2004-08-09, 23:16
Medlem
MyZt|pettsons avatar
För två nätter sedan drömde jag ungefär det som hände idag..
Jag gjorde flera personer som står mig nära ledsna.
Jag bekännde min kärlek för en person som orsakade ovanstående.
Fast jag drömde en del konstiga saker som hände samtidigt..
Jag grät blod i drömmen.
I verkligheten grät jag också och det kom blod.
Fast inte ifrån ögonen..
Sedan drömde jag iofs också att jag hängde mig, men det har inte hänt ännu..
Fast i drömmen så kom hon jag älskar och räddade mig.
Sedan flög bort tillsammans med ängelvingar.. :/

Jag minns inte alla detaljer och vad mera som hände, för jag vet att det hände mera..
Citera
2004-08-10, 12:16
Medlem
Drömde att jag hade sex med en jäkligt schysst brud. Alltså ingen modell eller nåt men det kändes som om det var det bästa sex jag haft och hon var så villig och uppnosig. Och sen dagen efter jävlades hon med min mamma haha (inte om att vi hade sex utan om nåt annat).
Citera
2004-08-12, 09:34
Medlem
consumercunts avatar
jag drömde att jag och min bror var med i nyinspelningen av ”the thing”. alltså, en nyinspelning på nyinspelningen, fast den utspelade sig i en flygplanshangar som hade fullt med fönster och det var inte ens snö utanför. killar i svarta gummidräkter slogs med oss på ett busstak.. sen flydde jag och hamnade på en norsk festival vid namn ”ballong” och där spelade "einstürtzende neubauten", men ingen visste om det, så det var bara sex pers på spelningen. jag fick vara med på scen. alla fick vara med på scen och det var dessutom en rolig spelning.

mitt i musiken kom en norrman dit och la ut plastlappar där det stod ”sportneu” på. då var spelningen slut.

min vän kristoffer vad med också, så jag passaded på att berätta att ”blixa gör ljudeffekterna till mumien i filmen 'mumien', låter sådär pipig och grejer.” och sen så pekade jag på en scen som var bakom allting, där det satt två stormtroopers och pekade åt "fel håll".

sen kom en låt som neubauten hade gjort, där blixa hade vattensprutor inopererade bakom ögonen, så han skulle kunna fejka tårar samtidigt som en engelsklärarinna repeterade grammatik på scen.
Citera
2004-08-12, 10:04
Medlem
apanOlas avatar
Jag drömde återigen om mitt ex. Jag drömde att hon ringde och frågade om hon fick sova över hos mig för hennes nya kille hade kastat ut henne för att hon råkat vara otrogen mot honom också. Då sa jag att hon fick det och sen när hon kom efter en liten stund så stoppade jag hennes resväska i micron så den smälte och ringde polisen som hämtade henne och häktade henne för otrohet. Sen ringde hon från fängelset och frågade om jag kunde mata hennes katter om jag fick ligga med henne när hon blev utsläppt. Jag blev rasande och sen vaknade jag, jag var på dåligt humör hela morgonen pga detta.
Citera
2004-08-12, 12:05
Medlem
scratchys avatar
Jag drömde att jag helt plötsligt hade hockeyfrilla, och att jag gillade det! Vad är det som händer med mitt psyke?
Citera
2004-08-12, 12:15
Medlem
wpctds avatar
Jag var påväg till Danmark som låg österut i ett flygplan men flygplanet framför blev nedskjutet så jag hoppade ur flygplanet och landade i skogen, givetvis utan fallskärm. Vi höll också på att bygga en bro österut till Danmark.

Dagen innan hade jag läst nån tråd om skrönor från flygvapnet på FB
Kollade också på en bro som höll på att byggas dagen innan.

brukar normalt sett inte kunna relatera min drömmar till nånting jag upplevt dagen innan men inatt var det ganska självklart tyckte jag
Citera
2004-08-12, 12:36
Medlem
dricksprits avatar
Blir så lack när jag läser om allas drömmar, själv så kommer jag aldrig ihåg dom även fast jag när jag vaknar stenhårt bestämmer mig för det!

Har bara fraktaliska bilder av vad som hänt från två drömmar i hela mitt liv, och båda handlar om att exets nya snubbe håller på och smyger fram när exet och jag träffas....Har iofs hänt i verkligheten också!
Citera
2004-08-12, 18:07
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dricksprit
Blir så lack när jag läser om allas drömmar, själv så kommer jag aldrig ihåg dom även fast jag när jag vaknar stenhårt bestämmer mig för det!

