2007-08-17, 13:42
Medlem
johnjohns avatar
Pedofil=galen=slut.
Citera
2007-08-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Pedofil=galen=slut.

Suck. Du kan ju gärna basera dina anklagelser på något. Vad vet du som inte juryn och domaren i rättegången vet?
Citera
2007-08-17, 15:04
Medlem
Jag var i tonåren när Jackson var som störst. Har dock aldrig gillat dennes musik överhuvudtaget.

Personligen tror jag att han är skyldig till övergrepp mot barn. Behöver dock inte vara samlag eller oralt utnyttjande. Sedan är det nog som flera redan skrivit att han aldrig fick ha en riktig barndom. Så han har tagit igen det på senare år. Finns ju flera exempel på barnstjärnor som det gått utför med.

Det är ju bara kolla på systrarna Olsen, Ensam hemma-killen (kan inte stava namnet :-) mfl. Barnstjärnor får ju för mycket pengar, och blir tvungna att mogna för snabbt. Det är väl en av orsakerna till att han byggt Neverland för att få sitt eget lystmäte uppfyllt. Sedan är det ju ett bra sätt att visa världen hur mycket han bryr sig om barn, så inte kan ju han vara dum mot de små barnen.

Jag tycker dock att alla rättegångar som görs upp med en förlikning i sådana här fall. De är väldigt misstänkt, O J Simpson t.ex.
Citera
2007-08-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodnick
Jag var i tonåren när Jackson var som störst. Har dock aldrig gillat dennes musik överhuvudtaget.

Personligen tror jag att han är skyldig till övergrepp mot barn. Behöver dock inte vara samlag eller oralt utnyttjande. Sedan är det nog som flera redan skrivit att han aldrig fick ha en riktig barndom. Så han har tagit igen det på senare år. Finns ju flera exempel på barnstjärnor som det gått utför med.

Det är ju bara kolla på systrarna Olsen, Ensam hemma-killen (kan inte stava namnet :-) mfl. Barnstjärnor får ju för mycket pengar, och blir tvungna att mogna för snabbt. Det är väl en av orsakerna till att han byggt Neverland för att få sitt eget lystmäte uppfyllt. Sedan är det ju ett bra sätt att visa världen hur mycket han bryr sig om barn, så inte kan ju han vara dum mot de små barnen.

Jag tycker dock att alla rättegångar som görs upp med en förlikning i sådana här fall. De är väldigt misstänkt, O J Simpson t.ex.

Varför tror du att han är skyldig? Om han nu är det, hur kommer det sig då att ingen i juryn ansåg att han var skyldig?
Citera
2007-08-17, 16:11
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETAN
Men fy! Jag har väldigt svårt att tro på det där att han skulle vara pedofil. Han har ju gjort så mycket för sjuka barn osv. så det går inte ihopa enligt mig.

Det där är ju ett ganska kass argument. Det spelar väl ingen roll om han gjort mycket för sjuka barn, han kan väl vara pedofil ändå?

Kolla på John Wayne Gacy till exempel, den av barnen omtyckta clowen Pogo
Citera
2007-08-17, 17:05
Medlem

Det finns mängder med bilder på Michael där man ser fläckar på hans hud och ojämnheter i hans hudfärg som vittnar om att han lider av vitiligo. Här är några i ett montage:
http://img123.imageshack.us/img123/2171/4h9fztusq4.jpg

Notera bilden i det vänstra hörnet som enbart föreställer hans spindelbitna ben. Där ser man klart och tydligt fläckarna.

Citera
2007-08-17, 17:14
Medlem
brianmolkos avatar
han kanske ville slippa se ut såhär
http://www.slayerized.com/mjj/articles/vitiligo/vitiligo03.jpg

och om han nu har opererat sig till vit utseende så är det kanske för att det skulle se konstigt ut med ett vitt ansikte med en svart mans drag ?
Citera
2007-08-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pompi

Det finns mängder med bilder på Michael där man ser fläckar på hans hud och ojämnheter i hans hudfärg som vittnar om att han lider av vitiligo. Här är några i ett montage:
http://img123.imageshack.us/img123/2171/4h9fztusq4.jpg

Notera bilden i det vänstra hörnet som enbart föreställer hans spindelbitna ben. Där ser man klart och tydligt fläckarna.

Han blev biten av en spindel när han var ute i Neverlands trädgård någon gång under 2002.
Citera
2007-08-17, 18:06
Medlem
ETANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Det där är ju ett ganska kass argument. Det spelar väl ingen roll om han gjort mycket för sjuka barn, han kan väl vara pedofil ändå?

Kolla på John Wayne Gacy till exempel, den av barnen omtyckta clowen Pogo

Klart han kan, jag säger bara att JAG har svårt att tro det.
Citera
2007-08-17, 18:10
Medlem
Kuriosa:

Mamman till det påstådda offret i rättegången blev för några månader sedan åtalad och fälld för bedrägeri. Hon hade försökt lura staten på 200 000 dollar.

Samma mamma har förövrigt bytt efternamn från Arvizo till Jackson. Hon heter numera Janet Jackson...
Citera
2007-08-17, 18:41
Medlem
siwsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETAN
Jo jag har märkt det men inget svar på vad som egentligen hänt honom? Inte vad jag har kunnat hitta. Det mesta är ju bara massa som media skrivit.

Jag har för mig att jag läst någonstans att han blev insyltad i Nation of Islam och att Louis Farrakhan hade en framträdande roll i detta. Har för mig att detta framkom när media skrev om Wackos ekonomiska haveri. Fick han inte göra sig av med rättigheterna till alla Beatles-låtar?
Citera
2007-08-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siwsan
Jag har för mig att jag läst någonstans att han blev insyltad i Nation of Islam och att Louis Farrakhan hade en framträdande roll i detta. Har för mig att detta framkom när media skrev om Wackos ekonomiska haveri. Fick han inte göra sig av med rättigheterna till alla Beatles-låtar?

Nation of Islam stod för Michaels säkerhet under 2003 fram tills han bytte advokat från Mark Geragos till Tom Mesereau. Den senare gillade inte vad Farrakhan och hans gäng gjorde utan ansåg att dom bara gav en dålig bild av Michael och hans medarbetare.

1995 sålde Michael 50% av ATV-katalogen till Sony. Resterande 50% äger han fortfarande. Han har således inte gjort sig av med Beatles-låtarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in