Al Sharpton säger: "There was nothing strange about your daddy. It was strange what your daddy had to deal with."
DN skriver: "Det var inget konstigt med er pappa men det var konstiga saker som er pappa fick ägna sig åt."
.... Pinsamt.
Eftersom jag tyckte att det behövdes och eftersom de svar jag fick på mina första mail jag skickat till honom inte gav mig någon som helst tillfredsställelse tog jag tag i saken och skickade ett nytt mail till Classe.
Citat:
Hej Clas,
Vi är nog ganska många fler som inte delar din mening i denna fråga än som gör det.
Din tolkning lämnar mycket att önska, i synnerhet eftersom det som skrivits kommer från en "seriös" tidning och en "seriös" reporter.
Hur någon lyckats förvanska citatet "There was nothing strange about your daddy. It was strange what your daddy had to deal with, but he dealt with it." till "Det var inget konstigt med er pappa men det var konstiga saker som er pappa fick ägna sig åt." övergår min fattningsförmåga. Att utelämna något så viktigt som "but he dealt with it." ur meningen gör det du skrivit till en ren felcitering.
Det du skrivit bjuder oss också på ett förstörande språkfel, då Sharpton snarare avser att säga att allt det som Jackson fick ta itu med (pedofilanklagelser, hudblekning, syrgastält m.m.) var det som var konstigt och inte de saker han själv gjorde. En mer korrekt översättning av citatet hade alltså varit "Det var ingenting konstigt med er pappa. Det er pappa tvingades att ha att göra med var egendomligt, men han tog itu med det.".
Vänliga Hälsningar/ Bob Lunta
Förstörande språkfel och felcitering från DagensNyheter. Återigen gläds jag åt att jag faktiskt övergett gammelmedia sen länge. Tänk att behövt betala för att få se det referatet i tryck.
Vilken jävla skitdokumentär, trodde man skulle få se en mer objektiv analys av hans ekonomi, istället är det en massa vidriga missunsamma, lögnaktiga skitgubbar som återger en helt och hållet vriden och partisk version av hur det låg till. Riktigt tråkigt och framförallt dålig timing av TV4 att visa detta efter den fina minnesstunden och den fantastiska Dangerous-turnén.
Vilken jävla skitdokumentär, trodde man skulle få se en mer objektiv analys av hans ekonomi, istället är det en massa vidriga missunsamma, lögnaktiga skitgubbar som återger en helt och hållet vriden och partisk version av hur det låg till. Riktigt tråkigt och framförallt dålig timing av TV4 att visa detta efter den fina minnesstunden och den fantastiska Dangerous-turnén.
Håller med dej. Satt och spelade in pogrammet, men stängde precis av.