2007-08-16, 22:26
Medlem
chillionaires avatar
Min teori (å många andras) är att Michael Jackson inte är pedofil utan att han har något slags peter pan syndrom, då han lever ut sin barndom han aldrig fick. JAg tror han gillar att vara med barn för att de lever det liv han vill leva, inte något sexuellt överhuvudtaget. JAg tror att många föräldrar till de barn Jackson har umgåts med försöker få pengar genom att anklaga honom för pedofili mm.

Jag tycker synd om Jacko och vill helst ge honom en lång kram..

Han spelade ju in några av världens bästa musikstycken med Quincy Jones som producent.

Jag har även stått utanför hans hotel när han bodde i London ett tag och skrikit lite med de andra galna fansen
Citera
2007-08-16, 22:29
Medlem
Bronkzs avatar
taskig barndom och media hände michael jackson.
Citera
2007-08-16, 22:30
Medlem
ETANs avatar
[quote=chillionaire]Min teori (å många andras) är att Michael Jackson inte är pedofil utan att han har något slags peter pan syndrom, då han lever ut sin barndom han aldrig fick. JAg tror han gillar att vara med barn för att de lever det liv han vill leva, inte något sexuellt överhuvudtaget. JAg tror att många föräldrar till de barn Jackson har umgåts med försöker få pengar genom att anklaga honom för pedofili mm.

QUOTE]

Det är väl ungefär så som jag tänkt på det dom få gånger jag läst eller hört talas om det här med att skulle vara pedofil.
Citera
2007-08-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ETAN
Bajsan10: Vadå fylld med lögner? Har han suttit och ljugit menar du?

Men om du jämför med hur han såg ut 1983 med hur han ser nu så är det ju en rejäl förändring. Han är ju vit. HUr kan det komma sig?

Ja, han har ljugit. Han hävdar i Moonwalk att han bara opererat sig tre gånger vilket är helt absurt. Att den är fylld med lögner är kanske lite hårt uttryckt men den saknar definitivt många viktiga händelser i hans liv. Det hemskaste från hans barndom tas inte upp, hans hudproblem tas inte upp, hans bråk med Quincy Jones tas inte upp, hans bråk med sin familj tas inte upp etc.

Han påstår i boken att han älskade att uppträda under Victory-turnén och att han var mycket glad när han fick veta att han och The Jacksons skulle uppträda igen. Faktum är att han avskydde den turnén och att mitt under turnén svor att han aldrig mer skulle uppträda med sina bröder. Det här är något Michael själv har berättat om vid ett senare skede.

Läs som sagt The Magic And The Madness om du vill veta mer.

Angående hans hudfärg.

Michael Jackson hade under sin ungdom enorma problem med finnar/akne. Hans bröder retade honom och brukade klämma hans finnar mot hans vilja.
Som så många andra fick han fula och bestående ärr i ansiktet av aknen. Min teori är att han därför har genomfört ett antal så kallade dermabrasionsbehandlingar. Det innebär att en laser bränner bort det yttre lagret av din hud (ansiktet) för att på så sätt ta bort ärr och liknande. Nackdelen (eller fördelen beroende på vad du föredrar) med en sådan behandling är att din hy blir något ljusare när den läkt.
Jag baserar min teori på bilder från tidigt 80-tal då man kan se hur Michaels hud är röd och irriterad. Det är så huden reagerar direkt efter en dermabrasionsbehandling. Det ser ut ungefär som när en vit person har varit för länge i solen. Det faktum att hans hud "helt plötsligt" blev silkeslen och något ljusare runt 1982-84 bevisar ytterligare min tes.

Givetvis är inte det ovanstående den enda förklaringen till hans förvandling.
Michael började under 80-talet smörja in sin hud med Hydroquinone som är en sorts blekningskräm som var mycket populär under årtiondet ifråga och i Asien idag. Krämen kan användas för att bleka mörka områden på din hud och kan även behandla akneärr.
Jag bör tillägga att Hydroquinone-krämer inte kan bleka dig hur mycket som helst utan dess effekter är begränsade. Före, efter-bild på random person:
http://dermnetnz.org/treatments/img/pre-hq-s.jpg
http://dermnetnz.org/treatments/img/post-hq-s.jpg

1986 fick Michael Jackson en diagnos på att han hade sjukdomen vitiligo som innebär att pigmenten i din hud dör och därmed blir helt vita. Flera läkare har vittnat under ed om att Michael har vitiligo. Även hans sparkade sminkös Karen Faye har berättat om det.
Till en början försökte Michael dölja fläckarna på kroppen med smink men när dom vita områdena blev större än dom bruna fick han helt enkelt börja sminka vitt över brunt istället för tvärtom.
Om en person har anlag för ovanstående sjukdom kan användandet av hudkrämer som t.ex. hydroquinone trigga sjukdomen och få den att utvecklas. Så har det förmodligen varit i Michaels fall.

Det finns mängder med bilder på Michael där man ser fläckar på hans hud och ojämnheter i hans hudfärg som vittnar om att han lider av vitiligo. Här är några i ett montage:
http://img123.imageshack.us/img123/2171/4h9fztusq4.jpg

Notera bilden i det vänstra hörnet som enbart föreställer hans spindelbitna ben. Där ser man klart och tydligt fläckarna.

På bilder ses Michael ofta med ett solparaply över sig. Personer som lider av vitiligo är extremt känsliga för direkt solljus eftersom dom inte har något pigment som kan skydda mot hudcancer, därav paraplyet.
Citera
2007-08-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Det blev förlikning, peddot betalade sig ur det hela.

När de gjorde husrannsakan hos Michael hade han barnkalsonger uppsatta på väggen ovanför sängen, är det friskt ?

Tror du på allvar att Michael är oskyldig ?

