Citat:
Ursprungligen postat av Entr0pi
Vi lever längre, drabbas av mindre sjukdomar, har en betydligt bättre levnadsstandard, mindre samhällsklyftor osv.
"Det viktiga är inte att leva utan att leva väl" ( fritt citat ur...hjälp mig nagon, hur som helst Sokrates )
Vi lindrar visserligen symtomen men skapar fler sjukdomar. Var levnadsstandard är noll, de flesta av oss lever som myror, det är fasansfullt.
Citat:
De flesta av dessa förbättringar vill jag hävda kommer ur teknologiska och vetenskapliga framsteg inom medicinen, fysiken, kemin osv.
Det finns inte en enda "medicin" som inte är skadlig, det finns inte ett enda syntetiskt material som har nagot som helst värde. Allt vi analyserar/söndrar och bygger upp är patetiskt skit som är skadligt för människan och gör henne sjuk, sen bedövas sjukdomen: alkohol, Tv, vald, cigaretter, heroin, sex, porr, arbete....bedövningsmedel allt.
Citat:
Hästen är mer komplicerad än förbränningsmotorn, visst. Men vi behöver inte förstå hästen för att utnyttja den, och idéen att koppla en häst till en kärra är betydligt mindre komplicerad än att bygga en fungerande bil.
Du är - ursäkta mig - "alienerad" fran ditt ursprung. Alla fria djur är fantastiska och man bör visst strava efter att tolka och första dom. Och givetvis bör man inte koppla nagon kärra pa djuren; en man kan bära allt han behöver pa sin rygg.
Men jag menade som sa att den enfaldiga bilen alltid reagerar pa samma sätt, men det krävs kännedom om hästar för att rida en häst.