2009-07-09, 22:28
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
Skulle gissa att det handlar om att hon gick ut med och sa att hon trodde att det låg något i det ang. pedofilrykterna. Dock så har hon sagt i efterhand något om att det var hennes manipulerade man som tvingade henne att säga detta, och tvingade henne även till andra saker.

Jo, detta vet jag om.
Citera
2009-07-09, 22:30
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Jag kommer inte ihåg. Men det var någon gång hon gick ut med att familjen blivit utsatta för sexuella övergrepp mm. Det tog hon väl tillbaka senare, orkar inte leta reda på det men så måste det va. Tror hon blev osams med familjen för att hon vikit ut sig i playboy eller något.

Ja, om man kikar på videlänken som finns i ett inlägg i någon sida tillbaka så säger hon ju allt detta. Men med tanke på att Joe var/är som han är så skulle inte göra mig förvånad om allt hon sa då är sanning.
Citera
2009-07-09, 23:11
Medlem
Camisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Men vad gör du här om du inte gillar Michael Jackson? Du har skrivit det 1000 gånger nu, men en människa som du kan inte ändra världen. och det ska vi vara glada för. Däremot så ändrade Michael Jackson världen till en bättre plats för (dig) och för mig och alla världens barn.

Itchy jag skulle vilja beskriva dig lite:

Du är värd lika mycket för mig som en jude var för hitler. Varje gång jag öppnar mitt smörpaket hemma så tänker jag att du ligger där i och gottar dig i smöret. Det känns sen så skönt att sticka ner kniven långt ner i smöret och sedan smeta ut det på en macka som sedan är i ugnen 10 minuter för att sedan avnjutas. Så känner jag för dig.
Antar att du inte menade att du skulle a v n j u t a Itchy..Du fattar hur jag menar,eller hur? :-)
Citera
2009-07-09, 23:17
Medlem
TKD_1337s avatar
La Toya ljög en del, men många saker hon sa stämmer. Ex. att pappan mobbade MJ:s för sin näsa.
Citera
2009-07-09, 23:20
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
La Toya ljög en del, men många saker hon sa stämmer. Ex. att pappan mobbade MJ:s för sin näsa.

Jupps, det jag menar. Hon ljög men en del stämmer. Man kan ju inte heller veta vad man ska tro eller inte. Pappan är ju och var ju som han var.
Citera
2009-07-10, 00:15
Medlem
DeBalys avatar
Det roligaste med den här tråden är....

...när någon MJ-fan först kommer in och berättar om MJ, hans kärlek och omtanke till barn, djur, fattiga medmänniskor och om allt fint han hade gjort i sitt korta liv.

Och sedan i samma eller nästa inlägg öser samma person ur sig sitt hat över någon som på något sätt ifrågasätter MJ och näst intill hotar med ond bråd död och förintelse.

Det är ju såååååå genomtänkt och förtroendeskapande.

Undrar vad MJ hade tyckt om en sådan person.
Citera
2009-07-10, 00:18
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
...när någon MJ-fan först kommer in och berättar om MJ, hans kärlek och omtanke till barn, djur, fattiga medmänniskor och om allt fint han hade gjort i sitt korta liv.

Och sedan i samma eller nästa inlägg öser samma person ur sig sitt hat över någon som på något sätt ifrågasätter MJ och näst intill hotar med ond bråd död och förintelse.

Det är ju såååååå genomtänkt och förtroendeskapande.

Undrar vad MJ hade tyckt om en sådan person.

Jo, jag tycker också det är komiskt. Jag är ett fan, men inte f*n sitter jag o väller ur mig hat över dom som inte gillar honom etc. Man har ju för tusan rätt att tycka vad man vill.
Citera
2009-07-10, 00:21
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Jo, jag tycker också det är komiskt. Jag är ett fan, men inte f*n sitter jag o väller ur mig hat över dom som inte gillar honom etc. Man har ju för tusan rätt att tycka vad man vill.

Det är också en fråga om HUR man lägger fram sina åsikter.

Respektfullt? Som åsikter? Som fakta?

Något som båda parter misslyckats fatalt med.
Citera
2009-07-10, 00:24
Medlem
Bob Luntas avatar
Ingen som har lust att svara på min fråga?
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Jag kom att tänka på en sak under tiden folk började med den här löjliga pajkastningen:

Om vi bara rent hypotetiskt antar att MJ faktiskt utnyttjade de där barnen (vilket jag är rätt så övertygad om att han inte gjorde), minskar det värdet på de saker han åstadkom för andra människor? We are the world-projektet med Lionel Richie är ett exempel, alla välgörenhetsorganisationer som han själv gav bistånd till är ett annat.

