2009-07-05, 12:24
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
På vilket vis var de "för tidiga"? De var först, men de gick inte ut med något förrän MJ var dödförklarad, och då kan det ju knappast anses vara för tidigt, eller hur?
Senast läste jag att de var 8 min för tidiga. Dvs innan han var dödförklarad.
Citera
2009-07-05, 12:29
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Senast läste jag att de var 8 min för tidiga. Dvs innan han var dödförklarad.
Det jag läste var att de kom med nyheten 18 minuter efter MJ var död...

Och du kan utgå från att TMZ aldrig skulle publicerat en sådan sak om de inte var helt säkra på att MJ var död. Kolla vilka som äger TMZ så förstår du nog.

TMZ ägs nämligen av Telepictures Productions (vilka i sin tur ägs av Time Warner/Warner Brothers) och AOL, och de är måna om sina namn och vill dessutom inte bli stämda.

( http://www.tmz.com/about/ )
Senast redigerad av Allan Akbar 2009-07-05 kl. 12:34.
Citera
2009-07-05, 12:29
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Inga bevis? Vad säger du då om det fotoalbum med nakna småpojkar som polisen hittade i MJ:s rum vid rannsakan 1993?
Va har du för källa på det?

"A police officer involved in the investigation told The Los Angeles Times that no evidence (medical, photographic or video) could be found that would support a criminal filing."
Citera
2009-07-05, 12:33
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Det jag läste var att de kom med nyheten 18 minuter efter MJ var död...

Och du kan utgå från att TMZ aldrig skulle publicerat en sådan sak om de inte var helt säkra på att MJ var död. Kolla vilka som äger TMZ så förstår du nog.

( http://www.tmz.com/about/ )
http://www.nytimes.com/2009/06/27/business/media/27media.html

Sorry my bad, de var 6 minuter tidiga. Första rapporten från TMZ kom 5.20 ET, han dödförklarades 5.26 ET.
Citera
2009-07-05, 12:36
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Inga bevis? Vad säger du då om det fotoalbum med nakna småpojkar som polisen hittade i MJ:s rum vid rannsakan 1993?

Källa på det?

Citat:
Läs själva Jordy Chandlers vittnesmål, killen som anklagade MJ för sexuella övergrepp. Där har ni alla detaljerna:
http://www.politics.ie/chat/80717-michael-jackson-paedophile.html

Jag finner vittnesmålet övertygande. Att MJ betalade Jordy och hans familj 18 miljoner dollar för att slippa ett domstolsmål, berodde på att MJ aldrig skulle ha kunnat vinna detta fall (vilket hans rådgivare och advokater intygade).

Ja hade det inte varit övertygande hade det väl inte varit någon idé att ens försöka genomföra det, och sen så skrev han ju knappast allt själv. Anledningen att de betalade var att hans staff ansåg att han aldrig skulle orka igenom en rättegång, han hade svimmat och mått dåligt ett bra tag innan rättegången skulle ske. 2005 så kollapsa han också vid rättegången, och fick tas in i rullstoll vissa dagar. Det om nått är väl lite talande.
Citera
2009-07-05, 12:38
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
http://www.nytimes.com/2009/06/27/business/media/27media.html

Sorry my bad, de var 6 minuter tidiga. Första rapporten från TMZ kom 5.20 ET, han dödförklarades 5.26 ET.
Tänk, min vän, tänk. Tiden 5:26 ET var när hans död officiellt noterades inne på sjukhuset, men han var död, och dödförklarad av läkare, långt innan dess...

TMZ skulle som sagt var aldrig gått ut med nyheten om MJ inte hade varit dödförklarad ordentligt. Som jag skrev, men du kanske missade, är TMZ nämligen inte en liten halvskum skvallersajt...
Citera
2009-07-05, 12:41
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Tänk, min vän, tänk. Tiden 5:26 ET var när hans död officiellt noterades inne på sjukhuset, men han var död, och dödförklarad av läkare, långt innan dess...

TMZ skulle som sagt var aldrig gått ut med nyheten om MJ inte hade varit dödförklarad ordentligt. Som jag skrev, men du kanske missade, är TMZ nämligen inte en liten halvskum skvallersajt...
Men herregud, läs på lite om hur det fungerar. När man "officiellt noteras" som död på ett sjukhus så är det när man först dödförklaras av läkare. Läs artikeln istället.
Citera
2009-07-05, 12:45
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Men herregud, läs på lite om hur det fungerar. När man "officiellt noteras" som död på ett sjukhus så är det när man först dödförklaras av läkare. Läs artikeln istället.
Nej, det är inte så det fungerar. Läkare på fältet kan konstatera att en person är död långt innan det officiellt noteras inne på sjukhuset. TMZ skrev om det efter det att läkare konstaterat att MJ var död.

Tro inte på allt som skrivs på fansajter.

Dessutom har det ju ingen som helst betydelse egentligen. Michael Jackson är död, och det är lika bra det. Lär dig leva med det...

(På sjukhus i USA fortsätter de med "upplivningsförsök" i timmar ibland för att inte bli stämda. särskilt om det är en kändis det gäller, trots att patienten redan är död sedan länge. Och först när de slutar med upplivningsförsöken noterar de officiellt att patienten är död, men då kan han/hon har varit medicinskt död i flera timmar...)
Senast redigerad av Allan Akbar 2009-07-05 kl. 12:47.
Citera
2009-07-05, 12:47
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Nej, det är inte så det fungerar. Läkare på fältet kan konstatera att en person är död långt innan det officiellt noteras inne på sjukhuset. TMZ skrev om det efter det att läkare konstaterat att MJ var död.
Nu var det ju så att han först blev dödförklarad av läkare först 5.26 ET.
Citera
2009-07-05, 12:48
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Nu var det ju så att han först blev dödförklarad av läkare först 5.26 ET.
Vad har du för seriös källa för det? Och kom inte med länken till NYT igen...

(Jag börjar tröttna på MJ:s fanatiska fans...)
Citera
2009-07-05, 13:04
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Vad har du för seriös källa för det? Och kom inte med länken till NYT igen...
Jermaine Jackson.
Fred Corral, LA County Coroner's Office.

Citat:
(Jag börjar tröttna på MJ:s fanatiska fans...)
Ok, så va gör du här?
Citera
2009-07-05, 13:07
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Jermaine Jackson.
Fred Corral, LA County Coroner's Office.
Länk, tack.
Citat:
Ok, så va gör du här?
Slummar. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Slumming )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in