Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
Updatera framsidan, den är borta nu.
Nej, självklart. Men det är något man får stå ut med, heta ämnen är ett enkelt sätt för nya besökare att se vad som händer för tillfället. De kanske fattar intresse för det de ser, skapar ett konto för att diskutera och kanske t.o.m blir regelbundna användare med några hundra posts till slut.
Det ser jag som positivt! Moderatorerna finns här ju för den anledningen, ta bort skräp.
Har uppdaterat. Det enda jag märker är att listan inte finns i sidospalten på framsidan. Dyker man ner i ett delforum så finns den, även fliken uppe i menyn finns kvar.
Dessa nya besökare brukar i regel inte tillföra mycket till diskussionen, men är man intresserad av att se vad som diskuteras mycket ser jag inget problem med att klicka sig in i ett delforum & kika in i ett par trådar. Flashback har överlevt utan Heta Ämnen tidigare, och gör det med all sannolikhet i framtiden också.
Moderatorerna räcker inte till. & som jag skrev i en annan tråd om detta så händer det rätt ofta att om ett intressant ämne hamnar på Heta Ämnen så finns det risk att det låses, främst på grund av två anledningar. Ett är att det blir översköljt av Off Topic (som det i princip alltid blir) & tråden låses med motiveringen att diskussionen har urartat i trams. Den andra anledningen är väldigt likt, men beror på att man har rapporterat en hel del inlägg & moderatorn väljer sonika att låsa tråden istället för att ta bort tramset.
Jag satt nyligen uppe rapporterade Off Topic-inlägg i en tråd. Tror jag hamnade på en ~100 rapporterade inlägg, själva tråden var på runt 250 inlägg & jag rapporterade inte heller all Off Topic, utan det värsta. Tråden låg inte heller i rätt forum. Inget hände på 3-4 dagar. Sen kom moderatorn in & stängde tråden med en tvåordig "motivering". Var ingen motivering att tala om egentligen, utan det som skrevs var bara ett faktum om att tråden åker i papperskorgen.
Hur uppmuntrar låsning av välgjorda, intressanta trådar & överflöde av Off Topic KFK som Flashback står för?