2009-07-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Jag gillar musik. Jag gillar till och med vissa av Michael Jacksons äldre låtar även om de långt ifrån hör till mina favoriter. Men för mig är det ett mycket långt steg att gå från att vara en musikälskare till att vara en fanatisk fanboy, som de medlemmar i Michael Jackson-sekten som vräker ur sig sin hjärntvättade dynga i den här tråden.

När det gått så långt att man, likt vissa i den här tråden, på fullt allvar liknar Michael Jackson vid Jesus och hävdar att han var gudomlig då har man blivit ett solklart fall för mentalvården med diagnoskod och allt...

Face it. Michael Jackson var ett wacko. Han var pedofilbög/pederast och gillade att ha sexuellt umgänge med unga pojkar (och fan vet om han inte satte på apan också...). Och han tryckte i sig droger av alla de slag 24 timmar om dygnet. Men påverkar det kvaliteten på hans musik? Icke ett dugg. Men han förtjänar definitivt inte att dyrkas som person...

Så för helvete människor, inse att det är en milsvid skillnad mellan att vara en musikälskare och gilla Michael Jacksons musik, och att vara en sektmedlem och avguda Wacko Jacko som person. Det förstnämnda är normalt, det sistnämnda är fullständigt sjukt.

Inse att du har fel, det spelar ingen roll hur många rader du skriver, det finns inget som talar att han var pedofil. Läs länkarna jag postade för inte så många inlägg sen så ser du att allt är en bluff. Om du tror att jag tänker ta åt mig så tror du fruktansvärt fel, som sagt har jag 10 låtar av Mj på datorn och den enda anledningen till att jag skriver i denna tråden är för att efter att hans död såg jag fortfarande folk som skrev skit om honom och då bestämde jag mig för att fördjupa mig litegrann i ämnet eftersom jag inte gillar orättvisor. Så jag är varken en fanboy eller med i Michael Jackson - sekten.
Senast redigerad av menapilo 2009-07-06 kl. 15:51.
Citera
2009-07-06, 15:49
Medlem
http://floacist.wordpress.com/2007/11/22/well-claricehave-the-lambs-stopped-screaming/
http://surftofind.com/jackson#1

Där har ni allt ni behöver för att se att MJ var oskyldig.
Citera
2009-07-06, 15:57
Medlem
Citat:
Jag gillar musik. Jag gillar till och med vissa av Michael Jacksons äldre låtar även om de långt ifrån hör till mina favoriter. Men för mig är det ett mycket långt steg att gå från att vara en musikälskare till att vara en fanatisk fanboy, som de medlemmar i Michael Jackson-sekten som vräker ur sig sin hjärntvättade dynga i den här tråden.

När det gått så långt att man, likt vissa i den här tråden, på fullt allvar liknar Michael Jackson vid Jesus och hävdar att han var gudomlig då har man blivit ett solklart fall för mentalvården med diagnoskod och allt...

Face it. Michael Jackson var ett wacko. Han var pedofilbög/pederast och gillade att ha sexuellt umgänge med unga pojkar (och fan vet om han inte satte på apan också...). Och han tryckte i sig droger av alla de slag 24 timmar om dygnet. Men påverkar det kvaliteten på hans musik? Icke ett dugg. Men han förtjänar definitivt inte att dyrkas som person...

Så för helvete människor, inse att det är en milsvid skillnad mellan att vara en musikälskare och gilla Michael Jacksons musik, och att vara en sektmedlem och avguda Wacko Jacko som person. Det förstnämnda är normalt, det sistnämnda är fullständigt sjukt.

Herregud! Det är ju sånna personer som dig som är psykfallen. Faller för allt vad media skriver. Det är så larvigt allt du skriver. Finns inga belägg att han använda droger heller, förutom 1993 då första anklagelserna kom. Han förtjänar all respekt för att han försökte göra världen till en bättre plats att leva på. Många av Michael Jacksons fans är däför inte dumma i huvudet/psykiskt störda, utan de bryr sig om varandra och världen. Det MJ stod för.

