2008-01-06, 15:04
Bannlyst
Jag har alltid lucid dreams nuförtiden. Inatt drömde jag att jag var på ett israeliskt konsulat och skulle köpa en judisk bönemantel. Kontorssnubben sa att han skulle hämta en men istället sprang han ut ur byggnaden, så jag fick förfölja honom genom en labyrint. Sedan ger han mig en sönderslagen påse som han tyckte såg ut som en bönemantel. Jag ritar sedan på ett papper hur bönemanteln skall se ut, sedan vaknade jag.
Citera
2008-01-08, 15:26
Medlem
flashkills avatar
Jag har rätt så svårt att komma ihåg mina drömmar och tänkte testa att tänka på en sak en längre stund innan jag somnade.

Låg och tänkte på bollar en lång stund innan det blev för mycket och jag somnade. Kommer inte riktigt ihåg men inte drömde jag om bollar, även fast tänkadet låg i en bra stund... Det blev istället drömmar om massvis med olika smeknamn som jag och flera polare har kommit på.
Citera
2008-01-08, 16:30
Medlem
RADiOAKTiVPOLiSs avatar
Inatt drömde jag en otroligt konstig dröm Drömmen började med att jag sprang ett maraton i Belgien, då jag kom till ett ställe där man skulle byta kläder och skor. Dock skulle alla kläder och skor vara av märket Nike (helst Nike Air) vilket resulterade till att jag inte fick ha mina blå puma skor. Nike skorna passade inte vilket gjorde damen i kassan grymt förbannad. Hon gjorde så att jag förlorade maratonet.

Jag hamnade istället i en ishall, Sverige - Belgien skulle spela. Sverige vann, varpå jag helt plötsligt var en kille, som bytte en apelsin mot en banan med en snubbe som var ngn form av uteliggare. (Liknade faktiskt en lärare på min skola) Han hade ett internetcafé mitt ute på gatan (?)

Plötsligt kom jag på att jag hade bråttom till båten hem & fick springa lite, innan jag hoppade på båten var jag tvungen att stoppa i en kille, som jag dödat med en porrfilm, i en stor svart väska. (Ingen liten kille alltså!!) Väl på båten var det vågigt som sjutton och alla ombord var tvungna att simma, som tur var hade jag simglasögon på mej och kunde andas under vattnet men simmade ändå på som en tok, när vågorna lugnat sej vaknade jag helt snurrig i skallen
Snacka om wierd dream!
Citera
2008-01-08, 16:32
Bannlyst
Fy fan vilken sjuk dröm jag hade. Drömde att jag var i min mormors lägenhet och att det spökade där. Var rädd hela drömmen igenom. Spöket förföljde mig och gick genom väggar. Slutligen hamnade jag i ändlösa tunnlar som var halvt upplysta men jag vågade inte gå i dem. Sedan dök spöket plötsligen upp och jag började skjuta mot den, men den vägrade dö. Märkligt?

Därefter drömde jag att jag var på Gustav Adolfs Torg i Malmö och jag var medveten om att jag drömde. Började hoppa 15-tals meter upp i luften och tyckte det var skitcoolt.
Citera
2008-01-09, 14:43
Medlem
BedBoys avatar
Först drömde jag att jag var på en stor festival med min familj.
Sen drömde att jag var med om en flygplanskrasch inne i ett jättestort fotbollsstadium.

Tror flygkrashen betyder att jag kommit över min lilla flygrädsla jag fick efter att ha varit med om helt sjuk turbolens en gång. Eftersom jag inte var rädd i drömmen.
Citera
2008-01-09, 16:21
Bannlyst
Drömde att jag blev kidnappad av två kriminella irakier. Men kidnappningsprocessen var en utdragen en. De lurade mig att vi var kompisar från början och jag hade ingen aning om att de var kriminella. Sen en dag när vi var i gympahallen och spelade basket hoppade båda på mig (kommer fortfarande ihåg deras ansikten) och ena tog tag i mitt ben medans den andra höll i min hals och visade precis vart han skull sätta in kniven (för att halshugga mig), med ett hånleende. Jag fick dödsångest på en gång i drömmen och vaknade utav den.
Citera
2008-01-09, 23:22
Medlem
Puscifers avatar
Satt och väntade på att min tvättmaskin som var ~10m åt alla håll skulle bli klar så jag kunde öppna dörren och gå ut för att träna Fick även bingolotter av någon trevlig dam.
Citera
2008-01-11, 10:11
Medlem
Jag drömde den förra natten att jag och min farsa boxades och att jag var tvungen att slå ner honom av någon anledning... Jag knockade honom och han föll till golvet och slog i bakhuvudet. Sen började jag gråta och försökte väcka honom. Jag lyckades till slut iaf, och var oerhört lättad att han inte hade skadats. Det var en väldigt obehaglig dröm minst sagt...

