Citat:
Sanningen om MJs hudtillstånd är såklart att han faktiskt led av vitiligo. Det finns flera gamla bildbevis på en progredierande vitiligo och lupus. MJ har själv redogjort för detta i en trovärdig intervju hos Oprah Winfrey.
Ursprungligen postat av Chamoniard
Sanningen om MJs hudtillstånd är såklart att han faktiskt led av vitiligo. Det finns flera gamla bildbevis på en progredierande vitiligo och lupus. MJ har själv redogjort för detta i en trovärdig intervju hos Oprah Winfrey.
MJ var en lögnare av stora mått och hade inga problem att "spinna stories" i olika riktningar för att få både sympati och publicitet. Och varför inte? Han var ju en publicitetsmaskin hela sitt liv, och att han älskade rampljuset var det väl ingen diskussion om. Allt snack om att det var så "jobbigt att vara förföljd av media" tror jag inte ett smack på. Isåfall hade han ju bara kunnat sätta på sig ett par jeans och tröja och gå ut, utan peruk och läppstift, och ingen jävel hade känt igen honom. Funkar det för Cher så funkar det för MJ.
Minns alla de intervjuer där han påstår sig bara ha opererat näsan (och inget annat), han försökte även på fullaste allvar få folk att tro att han var den biologiska pappan till (de vita!) barnen.
Om han verkligen hade vitiligo eller fick sina fläckar av att han självmant blekte huden lär vi aldrig får veta (obduktionen brukar bara handla om ev. dödsorsaker, inte kosmetiska grejer annat än som beskrivning av liket). Men det spelar väl ingen större roll. Jag tycker det slår lite högre på skandalbarometern att han faktiskt injicerade tung narkotika sen tidigt 90-tal. Det var så mycket annat som var snett vad gäller Michael Jackson så hans eventuella hudproblem är bara en droppe i havet.
Karl'n var faktiskt en kraftigt nerknarkad 50-årig man, som hade sin storhetstid på 80-talet, och som klädde sig i damkläder, hårdsminkade sitt plastikopererade ansikte, förvrängde sin röst för att låta som en liten flicka, och umgicks med småpojkar i sängkammaren.
Jag vet inte hur någon kan tycka att hans privata leverne var försvarligt, oavsett hur mycket man gillar hans musik.
Som liten jämförelse: Phil Spector var också var ett musikaliskt geni i sina dar, men honom är det ingen som tycker synd om.