Följande välgörenhetsorganisationer har MJ öppet stöttat:

* AIDS Project L.A.
* American Cancer Society
* Angel Food
* Big Brothers of Greater Los Angeles
* BMI Foundation, Inc.
* Brotherhood Crusade
* Brothman Burn Center
* Camp Ronald McDonald
* Childhelp U.S.A.
* Children's Institute International
* Cities and Schools Scholarship Fund
* Community Youth Sports & Arts Foundation
* Congressional Black Caucus (CBC)
* Dakar Foundation
* Dreamstreet Kids
* Dreams Come True Charity
* Elizabeth Taylor Aids Foundation
* Juvenile Diabetes Foundation
* Love Match
* Make-A-Wish Foundation
* Minority Aids Project
* Motown Museum
* NAACP
* National Rainbow Coalition
* Rotary Club of Australia
* Society of Singers
* Starlight Foundation
* The Carter Center's Atlanta Project
* The Sickle Cell Research Foundation
* Transafrica
* United Negro College Fund (UNCF)
* United Negro College Fund Ladder's of Hope
* Volunteers of America
* Watts Summer Festival
* Wish Granting
* YMCA - 28th Street/Crenshaw

Hans namn står även med i Guinnes rekordbok som den stjärna som stöttat flest välgörenhetsorganisationer.

1992 startade MJ "Heal the world foundation för att stödja barns rättigheter bl.a. och för att hjälpa utsatta barn. Till exempel.

Det finns många fler exempel på välgärningar, men jag tror ni förstår vinken.

Min fråga är alltså: minskar dessa övriga handlingars värde om det skulle vara så att han faktiskt utnyttjade något av barnen som han blivit anklagad för? Och i så fall varför?

Jag fördömer pedofiler som jordens lägsta avskum och har själv haft en nära familjemedlem som blivit utnyttjad, men ifall det svinet som utnyttjade min familjemedlem gjort lika många välgärningar som MJ gjort skulle de handlingarna ändå inte vara mindre värda för dem som han hjälpt. I mitt fall är pedofilen bara ett kräk, men frågan är ändå intressant om vi nu antar att MJ antastat barnen (vilket jag själv inte gör).

Källor:
http://www.looktothestars.org/celebrity/113-michael-jackson
http://www.allmichaeljackson.com/charities.html
http://www.allmichaeljackson.com/heal-the-world.html
Citera
2009-07-10, 00:30
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Ingen som har lust att svara på min fråga?

Det fysiska värdet i vad han gjort minskar ju inte. Pengarna HAR skänkts, sjukhus HAR byggts o.s.v - du vet vad jag menar.

Klart att han som person sjunker i folks ögon, och med det gärningarna, tyvärr.
I en utopisk värld skulle folk kunna säga (om fallet nu var så att han var dömd) att "han var en fin människa för vad han gjorde för världen men åt helvete med de sexuella utnyttjandena".

Tyvärr kommer det aldrig finnas en sån balans

Nu verkar ju fallet inte alls vara så, men han är ändå dömd i de flestas ögon.
Citera
2009-07-10, 01:04
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det fysiska värdet i vad han gjort minskar ju inte. Pengarna HAR skänkts, sjukhus HAR byggts o.s.v - du vet vad jag menar.

Klart att han som person sjunker i folks ögon, och med det gärningarna, tyvärr.
I en utopisk värld skulle folk kunna säga (om fallet nu var så att han var dömd) att "han var en fin människa för vad han gjorde för världen men åt helvete med de sexuella utnyttjandena".

Tyvärr kommer det aldrig finnas en sån balans

Nu verkar ju fallet inte alls vara så, men han är ändå dömd i de flestas ögon.

Ja. det är nog en helt riktig analys.

OM han var pedofil, då skulle folk se det mesta av hans gärningar med det i åtanke och säga något i stil med "Äsch! Han var inte givmild i själ och hjärta, han gjorde det bara för att komma åt barnen och förresten vet väl alla att pengar till välgörenhet är avdragsgilla pengar".
Senast redigerad av DeBaly 2009-07-10 kl. 01:07.
Citera
2009-07-10, 01:22
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss

Det är väl det som är skillnaden mellan att vara ett fan och att vara fanatiker.

Själv gillar jag Springsteen, har sett 5 konserter med honom och har alla hans skivor + några bootlegs, men om jag sitter på en fest och någon säger att han sjunger som en stenkross, eller tycker att det är löjligt att han kallar sig för "the Boss", så skiter jag i det. Inte går jag upp i falsett, hotar med Hitler och djävulen eller googlar sönder nätet i min iver att plocka fram diagram över hur mycket den gode Bruce har skänkt till välgörande ändamål genom åren, för det.

Vill man använda givmildhet som ett argumnet så vill jag minnas att artisten Harry Chapin gav bort intäkterna från varannan konsert i stort sett hela sitt artistliv och han var knappt rik, till skillnad från MJ och Bruce S.

Kort sagt, det finns många sätt att mäta generositet på, därmed inte sagt att MJ, eller Bruce för den delen, har varit några snåljåpar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in