Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-15, 15:13
Medlem
I_O_Us avatar
Jag drömde att Ted Gärdestad satt i mitt vardagsrum och spelade piano. (?) Sen drömde jag att polisen gjorde husrannsakan i min lägenhet och hittade 5 gram amfetamin.
Citera
2007-10-15, 16:40
Medlem
Paradox^s avatar
Jag hade en ovanligt skum dröm inatt. Jag kommer endast det absoluta slutet i drömmen, som jag inte fatta någonting av.

Jag (och några kompisar tror jag det var) kollade ner mot en liten korridor, då jag själv stod i ett litet rum. Belysningen i rummet var ganska mörk lite av en clubbkännsla. Det som var speciellt med korridoren var att det vid ett ställe fanns flera röda lasrar placerade i rad ovanför varandra. Jag hade förbi passerat lasrarna utan att bry flera gånger då de har varit avstängda.
Men den här gången blinkade lasrarna till en Lindsay Lohan () låt. Och på golvet låg det flera döda kroppar under lasrarna. Jag kan även minnas att jag såg en kille försöka gå förbi där när han träffades av lasrarna och dog. Nu när jag skulle gå förbi lasrarna för att ta mig ut så i absolut sista sekund ringde väckarklockan och väckte mig
Citera
2007-10-16, 00:44
Medlem
MechMahatmas avatar
Jag drömde att jag blev jagad av en gorilla. Sedan gick jag till Magnum P.I för att få hjälp undan gorillan och få reda på varför han jagade mig.
Citera
2007-10-16, 01:26
Medlem
Buttersss avatar
hört någoting riktigt jävligt,

repeterar man för sig själv "drömmer jag nu?" "drömmer jag nu då?" i någon vecka, så drömmer man kanske det på natten, och då kan man göra precis vad man vill i drömmen
Citera
2007-10-16, 01:33
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss

repeterar man för sig själv "drömmer jag nu?" "drömmer jag nu då?" i någon vecka, så drömmer man kanske det på natten, och då kan man göra precis vad man vill i drömmen
Har hört något liknande. Det kallas för något fint ord också när man är i det tillståndet att man kan göra vad man vill i drömmen, kommer dock ej ihåg vad. Vore onekligen jävligt roligt men man skulle nog få beslutsångest över vad man skulle göra; knulla brudar eller flyga som en fågel..
Citera
2007-10-16, 08:35
Medlem
sailawayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss

det kallas "reality check". Man frågar sig själv om det som händer verkligen är realistiskt och KAN hända- t.ex. platser (hur kan jag befinna mig på en solig strand?), personer (min gamla klasskamrat som jag inte sett på 10 år), objekt (en rosa elefant utanför mitt fönster).
Man checkar av suspekta ej verklighetstrogna saker.

Jag har en gång i en dröm lyckats göra detta, då jag mötte min hemska styvmor. haha. det blev en sådan chock för mig. så att jag bara var tvungen att ifrågasätta hennes existerande i min vardagsdröm.

Att komma till medvetande i drömmar kallas lucida drömmar eller klardrömmar.
Citera
2007-10-16, 13:04
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
det kallas "reality check". Man frågar sig själv om det som händer verkligen är realistiskt och KAN hända- t.ex. platser (hur kan jag befinna mig på en solig strand?), personer (min gamla klasskamrat som jag inte sett på 10 år), objekt (en rosa elefant utanför mitt fönster).

Jag har en gång i en dröm lyckats göra detta, då jag mötte min hemska styvmor. haha. det blev en sådan chock för mig. så att jag bara var tvungen att ifrågasätta hennes existerande i min vardagsdröm.

Och där var det fina ordet jag letade efter, tack!
Citera
2007-10-16, 13:49
Medlem
soundsofsciences avatar
jag drömde:

att jag blev förföljd av Maud Olofson som var kär i mig och hade utvecklat någon for av "stalkertendens"
Citera
2007-10-16, 13:52
Medlem
soundsofsciences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways

carlos castaneda har skrivit en bok om ämnet.. den heter "the art of dreaming" riktigt bra schamanläsning...
Citera
2007-10-17, 19:12
Medlem
....

Jag drömde att en flygande urtidsödla av mindre model mindre bet mig i pungen så att det var omöjligt att få loss den.

Jag slog på den och började bända sönder den och slita av bitar från den men ingenting hjälpe den hade på något sätt sugit sig fast med inälvorna.
Citera
2007-10-17, 20:15
Medlem
Emols avatar
det var så att jag fick för mig att jag skulle köpa ett vanligt xbox och en femma gräs av en crack neger hahaha men sen så var han vit och hade ett xbox och en massa cd skivor i en påse som han sade att var skit bra "aa men dom här blåa skivorna är jätte bra" sen hade vi snott nått av några men minns inte vad men vi gömde oss iaf i en garderob under några jackor och det sjuka var att den garderoben låg längst in i en sunkig bar :S sen så var jag på en båt med nån skön brud sen kapsejsade båten som var i storlek med titanic
Citera
2007-10-18, 00:48
Medlem
Jag drömde att jag munknullade någon het slampa som kom fram mot mig, och senare i drömmen sög jag av mig själv framför en spegel stående.

Jag drömde också att jag slogs mot några, och drömmen hade en hel del gravitationsproblem; jag svävade omkring i rummet som om jag var i rymden, och var därför helt oförmögen att slå till dem, än mindre hålla mig på marken. Det var jävligt frustrerande, eftersom dem hade gjort något som jag ville döda dem för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in