• 1
  • 2
2010-12-06, 15:28
Medlem
Min flickvän har något av en liten "skräck" för korvar. Då menar jag inte den mänskliga korven utan den vanliga korven man köper i matbutikerna och som äts med bröd och ketchup.

Mitt "problem" (typiskt i-landsproblem) är då att min flickvän HATAR korv, hon säger att det bara innehåller massa skit i dem. Ändå så har hon inte ätit korv sen hon var 7 eller något.

I värsta fall kan hon äta falukorv, fast det är bara i nödfall och då måste falukorven vara 1mm tunna och genomstekta osv.

Så min fråga är tips på rätter man kan laga som innehåller korv, eller någon variant av korv. Det skulle vara väldigt uppskattat med en länk eller dylikt. Kommer bli så otroligt kul om hon säger: "Åh, det här var gott, vad är det för något?"

-THIS IS KORV
Citera
2010-12-06, 15:29
Medlem
Watterwalkers avatar
Någon slags gryta kanske...
Citera
2010-12-06, 15:31
Medlem
madslugss avatar
Korv med bröd
Citera
2010-12-06, 15:32
Medlem
Kanske Korvstroganoff där du skär falukorven i små bitar. Kanske skulle kunna gått att lura henne med detta, men chansen kanske inte är så stor.
Citera
2010-12-06, 15:33
Medlem
sgeddingagglis avatar
Din flickvän har ju absolut inte fel, man vill nog inte veta vad de stoppat i där. Alldeles för svårt att göra egen korv är det ju inte. Om du inte redan har en så kan du ju investera i en kvarn och köpa lite flälster. Då vet ni att ni äter fina fräscha grejer.
Citera
2010-12-06, 15:33
Medlem
http://www.recept.nu/1.296794/2009/0...nkelt_med_korv

snabbt och enkelt med korv!
Citera
2010-12-06, 15:34
Medlem
Goonslaps avatar
Ska du säga så, "this is korv"?
Citera
2010-12-06, 15:37
Medlem
Fimparens avatar
Hot Dogs har ett köttinnehåll på 34%, man vill nog inte veta vad resten av de 66% är..

Jag är inte heller så förtjust i korv.
Varför måste du tvinga i henne korv för... hajar inte det?
Citera
2010-12-06, 15:37
Medlem
Gör som "Hemlige Arne" i Trazan och Banarne.

Han tipsar om fiskpinnar!

1: Du öppnar kartongen med fiskpinnar, häller ut fiskpinnarna. Tar falukorv och skär i fiskpinne liknande bitar!
2: Rulla korven i sprödbröd!
3: Lägg tillbaka korven som ser ut som fiskpinnar!
4: Sen ser du fram emot kvällen då din flickvän säger, idag ska vi äta fiskpinnar!
Citera
2010-12-06, 15:38
Medlem
lottie87s avatar
Göm den i en massa ost, sen smält och in i ugn. Ost maskerar allt.
Citera
2010-12-06, 15:38
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonslap
Ska du säga så, "this is korv"?

OnT:
Finns ju mycket godare korvar än falukorv att bjuda på. Köp korv med hög kötthalt, skrapa ur innehållet och blanda i en gryta. Då kan hon inte se att det är korv hon äter...
Citera
2010-12-06, 15:39
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Hot Dogs har ett köttinnehåll på 34%, man vill nog inte veta vad resten av de 66% är..

Jag är inte heller så förtjust i korv.
Varför måste du tvinga i henne korv för... hajar inte det?

Men vi normalt funtade människor som bryr oss vad vi stoppar i käften köper ju självklart korv av kvalite med minst 85% kött.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in