They Don't Care About Us

Now tell me what has become of my rights
Am I invisible cause you ignore me
Your proclamation promised me free liberty
I'm tired of being the victim of shame
You're throwin' me in a class with a bad name
I can't believe this is the land from which I came
Citera
2009-07-06, 15:57
Medlem
reinkarnerads avatar
Givetvis har Allan Akbar rätt. Man måste skilja mellan Jacksons musik och hans person. För egen del gillar jag ingendera, men jag kan förstå och acceptera att man gillar hans låtar.

Jag har inget emot udda, avvikande och märkliga människor. Tvärtom. Men MJ var så fullkomligt utan stil och sofistikation. Hade han varit en Wilde eller Genet, skulle jag ha kunnat uppskatta honom.
Citera
2009-07-06, 16:18
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Givetvis har Allan Akbar rätt. Man måste skilja mellan Jacksons musik och hans person. För egen del gillar jag ingendera, men jag kan förstå och acceptera att man gillar hans låtar.

Ja, precis så är det.

Visst kan man uppskatta alla låtar som han bidrog till musikvärlden med, och hans storhet som artist (på 80-taket, mina vänner!).

Men att svenskar nu på fullaste allvar gråter sig till sömns för att en person som de aldrig träffat har avlidit, är sjukt.

Gå och hälsa på er gamla mormor på ålderdomshemmet innan hon går bort istället. Att sörja en för dig okänd superstjärna är vansinne.
Citera
2009-07-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Ja, precis så är det.

Visst kan man uppskatta alla låtar som han bidrog till musikvärlden med, och hans storhet som artist (på 80-taket, mina vänner!).

Men att svenskar nu på fullaste allvar gråter sig till sömns för att en person som de aldrig träffat har avlidit, är sjukt.

Gå och hälsa på er gamla mormor på ålderdomshemmet innan hon går bort istället. Att sörja en för dig okänd superstjärna är vansinne.

Ok, låt oss säga att Anna 25 år har haft en dålig uppväxt och nästan det enda hon kunde glädja sig åt var Michael Jackson, det kanske fick henne att gå upp på mornarna och förgyllde hennes dag. Nu är han död och såhär bara nån VECKA efter hans död så kanske hon gråter sig till söms.

Då kommer ni och säger att det är patetiskt och sjukt?

Ni är hemska människor som borde ha hjälp, ni tror att alla människor skall vara som ni men lyckligtvis så är det inte så. Herregud, det har gått en vecka, ta det lugnt och låt de som sörjer sörja.

Det är NI som borde låsas in.
Citera
2009-07-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Ok, låt oss säga att Anna 25 år har haft en dålig uppväxt och nästan det enda hon kunde glädja sig åt var Michael Jackson, det kanske fick henne att gå upp på mornarna och förgyllde hennes dag. Nu är han död och såhär bara nån VECKA efter hans död så kanske hon gråter sig till söms.

Ni är hemska människor som borde ha hjälp, ni tror att alla människor skall vara som ni men lyckligtvis så är det inte så. Herregud, det har gått en vecka, ta det lugnt och låt de som sörjer sörja.

Ja det där var bra skrivet. Självklart måste man få sörja om ens store idol i livet går bort.
Citera
2009-07-06, 16:33
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo

Michael Jackson har inte producerat något som varit värt att ha på de senaste 15-20 åren, så musikaliskt och som artist har han varit död i många år...

Att gråta sig till sömns för att Michael Jackson är död är sjukt. Gläd er istället över att det nu finns en pedofil mindre här i världen.
Citera
2009-07-06, 16:40
Medlem
pirates avatar
Citat:
Michael Jackson har inte producerat något som varit värt att ha på de senaste 15-20 åren, så musikaliskt och som artist har han varit död i många år...

Att gråta sig till sömns för att Michael Jackson är död är sjukt. Gläd er istället över att det nu finns en pedofil mindre här i världen.