Hade han varit fattig hade han suttit på kåken eller psyket för länge sen.

Det är bra att du inte äter upp allt tabloiderna matar dig.

Inga barnkalsonger har hittats uppsatta på hans vägg ovanför sängen. Det står ingenting om det i rättegångsdokumenten och polisens filmer från deras razzia i Neverland visar inga kalsonger.

Varför skulle det gynna honom att vara rik? Tror du att 70 poliser skulle raida Average Joes hus om någon anklagade han för att vara pedofil? Tror du att över 3000 medierepresentanter hade stått utanför rättegången och letat efter minsta lilla skit att kasta i hans ansikte?

Michael har aldrig suttit i en rättegång som resulterat i en förlikning. Det du talar om är fallet 1993 då Michaels försäkringsbolag betalade ut 20 miljoner dollar till familjen Chandler för att på så sätt avgöra ett mål innan det gått till rättegång.
Något jag kanske bör tillägga gällande familjen Chandler är att pojken i familjen, Jordie, inte har talat med sin mor på över 14 år enligt henne själv. (2007-14 = 1993)
Tilläggas kan även att Jordie ansökte om emancipation under slutet av 90-talet för att slippa bo med sina föräldrar.
Tilläggas kan också att Jordie polisanmält sin egen far för misshandel och hävdade att fadern hande slagit honom med en tegelsten.
Citera
2007-08-16, 22:43
Medlem
ETANs avatar
Bajsan10: Jag har som sagt precis läst ut boken och visst tar han upp dom här sakerna. Han skriver om sina problem med sin hy och hur mycket han hatade det.

Han skrev också om hur han en gång när han varit hos tandläkaren fick med sig ett sånt där munskydd hem för att han skulle minska infektionsrisken. Det munskyddet tyckte han om och använde det en del även när han egentligen inte behövde det med. Han tyckte redan då om att gömma sig i solglasögon och såna här saker. Det har ju säkerligen med detta med huden och så att göra.

Han skriver också om att han innerst inne verkligen inte ville vara med i Victory-turnén. Han gick till slut med på det för sina brödrars skull.
Citera
2007-08-16, 22:44
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Det är väl ungefär så som jag tänkt på det dom få gånger jag läst eller hört talas om det här med att skulle vara pedofil.

Hmmm...jaa.... det är inte ofta man får höra att MJ kallas pedofil...
Citera
2007-08-16, 22:45
Medlem
ETANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Hmmm...jaa.... det är inte ofta man får höra att MJ kallas pedofil...

Du missförstod nog det jag skrev.
Citera
2007-08-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Min teori (å många andras) är att Michael Jackson inte är pedofil utan att han har något slags peter pan syndrom, då han lever ut sin barndom han aldrig fick. JAg tror han gillar att vara med barn för att de lever det liv han vill leva, inte något sexuellt överhuvudtaget. JAg tror att många föräldrar till de barn Jackson har umgåts med försöker få pengar genom att anklaga honom för pedofili mm.

Han spelade ju in några av världens bästa musikstycken med Quincy Jones som producent.

Jag har även stått utanför hans hotel när han bodde i London ett tag och skrikit lite med de andra galna fansen

Michael har gjort väldigt många fel, dålig barndom eller ej.
Han har varit alldeles för lättlurad och låtit för många idioter komma nära inpå honom vilket resulterat i att han fått otroliga mängder skit över sig.

Apropå Michael. Visste ni att det idag är exakt 10 år sen han senast var i Sverige? 16 augusti 1997 uppträdde han på Ullevi inför 47000 åskådare under sin HIStory-turné.

Citat:

Han skriver också om att han innerst inne verkligen inte ville vara med i Victory-turnén. Han gick till slut med på det för sina brödrars skull.

Han gör det? Jag borde nog läsa om den för att fräscha upp mitt minne. Att han (och hans ghost writer) förskönar saker och ting är dock ett faktum som till och med dom mest fanatiska fansen medger.
Citera
2007-08-16, 22:49
Medlem
ETANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsan10
Michael har gjort väldigt många fel, dålig barndom eller ej.
Han har varit alldeles för lättlurad och låtit för många idioter komma nära inpå honom vilket resulterat i att han fått otroliga mängder skit över sig.

Apropå Michael. Visste ni att det idag är exakt 10 år sen han senast var i Sverige? 16 augusti 1997 uppträdde han på Ullevi inför 47000 åskådare under sin HIStory-turné.

Du verkar väldigt påläst . Lite tråkigt att man aldrig sett honom live, det skulle jag verkligen velat. Jag tycker han är helt underbar!

Angående boken så tycker jag du ska läsa den igen. Jag tror också dom har förskönat den en hel del, det märks.
Citera
2007-08-16, 22:53
Medlem
Citat:
Du verkar väldigt påläst . Lite tråkigt att man aldrig sett honom live, det skulle jag verkligen velat. Jag tycker han är helt underbar!

Angående boken så tycker jag du ska läsa den igen. Jag tror också dom har förskönat den en hel del, det märks.

Jag får nog ta och göra det. Lite trist dock att den bara sträcker sig till 1988.

Du borde verkligen läsa boken jag rekommenderade tidigare. Michael själv har till och med sagt att det är den biografi som bäst beskriver hans liv.
Citera
2007-08-16, 22:55
Medlem
ETANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsan10
Jag får nog ta och göra det. Lite trist dock att den bara sträcker sig till 1988.

Du borde verkligen läsa boken jag rekommenderade tidigare. Michael själv har till och med sagt att det är den biografi som bäst beskriver hans liv.

Ja det tycker jag också. Jag ska absolut leta efter boken du rekomenderar och läsa den .

Vet du föresten vilket år han gjorde uppträdandet med Britney Spears då dom sjöng "The Way You Make Me Feel" tillsammans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in