Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-07-18, 15:48
  #1
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Kan man tjacka frusen anka hyfsat billigt hos någon av våra större matkedjor? Kan tilläga att vi pratar om Skåne i första hand.
Citera
2004-07-18, 16:11
  #2
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CgiBinLaden
Kan man tjacka frusen anka hyfsat billigt hos någon av våra större matkedjor? Kan tilläga att vi pratar om Skåne i första hand.

I stadsparken?

// Roger P.
Citera
2004-07-18, 16:15
  #3
Medlem
Mockens avatar
Eftersom du bor i Skåne så är det inte långt till Danmark, där har de fina och billiga ankor. Runt 50 kronor stycket tror jag jag handlade för senast jag var där.
Citera
2004-07-18, 16:24
  #4
Medlem
M2ks avatar
Anka?

Här: http://www.gourmetfoodstore.com/spec...ialty-meat.asp

-> 'Order online Secure by fax/email, or call (877) 591-8008, customer support'.
Citera
2004-07-18, 20:04
  #5
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Eftersom du bor i Skåne så är det inte långt till Danmark, där har de fina och billiga ankor. Runt 50 kronor stycket tror jag jag handlade för senast jag var där.
Just precis men jag tänkte att kanske Netto eller någon annan hade den goda smaken att sälja danska favoritmatvaror i Sverige.

Roger: Har provat att posera som joggare i Pildammsparken men ankorna för sånt jävla liv innan man hinner knäcka nacken på dem att det inte är värt det. Folk bara ringer polisen och så.
Citera
2004-07-18, 20:40
  #6
Medlem
Fet-Everts avatar
Jag vill bara meddela att anka smakar inte bra. Kan varmt rekommendera vegetariskt istället
Citera
2004-07-18, 21:19
  #7
Medlem
ssXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Jag vill bara meddela att anka smakar inte bra. Kan varmt rekommendera vegetariskt istället

Joda, sprängdanka smakar smaskens
Citera
2004-07-18, 22:30
  #8
Medlem
StigAllans avatar
Till och med bara ankskinn kan var jävligt gott.
Ankfötter har jag aldrig provat, däremot hört en recension som inte var positiv.
Recensionen var av en kille som fått käk i Kina.
Citera
2004-07-18, 23:25
  #9
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Varför åker du inte hit vettja!
Citera
2004-07-19, 07:46
  #10
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlik Morozov
Varför åker du inte hit vettja!
Se på jävelen, det kan nog funka. Tackar så mycket! Ska bara få tid över att åka dit och det blir nog inte förrän nästa helg. Ska ringa i förväg också och kolla hur mycket ankan kostar, man vill ju inte bli totalskörtad.

EDIT: Har ringt och dillat med Netto, dom har inte anka i sitt svenska sortiment. Kronetorpsgården tar fantamej 57 kr/kg för sin anka och då väger en anka ca 3 kg. Lite tufft pris tycker jag... Som tur är finns ju även Lidl, som jag ska kolla upp så snart det går. Annars får man väl pysa över till DK och handla helt enkelt. Skitsverige!
Citera
2004-07-25, 02:52
  #11
Medlem
Pettans avatar
Ankeborg...
Citera
2004-07-25, 04:35
  #12
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pettan
Ankeborg...

Vet du var det ligger?
Anka är gott.

Skulle gärna komma nära med en passande bössa.
Surt sa räven, vem sa det?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback