2011-10-15, 01:22
Medlem
Snaidistens avatar
Eller kanske han helt enkelt inte ville vara blattekrullneger längre och därför blekte sig.
Man har ju sett honom utan/med öppen skjorta och överkroppen ser precis ut som på en vit man.
Om man har Vitiligo blir man fläckvis vit, inte alls så jämnt vit som han var.

Som det nämndes förut i tråden vore det inte särskilt poppis bland svarta att erkänna
att man blekt sig för att man vill se vitare ut, det fattar väl vem som helst.
Karln såg ju inte klok ut, varför är det så svårt att tro att han skulle ha blekt sig?
Citera
2011-10-15, 01:23
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
http://www.youtube.com/watch?v=15TSEKXXIvI

Kika på den. Där ser man att han hade ljusa fläckar även i sen ålder. Han sminkade sig helt klart, Michael Jackson blev inte vit över ett år precis.

Var denna menad till mej?
Var den inte det kan du ignorera detta inlägget.

Du skriver "där ser man att han hade ljusa fläckar".
Jag efterfrågade intervjuer där han själv erkänner sina operationer som du påstod i ett tidigare inlägg.
Citera
2011-10-15, 01:26
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Eller kanske han helt enkelt inte ville vara blattekrullneger längre och därför blekte sig.
Man har ju sett honom utan/med öppen skjorta och överkroppen ser precis ut som på en vit man.
Om man har Vitiligo blir man fläckvis vit, inte alls så jämnt vit som han var.

Som det nämndes förut i tråden vore det inte särskilt poppis bland svarta att erkänna
att man blekt sig för att man vill se vitare ut, det fattar väl vem som helst.
Karln såg ju inte klok ut, varför är det så svårt att tro att han skulle ha blekt sig?
Varför är det så svårt att tro på diagnosen Michael fick?
Jag tror, som några tidigare nämnde i tråden att han drabbades av vitilago, sedan blekte han kroppen för han helt enkelt såg förjävlig ut. Michael var ju trots allt mycket modemedveten så det skulle verkligen inte chocka mig.
Citera
2011-10-15, 01:27
Medlem
Berra777s avatar
Tänker inte försvara Michael Jackson då det egentligen inte finns något att försvara, men tänker skriva ett inlägg med fakta.

Michael Jackson dömdes aldrig till pedofil och det fanns inte ett enda bevis någonsin angående det. Att han betalade stora summor pengar till någon familj var för att han under den perioden var på turné, tror att det var 1993 under Dangerous-touren. Den helg som barnet och dess familj sade att Michael skulle ha förgripit sig på ungen var en helg han ej befann sig i USA vilket är ganska komiskt, telefonsex? Så vad gör honom till mer pedofil än andra? Jo han hade extremt mycket pengar och hade en massa barn på Neverland. Så att kalla geniet för pedofil som har lika många bevis emot sig som er själva(det vill säga noll) är väl en bevis på okunskap.

Hans vita hud var helt enkelt sjukdomen vitiligo som syntes redan som barn då Michael fick fläckar på kroppen efter att han hade duschat/badat(detta enligt en jag inte kommer på namnet på men som finns på någon dokumentär jag sett). Finns även bilder på Google där man tydligt ser fläckar på halsen bland annat.

Men för att byta ämne lite så måste jag hylla honom och säga att han är den största och bästa artisten/låtskrivaren/dansaren i världshistorien.

Så varför inte hylla honom för det som det finns fakta om att han har gjort istället för att hata honom utan några som helst bevis? Jo för det är roligare, coolare eller vad vet jag.

Michael Jackson - King of Pop - RIP
Citera
2011-10-15, 01:34
Medlem
LemPicas avatar
[quote=1st]http://www.youtube.com/watch?v=Upp9OF9YlFI

Kollade denna (och bara denna) där du påstår att han erkänner sina ingrepp.
Han FÖRNEKAR ju alla ingrepp utom en näsoperation. (som skulle hjälpa honom att andas + ta högre toner, jo tjena...).
Sedan under lite press erkänner han två näsoperationer, men förnekar allt annat.
Är detta dina bevis pallar jag inte kolla igenom dina andra länkar.
Står ju klart i första att han nekar, som jag och flera andra sagt.

Man ser tydligt att ögonform, näsa, haka, ögonbryn, läppar ändrat form under åren.
Näsan har ju dessutom ändrat form gradvis flera gånger, inte bara två.
Hårfästet är också förändrat.
Om det är peruk eller genom operation har jag ingen aning om.
Citera
2011-10-15, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Michael behövde inte bleka kroppen då han diagnosticerades med Vitiligo år 1986.