Inatt drömde jag en ganska lustig dröm. Jag började precis nu komma ihåg den. Jag höll först på att samla pengar jag hittade på marken, och senare kom jag till något rum där det var en massa utomjordingar. Jag fick tag på en massa vapen och började skjuta ner dem. Det var en rätt så rolig dröm.
Senast redigerad av Rob. 2008-01-11 kl. 10:25.
Citera
2008-01-13, 02:42
Medlem
Dude The Rudes avatar
Upplevde något mycket märkligt igår natt. Vaknade tvärt och såg en enorm spindel mitt framför ögonen på mig. Rusade in i rummet intill och vågade inte gå tillbaka till sängen innan jag sökt igenom hela rummet. Hittade ingen jättespindel som tur var
Aldrig upplevt något så verklighetstroget i drömmens värld. Undrar om det var någon form av hallucination...
Citera
2008-01-13, 02:52
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Upplevde något mycket märkligt igår natt. Vaknade tvärt och såg en enorm spindel mitt framför ögonen på mig. Rusade in i rummet intill och vågade inte gå tillbaka till sängen innan jag sökt igenom hela rummet. Hittade ingen jättespindel som tur var
Aldrig upplevt något så verklighetstroget i drömmens värld. Undrar om det var någon form av hallucination...
Hmm.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=257157

OnT: Jag drömde att Jan Dinkenspiel från Expedition: Robinson körde förbi mig i en cabbe, med bar överkropp, mössa och allt. Jag blev så nöjd att jag tog en bild med min urgamla Nokia.
Citera
2008-01-13, 06:01
Medlem
Jag drömde en jävligt äcklig sak igår. När jag inspekterade min bak såg jag att jag inte torkat arslet så det fanns otorkat bajs vid anuset. Fy fan. Det var sånt där svettigt mjukt diarrebajs också.
Citera
2008-01-13, 06:54
Medlem
latsomfans avatar
första mardömmen på 2 år...

hade en riktigt läskig dröm inatt, och det otäcka var att jag inte förstod att det var en dröm.
Drömmen handlade om utomjordingar som försökte ta över jorden.
Det gick till så att jag var på semester med min familj (mor, far och syskon),
vi var i en storstad. vet inte vilken men vi var iaf i en storstad och hälsade på arbetskamrater. Hade precis avslutat en trevlig middag och det var dags att gå och lägga sig (i drömmen). precis när alla skulle gå till sängs så tittade jag ut genom fönstret och såg ett flygande föremål. fattade direkt att det var ett rymdskepp, men det såg inte ut som ett ufo. mer som någon slags star warz liknande raket. sen kom en till direkt efter, de började skjuta blå laserstrålar över staden och förstörde allt i sin väg. vid det här laget hade hela familjen samlats i fönstret och kollade på, sen var rymdskeppen helt plötsligt på väg mot huset vi befann oss i. så vi fick panik och övergav huset. när min familj befann sig utanför huset så såg vi hur hela huset sprängdes, och våra vänner var kvar där inne, så dom dog.
sprang sedan in mot staden, där alla människor var i panik tillstånd.
det var fullt med rymdskepp som svävade meter ovanför oss och bara sprängde allting. tappade sedan bort min familj och sprang omkring helt själv och bara försökte rädda mitt eget skinn, det kändes som jag grät hela tiden.
hittade efter ett tag min far bland alla ruiner och döda människor, jag sprang fram till honom och kramade om honom allt jag kunde.
sen sprang vi omkring tillsammans och ropade på övriga familje medlemmar.
hittade sedan även min mor. då blev jag överlycklig, sen helt plötsligt bestämde vi oss för att gå på resturang av nån anledning, antar att jag blev hungrig i sömnen. hur som helst så hamnade vi på en china resturang och hade precis satt oss ner för att beställa. så slets taket plötsligt upp och där var rymdskeppen igen med sina laser strålar. det var då dags att fly igen, men denna gången var de bara jag som klarade mig. mina föräldrar dog.
min bror hade jag redan blivit av med när jag övergav det första huset, återfann honom aldrig. kommer ihåg att jag var riktigt upprörd hela natten.
nu helt plötsligt vaknade jag och fattade att allt var en drömm det var en otrolig lättnad, men jag fick aldrig något riktigt slut på drömmen.
måste lägga till att jag sov 13 timmar inatt.
Efter en sån här natt önskar man att man fortfarande bodde hemma och bara kunde krama om alla så fort man vaknat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in