Är det din åsikt eller talar du för alla??

Lägg ner med att smutskasta en människa där det inte har bevisat nåt om honom. Det kommer alltid att finnas personer som försöker att övertyga andra om hur pass dålig MJ var som människa, skriva ena och det andra. Och det kommer alltid att finnas andra som gillar honom och kommer inte att övertygas.

Att ni ska skriva här och dra ner en människa som ni inte gillar har vi alla förstått, och erat budskap har kommit fram. Låt folk som gillar honom åtminstone hedra människan.
Citera
2009-07-06, 16:41
Medlem
Citat:

Du bestämmer inte vad som är bra musik eller inte, Anna kanske tyckte invincible var bra. Även om den senaste låten hon tyckte om var Bad så kan hon iaf ha MJ som största idol. Vad är det du inte förstår??

Nej det är absolut inte sjukt, varför inte bara gå och fråga en vanlig psykolog så får du svaret.

Det som är sjukligt beteende är däremot att sitta på internet och döma och peka ut folk och säga att de lider av sjukdomar och tala om för dom när en artist senast gjorde en bra skiva. Du verkar inte vara lojal för fem öre och vänder vinden efter kappan så snart någon du gillar gör något mindre bra eller något som inte passar dig i smaken. Detta är en dålig egenskap.
Citera
2009-07-06, 16:45
Medlem
elelitos avatar
Citat:

Oskyldig till motsatsen bevisats. Jag tror stensäkert att han inte var pedofil, även om jag inte "höjer han till skyarna". Det jag gillar förutom hans musik är hans ofantliga engagemang för både barn och en bättre värld, hittade lite siffror på hur mycket han sänkt, vilket var uppemot 300 miljoner dollar. Hokus pokus i dagens penningvärde hade han garanterat inte haft ett öre i skuld om han nu skulle haft pressat in sedel efter sedel i madrassen.

Sen hade han tydligen 200 outgivna låtar, säg att 5% håller hyffsad slagpotential så har han ändå där ett nytt album. Och hans senaste skiva från 2001 är faktiskt lite underskattad, finns en del godbitar där.
Citera
2009-07-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
Oskyldig till motsatsen bevisats. Jag tror stensäkert att han inte var pedofil, även om jag inte "höjer han till skyarna". Det jag gillar förutom hans musik är hans ofantliga engagemang för både barn och en bättre värld, hittade lite siffror på hur mycket han sänkt, vilket var uppemot 300 miljoner dollar. Hokus pokus i dagens penningvärde hade han garanterat inte haft ett öre i skuld om han nu skulle haft pressat in sedel efter sedel i madrassen.

Sen hade han tydligen 200 outgivna låtar, säg att 5% håller hyffsad slagpotential så har han ändå där ett nytt album. Och hans senaste skiva från 2001 är faktiskt lite underskattad, finns en del godbitar där.

Om du har tid, läs detta, då kommer du bli riktigt övertygad.
http://floacist.wordpress.com/2007/11/22/well-claricehave-the-lambs-stopped-screaming/
http://surftofind.com/jackson#1

Det mesta som har tagits upp i denna tråden att MJ skulle vara pedofil är saker som kommer från pojkens mun, te.x denna artikeln: http://www.newsoftheworld.co.uk/news/381252/Jordy-Chandlers-secret-diary-of-sex-abuse-with-Michael-Jackson.html

Detta är taget ur pojkens bok. Allt som står i dena boken är saker som vem som helst kunde ha hittat på.

Det enda som kan räknas som en utomstående part som talar för att MJ är pedofil är hans närmaste arbetskamrater. Varav en, MJ's gamla maid Bianca Francia. Hon påstod att en pojke vid namn Wade hade blivit utnyttjad av MJ medans pojken sa nej och likaså hans mamma...

Hon har även blivit erbjuden en stor summa pengar för att berätta detta i en tv show vilket hon gjorde.

Här kan du läsa om henne: http://www.paktribune.com/ezone/newsdetails.php?id=100582
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in