2007-10-23, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsan10
Du svamlar och skriver mängder med osanningar.

Ehumm, säger "bajsan10" på FB? Yeah right. Fakta kompis, ren fakta.
Citera
2007-10-23, 03:47
Bannlyst
Citat:
Du svamlar och skriver mängder med osanningar.

Det jag skrivit kommer antingen från Jackson själv, eller direkt från Transscripten från Michaels senaste rättegång. Vad exakt anser du är falskt i det jag skriver?
Citera
2007-10-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vettvilling
Ehumm, säger "bajsan10" på FB? Yeah right. Fakta kompis, ren fakta.

Din jävla mupp. Läs vad jag har skrivit i den här tråden.
Citera
2007-10-23, 15:46
Medlem
Citat:
Det jag skrivit kommer antingen från Jackson själv, eller direkt från Transscripten från Michaels senaste rättegång. Vad exakt anser du är falskt i det jag skriver?

"I boken "Moonwalk" och i otaliga tv-intervjuer så hävdar Michael Jackson att han lider av ett mycket extremt fall av "Vitiligo". "

Michael pratade för första gången om vitiligo 1993 under intervjun med Oprah Winfrey. Moonwalk släpptes 1988 och i den står det ingenting om hans påstådda sjukdom. Han har dessutom aldrig hävdat att han lider av ett "mycket extremt fall".

"Här finner vi också svaret till att Jackson ibland går med ansiktsskydd och paraply när det råder solsken utomhus."

Ansiktsskydd använder han när han inte orkar fixa sin make-up. Det finns mängder med bilder när han har munskydd på sig under kvälls- och nattid.
Vidare bevis för det är att den ökända bilden från 2003 där man ser att han har plåster på näsan är tagen direkt efter att domaren i rättssalen beordrade Michael att ta av sig munskyddet.

http://www.hollyscoop.com/BlogImages/72400514---michael_jackson.jpg

"Mer om detta går att finna i boken "Moonwalk" och i tv-intervjun "Living With Michael Jackson" av Martin Bashir."

I Living With Michael Jackson hävdar Michael att han enbart har gjort två operationer och dessa på näsan. Han nämner inte hakgropen och menar att han bara kan komma ihåg två operationer.
I Moonwalk nämns gropen, precis som du säger, men inte i LWMJ.

"Ett botoxingrepp har han även gjort, och detta runt ögon, kinderna och pannan."

Du spekulerar bara. Du har absolut ingen aning om vart Michael har gjort sprutat in botox. Det går att spekulera, men skriv det inte som att det vore fakta.

"Sedan så fann man en mycket sällsynt konstbok där de förekom avmålade och nakna tonåringar. Någonting som senare skulle komma att användas som "bevis"

Sällsynt? Skiten går att köpa på amazon.com. Det är knappast sällsynt.
Pojkarna var för övrigt inte avmålade utan det vara fotografier från inspelningen av Flugornas Herre.

"Många anser att Jackson köpte sig fri ifrån eländet och betalade familjen en avsevärd stor summa pengar för att "tysta ned händelsen"."

Hans försäkringsbolag betalade för att Michael skulle slippa lida mer. Han hade problem med droger och ätstörningar under anklagelserna och var, enligt många källor, självmordsbenägen. Hade dom velat tysta ner det hela hade dom knappast betalat några pengar då det enbart späder på misstankarna.

"Juryn som bestod av ett tidigare pedofiloffer, en expert på pedofili, en som dömts för pedofili, en som inte kände Jackson alls, en som kände Jackson etc."

Skitsnack! Ingen jurymedlem var tidigare dömd för pedofili! Ingen av dom kände Michael. Tror du att man får ha en jury bestående av folk som känner den misstänkte?
Ge mig en källa på att en i juryn var expert på pedofili, tack.

"Michael Joseph Jackson, icke skulle dömas för detta brott"

Hade du haft någon som helst koll hade du vetat att han inte stod åtalad för enbart ett brott.

"Två av dessa tolv har sedan efter rättegången ångrat sig och helt plötsligt uttalat sig om hur skyldig han är. Dessa två skrev sedan böcker om Michael Jackson och rättegången."

Lögn, igen. Två av jurymedlemmarna blev erbjudna varsitt bokkontrakt. Ett av kraven var att böckerna skulle framställa Michael som skyldig och att jurymedlemmarna ångrade sina beslut. Böckerna blev givetvis aldrig skrivna då det inte finns en chans att jurymedlemmarna skulle ångra sig eller ens sälja ut sig för pengar.

"Och hur stor är sannolikheten att Jackson skulle ha mutat alla tolv jurymedlemmar när han vid detta tillfälle var fattig som en kyrkråtta?"