Tack för det. Hela världen verkar tro att det var plastikoperationerna som gjorde honom vit.
Citera
2011-10-15, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evreka
säg inte att han nån jävla sjukdom för det köper jag VERKLIGEN inte.

hur exakt gör man för att bli vit?

Man kan bli ljus om man lever under omständigheter där det är brist på D-vitamin också, så som Fritzls inlåsta barn.
Men för att svara på din fråga, det finns sjukdomar som gör att man får fläckar i en annan färg än ursprungsfärgen på sin hud.
Citera
2011-10-15, 01:48
Bannlyst
[quote=LemPica]
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
http://www.youtube.com/watch?v=Upp9OF9YlFI

Kollade denna (och bara denna) där du påstår att han erkänner sina ingrepp.
Han FÖRNEKAR ju alla ingrepp utom en näsoperation. (som skulle hjälpa honom att andas + ta högre toner, jo tjena...).
Sedan under lite press erkänner han två näsoperationer, men förnekar allt annat.
Är detta dina bevis pallar jag inte kolla igenom dina andra länkar.
Står ju klart i första att han nekar, som jag och flera andra sagt.

Man ser tydligt att ögonform, näsa, haka, ögonbryn, läppar ändrat form under åren.
Näsan har ju dessutom ändrat form gradvis flera gånger, inte bara två.
Hårfästet är också förändrat.
Om det är peruk eller genom operation har jag ingen aning om.

Näsan ja. Hakgropen ja. Hans grova hakparti är någonting som kan ske genom en sådan simpel sak som viktminskning. Ögonbrynen var målade, läpparna troligtvis likaså och han bar peruk. Han sa att han gjort två operationer i videon jag länkade till, förmodligen syftar han på näsoperationerna. I någon av hans böcker berättade han även om sin hakoperation om jag inte minns fel. Så din tes om att han ljugit om sina operationer stämmer inte, han har aldrig förnekat sina operationer som du säger, eftersom peruk, eyeliner och övrig smink inte innebär operationer.

Förövrigt hittade jag lite information angående "skin whitening": http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_whitening
Citera
2011-10-15, 01:50
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evreka
säg inte att han nån jävla sjukdom för det köper jag VERKLIGEN inte.

hur exakt gör man för att bli vit?

Enorma mängder salva med blekande effekt. Det har redovisats utförligt under den just nu pågående rättegången som man kan följa live via nätet.
Citera
2011-10-15, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Enorma mängder salva med blekande effekt. Det har redovisats utförligt under den just nu pågående rättegången som man kan följa live via nätet.

Detta tror jag på. Missminner jag mig inte så hittade en av Michael Jacksons medarbetare en tub 'blekningsmedel' eller någon salva in en av hans scenkläder under en pågående turné. Så det är inte omöjligt att han använt någon sorts salva för att göra huden blek.
Citera
2011-10-15, 01:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra777
Tänker inte försvara Michael Jackson då det egentligen inte finns något att försvara, men tänker skriva ett inlägg med fakta.

Michael Jackson dömdes aldrig till pedofil och det fanns inte ett enda bevis någonsin angående det. Att han betalade stora summor pengar till någon familj var för att han under den perioden var på turné, tror att det var 1993 under Dangerous-touren. Den helg som barnet och dess familj sade att Michael skulle ha förgripit sig på ungen var en helg han ej befann sig i USA vilket är ganska komiskt, telefonsex? Så vad gör honom till mer pedofil än andra? Jo han hade extremt mycket pengar och hade en massa barn på Neverland. Så att kalla geniet för pedofil som har lika många bevis emot sig som er själva(det vill säga noll) är väl en bevis på okunskap.

Hans vita hud var helt enkelt sjukdomen vitiligo som syntes redan som barn då Michael fick fläckar på kroppen efter att han hade duschat/badat(detta enligt en jag inte kommer på namnet på men som finns på någon dokumentär jag sett). Finns även bilder på Google där man tydligt ser fläckar på halsen bland annat.

Men för att byta ämne lite så måste jag hylla honom och säga att han är den största och bästa artisten/låtskrivaren/dansaren i världshistorien.

Så varför inte hylla honom för det som det finns fakta om att han har gjort istället för att hata honom utan några som helst bevis? Jo för det är roligare, coolare eller vad vet jag.

Michael Jackson - King of Pop - RIP

Flera av MJs personal på Neverland har sett honom sova naken med barn. De hittade barnporr i husrannsakan på Neverland och Jordy Chandler kunde i detalj beskriva MJs kuk. Plus att en oskyldig man inte köper sig fri.
Citera
2011-10-15, 02:05
Medlem
han hade sjukdomen... googlar man på bilder michael jackson vitiligo pitchture så kommer de fram några bilder.. en bild har han en stor vit fläck på halsen ...googla ni även på vitiligo bilder så ser ni andra mörka människor som drabbats av de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in