Har bara fraktaliska bilder av vad som hänt från två drömmar i hela mitt liv, och båda handlar om att exets nya snubbe håller på och smyger fram när exet och jag träffas....Har iofs hänt i verkligheten också!
Om du intresserar dig för drömmar och tänker mycket på drömmar (exempelvis läser om drömtolkning, osv.) och sen verkligen ger dig fan på att komma ihåg drömmarna, när du går och lägger dig, kan du efter ett tag lära dig komma ihåg dem. Du kan även testa att inta koffein innan du går och lägger dig. Då sover du lättare och drömmer således mer.
Citera
2004-08-12, 21:19
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nu var det inte i natt - utan i dag efter jobbet - en liten tupplur - så drömde jag att jag var med en äldre man (skulle var som min far, men såg helt annorlunda ut) och min flickvän (ev någon mer - men de fadade ut) och handlade i en stormarknad.

Varukorgen var nästan full - och den äldre mannen köpte flera olika sorters smörgåsmargarin. Jag frågasatte det - men när jag såg att han blev ledsen - så backade jag och sa att det klart han får köpa det.

Senare skulle vi köpa ägg - och då staplade han upp massor av flak med lösägg och gav mig för att gå och väga. Av någon anledning så blev det två ägg av dessa - och de la jag i en påse med jord?! Och sedan gick jag för att leta upp en annan påse för att lägga äggen i. Men då var de ju smutsiga av jord så då slängde jag de - i en grässlänt som tydligen fanns i varuhuset?!

Då blev min flickvän arg och sa - du skall väl inte kasta ägg!

Sedan vaknade jag.

Snälla bullen - är jag knäpp?!
Citera
2004-08-13, 10:31
Bannlyst
Att jag flög en helikopter i Desert Combat. Sedan passerade jag en stor helikopter med många personer i. Sedan var jag nere på marken i regnigt väder och bevittnade då bullformade aliens som landande och diskuterade hur länge de skulle stanna. Jag började prata med dem. Sedan skrek en "protest"! Och de började jaga mig. Plötsligt var jag bakom min gamla lågstadieskola med dem bakom mig. När jag rundade ett hörn hade de slutat springa. När en (min fotbollstränare) fick syn på mig så fortsatte han jaga mig med en boll i handen som han skulle skjuta på mig. Sekunden senare står jag i trädgården där en snubbe ska skjuta citroner på mig med sin bandyklubba.

Sedan var jag inne i en lekvärld där jag gjorde simövningar och åkte rutschkana (lol). Sedan var jag inne i min gamla skola där det blev en hemringning utan anledning. Sedan var jag vid grillen när mitt hus med min brorsa. Han blev pissnödig, så han pissade bakom grillen. Sedan fick han för sig att kletna sina händer på mig. Så han började jaga mig från grillen hem mot huset. Jag hade värsta övertaget i språnget, men helt plötsligt hade han en barnvagn och sprang i kapp. Sedan kletade han in sina piss-fingrar och skrek.

hmm... sen vaknade jag av att blixten slog ner i ett träd nära mig.
Citera
2004-08-14, 03:32
Medlem
herr psykfalls avatar
Jag var Knutbypastorn, Helge Fossmo.
Berättade för mamma, men kunde inte förklara riktigt hur det kändes att vara Helge Fossmo. Hon tyckte det var roligt - jag med.
Citera
2004-08-15, 09:09
Medlem
Autumn Auroras avatar
Inatt hade jag en mardröm. Drömde att jag hade en dröm i drömmen, vad den var vet jag inte, men när jag vaknade i drömmen så kände jag mig jävligt seg, allt i drömmen såg ut som det gör i verkligheten i min lägenhet, det var det som var så skrämmande. Kunde knappt sätta mig upp, skulle gå och slå på musiken igen, lyckades nätt och jämnt ta mig upp, men sen efter några meter kollapsade jag, allt gick i slowmotion. Kändes som att jag inte hade sovit på 40 timmar + rökt en massa cannabis, kändes som att jag dog. Sen *poff* vaknade jag som vanligt i sängen, kallsvettig. Hyfsat äcklig dröm, eftersom att jag trodde att jag hade vaknat från en dröm, och allt var realistiskt. Usch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in