Lögn. Han var, och är, inte fattig som en kyrkråtta. Hade du kunnat något om rättegången hade du vetat att Tom Sneddon och co. tog upp Michaels finansiella situation i rättegången. Mesereau sparkade hål i det argumentet och visade upp mängder med bevis som visar att Michael inte är fattig. Om han var fattig som en kyrkråtta hade han t.ex. aldrig kunnat tacka nej till 100 miljoner dollar år 2001 för en amerikansk turné.
Citera
2007-10-23, 16:04
Bannlyst
Michael lider av ett EXTREMT fall av vitiligo. Det är sällsynt att vitiligo tar upp så stor del av kroppen, som i Michaels fall.

Var det inte så att juryn bestod av som berättats ovan? Har i alla fall för mig att det var sagts av någon talesman på rättegången.

Vet att Jackson var åtalad på tio punkter. Friad på alla.

Botox är ingen operation, utan någon form av kosmetika som stramar ut huden. Det är ju uppenbart att Jackson använder detta. Ingen jag kan kartlägga svart på vitt, men hans hud ser ganska "tight" ut i ansiktet.

Angående "Living with Michael Jackson" av skaparen som numera kallas "Bashit", så nämnde Jackson att han gjort tre operationer, men det klipptes bort för att få Jackson att framstå som en idiot. "Two as I can remember, yes, only two"... På den oklippta versionen fortsätter han; "...and I've done my chin as well, but hadn't even spent the night at the hospital". Detta finner du i dokumentären "The footage you never was ment to see" (nåt sånt heter den).

Det jag menar med att han skulle "mutat" tolv jurymedlemmar; det skulle aldrig gå igenom. Skulle alla gå med på hans "mutor" är frågan? Även om han hade pengar.

Michael står med skulder upp till armhålorna i dagsläget, dock kan han få pengar när han vill.
Citera
2007-10-23, 16:37
Medlem
RaydeCacas avatar
Jag är tämligen säker på att du inte får vara jury i USA om du är straffad sedan tidigare.
Citera
2007-10-23, 17:14
Medlem
awfullysinisters avatar
bajsan10 och linkzie:
båda ni verkar ha vettiga åsikter som fan.
ska nog regga mig på mjstar och prata vidare nu. hänger mest på mjj.se idag, där medelåldern ligger runt 12.

ska beställa aphrodite jones bok pronto..
Citera
2007-10-23, 18:08
Bannlyst
Citat:
Det du talar om är fallet 1993 då Michaels försäkringsbolag betalade ut 20 miljoner dollar till familjen Chandler för att på så sätt avgöra ett mål innan det gått till rättegång.

Enligt Jackson själv var beloppet under största tystnadsförteélser. Du menar att famljen fick ~130 000 000 svenska kronor rakt ner i egen ficka? Jackson själv hävdar att beloppet inte var så stort som media påstått.
Citera
2007-10-23, 19:43
Medlem
Citat:
Enligt Jackson själv var beloppet under största tystnadsförteélser. Du menar att famljen fick ~130 000 000 svenska kronor rakt ner i egen ficka? Jackson själv hävdar att beloppet inte var så stort som media påstått.

Jackson själv är också en erkänd lögnare.
Pengarna delades upp mellan familjemedlemmarna och betalades inte ut direkt. Jag har för mig att den sista delbetalningen kom år 2001 till Jordie Chandler.
Citera
2007-10-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awfullysinister
bajsan10 och linkzie:
båda ni verkar ha vettiga åsikter som fan.
ska nog regga mig på mjstar och prata vidare nu. hänger mest på mjj.se idag, där medelåldern ligger runt 12.

ska beställa aphrodite jones bok pronto..

MJJ.se är ett stort skämt om man är ute efter riktiga diskussioner. MJStar är den enda sidan på nätet som tillåter fria diskussioner utan censurering.

Kul att du ska beställa boken. Det gör du helt rätt i.
Citera
2007-10-24, 01:06
Bannlyst
Citat:
Jackson själv är också en erkänd lögnare.
Pengarna delades upp mellan familjemedlemmarna och betalades inte ut direkt. Jag har för mig att den sista delbetalningen kom år 2001 till Jordie Chandler.

Vad grundar du det på? Att Jackson skulle vara en lögnare, och i vilket sammanhang?

Givetvis kan jag förstå honom, att han ljuger för media osv, för att slippa att bli spottad på.
Citera
2007-10-24, 02:06
Medlem
Citat:
Vad grundar du det på? Att Jackson skulle vara en lögnare, och i vilket sammanhang?

Nästan allt han har sagt till sina fans dom senaste åren.

"Hurricane Katrina-singeln kommer släppas", "WTC-singeln kommer släppas", "Ny musik kommer snart", "Jag har opererat näsan två gånger för att kunna andas bättre", "Blankets mamma är svart", "Prince och Paris är mina biologiska barn" etc. etc. etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in