• 1
  • 2
2010-12-07, 17:16
Medlem
dbaw84s avatar
Hallo!

Det började när jag blev sjuk i slutet av förra veckan och då käkade jag inget på ett par dagar, försökte dricka vatten iallafall då jag kände mig uttorkad. Problemet var att jag inte fick in något vatten i systemet då allt kissades ut genom anus ganska omgående, efter en dag eller så var det inget bajs kvar i tarmarna så det kom bara grönaktigt anuspiss.

Nu har jag iallafall börjat äta igen men jag måste springa på toa en gång i timmen och det kommer bara gaser och vätska med lite små bajsklumpar i, det är en del blod i avföring också... Det börjar bli jävligt jobbigt och jag kan knappt gå ut dels för att jag har ont i magen och dels för att jag är rädd att skita på mig om jag hamnar för långt bort från en toalett.

Så vad ska jag försöka äta för att få stora fasta korvar igen?
Citera
2010-12-07, 17:19
Medlem
Hottenkottens avatar
När man är magsjuk är det väl yoghurt och liknande du skall försöka få i dig. Drycker som té är snällt mot magen också. Googla lite om det
Citera
2010-12-07, 17:19
Medlem
testa och ring ditt lokala sjukhus?
Citera
2010-12-07, 17:22
Medlem
dbaw84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hottenkotten
När man är magsjuk är det väl yoghurt och liknande du skall försöka få i dig. Drycker som té är snällt mot magen också. Googla lite om det

Men det är inte magsjuka, mer magkollaps eller nåt, började med feber och att jag inte käkade, sen tog ju kroppen inte upp vätskan utan skickade ut den på fel ställe. Har inte kräkts eller något sånt..

Men tack för tipsen!
Citera
2010-12-07, 17:24
Medlem
latjoisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klingiz

Man behöver fan inte ringa sjukhus för allt som händer onödigt då det finns riktig bra info att hitta på Internet och här på FB. Finns många trådar om TS problem.

Dock om det blir sämre borde man söka upp en läkare.
Senast redigerad av latjoisse 2010-12-07 kl. 17:27.
Citera
2010-12-07, 17:25
Medlem
dbaw84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klingiz

Vill försöka prova att lösa det själv innan jag går till vårdcentralen och säger att det kommer blodiga klumpar när jag kissar med stjärten.
Citera
2010-12-07, 17:26
Medlem
Damericuss avatar
Ja det finns ju 8000 i Östersund med exakt samma symptom så ring dom.^^
Citera
2010-12-07, 17:32
Medlem
Idealistens avatar
Testa att äta svårsmält mat. Kött kan jag tänka mig är bra och skippa att dricka saker som juice och en massa vatten. Frukt är heller inte bra för en lösbajsande mage.

Lycka till.
Citera
2010-12-07, 17:46
Medlem
SpaCCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damericus
Ja det finns ju 8000 i Östersund med exakt samma symptom så ring dom.^^

Ont: Drick/ät yoghurt för att få igång bakteriekulturen i magen
Citera
2010-12-07, 17:55
Medlem
dbaw84s avatar
Får sticka ner till butiken och köpa lite yoghurt.
Citera
2010-12-07, 18:08
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbaw84
Får sticka ner till butiken och köpa lite yoghurt.

Blåbärssoppa och morotspuré (barnmatsburkar) är också stoppande.
Men med tanke på "blodiga klumpar" så bör du nog inte vänta för länge med att söka läkare.
Mvh
Citera
2010-12-07, 18:53
Medlem
dbaw84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Blåbärssoppa och morotspuré (barnmatsburkar) är också stoppande.
Men med tanke på "blodiga klumpar" så bör du nog inte vänta för länge med att söka läkare.
Mvh

Alltså, de små kluttarna som kommer ut är ganska rödbruna och det blir ganska rött på pappret när jag torkar mig så därför antar jag att det är en del blod i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in