Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-06, 17:10
  #1
Medlem
Igår när jag var ute och skulle ta en cigg bestämde jag mig för att gå en promenad runt kvarteret. Jag bor i ett stort lägenhetskomplex på 5 våningar, där samtliga lägenheters ytterdörrar är belägna utomhus, förutom ett fåtal, närmare bestämt så är det 1 lägenhet per våning som har sin ytterdörr inomhus, bredvid hissen.

Iallafall, så fort jag kliver in i trapphuset känner jag den välbekanta doften av gräs, men det doftar ändå annorlunda, liksom friskare på något sätt, mot vad röken brukar lukta. Jag har aldrig luktat på en oskördad planta själv, men är välbekant med doften av torkat gräs. Jag var trött när detta hände, så jag tänkte inte så mycket mer på det, utan gick och la mig som vanligt efteråt.

Idag när jag kom hem från jobbet tar jag hissen upp till min våning som vanligt, och känner då att samma doft härjar i trapphuset idag igen. Den här gången blir jag ännu mer fundersam, och börjar försöka följa doften för att se vart den kommer ifrån. Det luktade inte ens i närheten av så starkt på resterande våningar, och jag drar då ganska snabbt slutsatsen att det bara finns 1 lägenhet doften kan komma ifrån, eftersom (som tidigare nämnt) det bara är just en lägenhet inomhus på denna våning, där en till synes ensamstående man bor (har dock aldrig sätt människan vad jag vet).

Jag har försökt hitta denne mystiske man på både eniro och facebook, utan resultat.

Nu till diskussionsunderlaget. Är det verkligen cannabis som luktar, eller finns det möjligen något slags rengöringsmedel eller dylikt med liknande doft? Som sagt så luktade det liksom friskare än vanligt på något sätt, och det luktar definitivt inte hasch.

Hur ska jag gå till väga för att få reda på sanningen? Jag har aldrig mig veterligen träffat denne granne, och jag har ingen aning om hur han ser ut eller hur gammal han är, och han verkar inte finnas någonstans på internet heller. Till saken hör också att jag fortfarande bor hos en av mina föräldrar, så jag kan inte bara knacka på och fråga, ifall jag nu skulle ha fel så skulle det kunna få onödiga konsekvenser eftersom vi bor såpass nära varandra.

Anledningen till att jag är så angelägen om att reda ut detta är för att det helt enkelt skulle vara underbart att ha en schysst gräskran 3 meter från ytterdörren, som dessutom odlar hemma.

Så vad tror ni kära flashback, stämmer mina misstankar?
Citera
2010-12-06, 17:13
  #2
Medlem
EfterBlivandes avatar
Du får hoppas på att han odlar så kan du gå och pressa han att om du inte får lite går du till polisen
Citera
2010-12-06, 17:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EfterBlivande
Du får hoppas på att han odlar så kan du gå och pressa han att om du inte får lite går du till polisen
Det var min första tanke, men det skulle allt kännas lite surt att sätta dit en "fellow stoner" på det sättet .
Citera
2010-12-06, 17:20
  #4
Medlem
8FJN349Ds avatar
Lägg en lapp i hans postlåda och varna honom om att det luktar. Odlar han inte spelar det ingen roll, han vet ju inte vem du är.
Citera
2010-12-06, 17:25
  #5
Medlem
Vadå luktar tutti frutti gräs? *lukt* *lukt* nee... du inbillar dig. Ge fan i att störa din granne nu och gå och lägg dig!
Citera
2010-12-06, 17:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8FJN349D
Lägg en lapp i hans postlåda och varna honom om att det luktar. Odlar han inte spelar det ingen roll, han vet ju inte vem du är.
Saken är dock den att jag vill ju snarare komma i kontakt med personen, inte varna honom. Skulle det verkligen vara gräs som luktar så blir jag ju bara glad .
Citera
2010-12-06, 17:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Vadå luktar tutti frutti gräs? *lukt* *lukt* nee... du inbillar dig. Ge fan i att störa din granne nu och gå och lägg dig!
Tutti frutti kan du vara själv! Nej men jag inbillar mej inte, har rökt ett antal år själv och nog är det något som luktar som gräs alltid, eller ja, nästan (Se första inlägget) .
Citera
2010-12-06, 17:37
  #8
Medlem
bättre att knacka på och varna honom istället och samtidigt förklara att du inte kopplar in polisen. Annars lär han ju noja sönder =p
Citera
2010-12-06, 17:39
  #9
Medlem
CoopColas avatar
Lägg en lapp i lådan där du skriver att det luktar ut i porten och låt honom vara.
Citera
2010-12-06, 17:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Lägg en lapp i lådan där du skriver att det luktar ut i porten och låt honom vara.
Det är faktiskt en bra idé, och det ska jag nog göra också, men jag vill ju såklart få reda på hur det egentligen ligger till, och kanske till och med lära känna liraren.

Kan förresten tillägga att det luktade bra mycket starkare idag när jag kom hem, mot vad det gjorde igår, men nu har dock doften börjat avta något.
Citera
2010-12-06, 17:57
  #11
Medlem
blommlsds avatar
"tja odlar du eller?, Ofan kan jag få lite eller?"
Citera
2010-12-06, 17:57
  #12
Medlem
rzizzlas avatar
knacka på och säg till han att det inte gör ngt om han odlar att du inte bryr dig ett smack om det.
men han borde göra ngt åt lukten pga av att du inte vill ha snutar i huset.
och sedan så känner du ju doften om du står och snackar med han i dörren ju.
säg att du vart på Jamaica lr ngt och känner igen doften.

det kanske är ngn här på fb vem vet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback