2004-08-15, 11:05
Medlem
Svartsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autumn Aurora
Inatt hade jag en mardröm. Drömde att jag hade en dröm i drömmen, vad den var vet jag inte, men när jag vaknade i drömmen så kände jag mig jävligt seg, allt i drömmen såg ut som det gör i verkligheten i min lägenhet, det var det som var så skrämmande. Kunde knappt sätta mig upp, skulle gå och slå på musiken igen, lyckades nätt och jämnt ta mig upp, men sen efter några meter kollapsade jag, allt gick i slowmotion. Kändes som att jag inte hade sovit på 40 timmar + rökt en massa cannabis, kändes som att jag dog. Sen *poff* vaknade jag som vanligt i sängen, kallsvettig. Hyfsat äcklig dröm, eftersom att jag trodde att jag hade vaknat från en dröm, och allt var realistiskt. Usch!
Det låter som om du råkat utför sömnparalys. Ett mycket obehagligt, men ganska vanligt, fenomen.
Citera
2004-08-15, 12:30
Medlem
Autumn Auroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartsmurfen
Det låter som om du råkat utför sömnparalys. Ett mycket obehagligt, men ganska vanligt, fenomen.

Verkar stämma, det kändes som att det var nån som var inne och gick i längeheten, blev skrajj som fan när jag inte kunde röra på mig ;/
Citera
2004-08-15, 14:32
Medlem
typhios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartsmurfen
Råkade ut för det ganska ofta när jag var i tonåren men har inte drabbats på senare tid. Var mycket mycket läskigt. En gång fick jag för mig att ett spöke satt och höll fast mig. *shivers*

Jag hade en sådandär klassiker inatt. Vinst 6 mille på lotto, ämtar ut det i en liiiiiiten väska. Tänker att man ska lyxa till det och knallar in för att köpa en kostym. Hivar fram ett kontokort och slusken bakom kassan stirrar på en och säger ngt i stil med: "Kontot är spärrat".

Jobbigt, jag vill juh ha den där kostymen

Cheers
Citera
2004-08-15, 15:09
Medlem
Jag drömmde bland annat att jag var involverad i många slagsmål med en brutal kämpe, stark men lite osmidig. Vi var typ raggare båda t
vå.. Buttade ned han och en kompis ned för en slutting en gång (tillsammans med min kompis).
Varje gång han blev avsvimmad så skulle vi avliva honom, men han blev så ledsen om vi skulle strypa honom, så det blev ofta att vi söv
de ned honom med tändargas. (fungerade aldrig, suprise!!).
Sedan blev det mer och mer aggresivt, helt plötsligt var han och jag klädd i rustningar beväpnade med svärd och han rusar emot mig med
an hans vapendragare är försvunnen sitter min och gör ingenting.

Han hade någon typ utav stridsgissel, med ett eller flera klot på, men även några svärd. Jag var beväpnad med ett svärd.
Vi rusade emot varandra och jag hoppar snett till vänster om honom och tar sikte på ett hål i hans rustning, och medan jag får ett uta
v hans klot på pungen så sticker jag mitt svärd in DJUPT i hans bröstkorg ifrån sidan.

Han ligger ned, och nu är vi typ vänner litegranna trotts allt groll. Jag förklarar för honom att han träffade mig i pungen och han sv
arar något liknande "ååå, vad har vi ställt till med". Han gråter även lite. Jag håller mig närma honom och tröstar honom och förklara
r att han även om han inte är världens smidigaste och smartaste överträffade han mig ändå vida vad det gäller styrka.
Han ligger i öppna spisen i Oljons (mitt fäderahem) och blir blekare, han drar sedan ut svärdet som mest har gojs på sig inte så mycke
t blod. Även något svart som skulle kunna påminna om fiskrom finns på det.

Hans dödskamp blir mer och mer förtvivlad, han blir illamående och kastar upp, jag talar om för honom att det är heeelt ok att kasta u
pp där, spyan rinner ned genom något galler. Jag fortsätter med att tala om för honom att man lätt blir illamående och spysjuk då man
förlorat mycket blod, när han sedan brister ut i storgråt kramar jag om honom och gråter även lite jag själv, tröstar honom med att ha
n minnsan inte ALLS är någon klumpig hjärndöd kluns.

Tror det var allt. Håll tillgodo! Första drömmen jag någonsin försökt komma ihåg! Jättekul faktins.
Citera
2004-08-16, 08:07
Medlem
Bitmasters avatar
av någon anledning har jag nästan alltid drömmar om vad som kommer att hända, det kan vara nästa dag eller nästa år. problemet är att det är väldigt väldigt få gånger jag kommer ihåg dem efter uppvaknandet. istället kommer jag ihåg dem när händelsen jag drömde om börjar. då vet jag redan händelseförloppet, och det stämmer alltid.

fast ibland har man kommit ihåg dem efter uppvaknandet, och då har man vetat vad som kommer att hända inom en snar(?) framtid. Fast det har bara varit om min framtid, och vad jag upplever.

Att få drömma om framtiden är en konstig känsla, bara haft en sån känsla förut, och det var när jag en gång fick hjärstillestånd (i relativt kontrollerade former, sågra sek på ett sjukhus).
Citera
2004-08-16, 12:38
Medlem
hagge3s avatar
Jag drömde det var fred på jord, och alla krig var slut...

Skämt åsido, jag brukar vara ganska dålig på att komma ihåg vad jag drömt, varför är det så? På sista tiden har jag knappt kommit ihåg någonting.
Citera
2004-08-16, 13:20
Medlem
Jag drömde att jag kröp runt i tjock tösnö jagad av en massa snubbar i slipknotmasker
Citera
2004-08-16, 14:09
Medlem
jobes avatar
En mardröm! Träffade Fläskbak. Han arbetade som städare på ett militärregemente med fänriks grad. Av någon märklig anledning tog han med mig på en helikoptertur som gick mestadels under vattnet. Det är vad jag minns.
Citera
2004-08-16, 14:55
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
En mardröm! Träffade Fläskbak. Han arbetade som städare på ett militärregemente med fänriks grad. Av någon märklig anledning tog han med mig på en helikoptertur som gick mestadels under vattnet. Det är vad jag minns.

Mardröm? Att träffa mig? Det vill jag lova var en bisarr dröm. Visserligen har jag jobbat på regemente men aldrig som städare. Fast det där med helikoptern var coolt!

Hur såg jag ut? Som på militär-avataren?
Citera
2004-08-16, 14:57
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Mardröm? Att träffa mig? Det vill jag lova var en bisarr dröm. Visserligen har jag jobbat på regemente men aldrig som städare. Fast det där med helikoptern var coolt!

Hur såg jag ut? Som på avataren?

Jag spenderar för mycket tid på FB helt klart, men du såg ut som Hagge. Precis när jag vaknade hade jag en massa mystiska detaljer som dessvärre rann bort i morgonduschen.
Citera
2004-08-16, 15:26
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag spenderar för mycket tid på FB helt klart, men du såg ut som Hagge. Precis när jag vaknade hade jag en massa mystiska detaljer som dessvärre rann bort i morgonduschen.

Men Jobe då?!
Citera
2004-08-16, 15:38
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Men Jobe då?!

Eeeehh, med dusch avses den där runda saken med skjutdörrar i glas som står i hörnet på muggen. Eller hur menar du, har du gjort någon snuskig tolkning som jag missat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in