad till, skalpeller i sina händer, börjar lägga djupa snitt genom tejpen, från kant till kant i ansiktet. Det första snittet går från pannans mitt ner till hakspetsen, det andra går snett under vänsterögat över näsan och ner till höger käkbensfäste. De båda männen fortsätter, under det femtonde snittet slutar den olycklige röra på sig.
Citera
2004-10-29, 14:27
Medlem
Drömde nått riktigt mysko inatt. Var på ett rymdskepp och skulle fixa motorn. Satt med nån förbannad formel och klurade och klurade. Tillslut lyckades jag fysikaliskt härleda hur man kan färdas snabbare än ljuset. Sen vaknade jag.

Egen psykoanalys: Såg Star Trek i förrgår, hade mattetenta i morse. Förklarar det mesta...
Citera
2004-10-29, 15:17
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazuya
Drömde nått riktigt mysko inatt. Var på ett rymdskepp och skulle fixa motorn. Satt med nån förbannad formel och klurade och klurade. Tillslut lyckades jag fysikaliskt härleda hur man kan färdas snabbare än ljuset. Sen vaknade jag.

Egen psykoanalys: Såg Star Trek i förrgår, hade mattetenta i morse. Förklarar det mesta...
Som lustig kuriosa kan nämnas att jag läst att Albert Einstein kom fram till relativitetsteorin utifrån en dröm han hade när han var 15. I den åkte han på en kälke som ständigt accelererade.
Citera
2004-10-29, 15:32
Medlem
Haha ok. Minns att jag var stum av förvåning över min upptäckt i drömmen. Ska tänka på saken inatt och tvinga fram en fortsättning (är det normalt förresten, funkar för mig iaf). Med lite tur får jag se formeln igen och kanske hinner kludda ner den. Patent på överljushastighets-resande borde lösa min ekonomiska situation rätt snyggt
Citera
2005-02-10, 22:54
Medlem
WSEs avatar
Jag hade en hemsk mardräm i natt. Jag var insnöad i en sportstuga i fjällen. En barnkör utanför sjöng läskiga sånger så jag satte på fox news för att fördriva tiden. Ljudet på tven var borta och istället hördes Adolf Hitlers radiotal. Sedan rusade Max von Sydow in, ilädd SS-uniform, och skulle döda mig. Efter det så vaknade jag kallsvettig. Creepy va?
Citera
2005-02-10, 23:17
Medlem
Drömde att jag fick benen brutna av den jag älskar. längesen jag njutit så mycket när jag vaknat.
Citera
2005-02-10, 23:28
Medlem
Jag gick omkring i Farsta Centrum och tittade i skylfönstrena. Det var väl mitt på dagen för att det var fullt med folk överallt. Plötsligt lägger jag märke till något hemskt. Jag har bara en T-shirt på mig! Inget mer! Ingen tycks ha sett att jag är naken på underkroppen. Jag drar mig snabbt undan till inbuktning mellan två affärer och drar T-shirten ned i skrevet för att dölja min penis.
Inser dock snart att jag inte kan stå här och trycka. Efter en kort stund rusar jag ut mot den närmaste utgången och plötsligt befinner jag mig i en skog. Konstigt nog är det inte kallt, men på något sätt är allt ändå stressigt och obehagligt. Jag irrar runt ett tag och allteftersom jag blir mer och mer kissnödig springer jag snabbare och snabbare. Till slut står den bara där. En toalettstol mitt i skogen! Vilken överaskning! Jag ställer mig bredbent, tar fram den och pinkar så att det löddrar i klosetten.

DÅ vaknar jag...

MVH /Sängvätaren presidentbush
Citera
2005-02-11, 00:14
Medlem
Spaders avatar
Inte direkt i natt men för en vecka sedan så drömde jag att jag var en inbrottstjuv.

Jag gick runt i mitt gamla bostadsområde (som jag flyttade ifrån för 5 år sedan) och plingade/kände på dörrar (alla olåsta).
Mitt i natten var det och oftast tändes en lampa eller så kom en hund springandes mot en.
Ungefär en lägenhet på 30 var utan folk i.
Minns att jag gick in i en lägenhet och rotade runt där och letade efter något. (Just denna lägenhet beboddes av områdets warcraft-spelande eremit *ja han finns på riktigt*) fast var som vanligt helt beläget på en annan plats på området.

Sen när jag skulle in i en annan lägenhet så råkade ICA-tanten se mig just innan jag skulle bryta mig in så jag smög iväg lite diskret. Men hon följde efter flera hundra meter ut på en parkering där jag stannade och låtsades vänta på skjuts. Det stog redan några andra där också.
ICA-tant väntade också på skjuts, och snart kom en bil och plocka upp henne.
Då när hon var borta skulle jag fortsätta att inbrotta så jag sa något i stil med:
-Nä nu orkar jag fan inte vänta på skjuts längre.
Sen började jag gå lite smått. Och så helt sonika så frågade jag en jämnårig "lätt mongo" person om han vela följa med på lite brottsliga grejjer.

Det var typ budskapet i drömmen.
Att jag av nån anledning tog första bästa okänding, som dessutom verkade lite sociopataktig, lögnaktig och totalt olojal, för att dra med denne på underground-grejjer.

Kod:
Burglar  

To see or dream that you are a burglar, indicates that your energy is being sucked
away from you.  You are feeling drained. It may also mean that your fears, guilt
and anxiety make it hard for you to say no to others.

www.dreammoods.com
/Spader
Citera
2005-02-20, 00:21
Bannlyst
Häromdan drömde jag att jag spela CS med "Mouse Acceleration"... Så gick jag runt med AWP och sköt alla.. Tillslut dog jag och skyllde på att det var Mouse acceleration, sedan fick en polare fixa no mouse acceleration .. haha
helt cp ...

en annan gång, när ja sov över hos samma polare , hade ja spelat mycket C&C Generals, då sa ja i sömnen, "Jag har ett command center och ett plan" ! lol!
Citera
2005-02-20, 06:28
Awaiting Email Confirmation
Obscenes avatar
drömde att sambon stenträttade mina favoritjeans så dom såg ut som jeans gjorde på 80-talet. fy. ruggigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in