Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Det är väl klart att de är subjektiva. Vill bara påpeka Att "Nevermind" släpptes 4 år efter "Bad". Så jag var med då också. Frågan är om du ens var tillräckligt gammal för att lyssna på något annat än Smurfhits, och om du har möjlighet att uttala dig om skillnaden i kulturell genomslagskraft. Jag tror inte det. Dunder84
Vad har min ålder med detta att göra?
Det är inte jag som kommer med påståenden om att han var så mycket större än någon som kom efter ex Kurt Cobain.
Jag är fullt medveten om att Nevermind kom efter med vad har det med detta att göra? Och jo jag förstod att du var med då också, annars vore du ju död och det är väl inte så troligt?
91 (Nevermind släptes då) var jag 7 år. Jag tror faktiskt att jag började lyssna på musik tidigare än så. Smurfhits släpptes för första gången september 96 d.v.s. drygt 5-6 år senare då jag var drygt 12-13 och det var ungefär där jag hittade in till Metallica och Gun's n' Roses så det blev aldrig några smurfhits för mig. Har jag missat något?
Då var jag föga troligen förmögen att kommentera kulturell betydelse/genomslagskraft/inverkan/åverkan. Men eftersom du verkar vara en hejare på det så kanske du vill testa om jag är förmögen till det idag?