2011-07-05, 12:02
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starcrow
vad brukar du köra för biceps övningar? och svårt att få kontakt i dom? hur lyckas du att inte få kontakt i biceps triceps är det lättaste av alla grupper.

koncentration curl
hammar curl
lite allt möjligt i CC
den så kallade Axon curl är rätt bra med

och vist får biccarna arbeta i ryggen men har du ca 48h räcker gott och väl för att piska dom ordentligt enligt mig iaf men alla är vi olika.

Nästan lättare att säga vilka jag INTE har testat genom åren. Jo, jag vet att de allra flesta generellt har otroligt lätt att få kontakt med biceps. Alla utom jag. Och Stillgrowing. Vet att han liksom jag bara har en övning som verkligen tar. I hans fall är det koncetrationscurls. Där han blivit så stark att han repar med 42-43 kg.

Hammarcurls gillar jag. Men i mitt fall så tar de mest på musklerna i armbågsleden liksom underarmens ovansida som arbetar.

Vad är Axoncurl? Är det efter han AF-killen?
Citera
2011-07-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
Nästan lättare att säga vilka jag INTE har testat genom åren. Jo, jag vet att de allra flesta generellt har otroligt lätt att få kontakt med biceps. Alla utom jag. Och Stillgrowing. Vet att han liksom jag bara har en övning som verkligen tar. I hans fall är det koncetrationscurls. Där han blivit så stark att han repar med 42-43 kg.

Hammarcurls gillar jag. Men i mitt fall så tar de mest på musklerna i armbågsleden liksom underarmens ovansida som arbetar.

detta är den mest ultimata övningen som finns på jorden. precis som alla kostupplägg som alla gurus som inte har nån som helst ekonomiskt vinst i det hela dom skriver om, som är så avancerade att man måste ha matte Ö för att förstå dom. man bör ha en examen i proffesur från usa om man ens ska ge sig in på dessa oerhörda monster teorier. se upp så du inte blir ronny coleman på 5 dagar. det kan tydligen ske säger dom som är experter.

skulle tippa på att den här axonculren kommer ge dig 60 biceps ganska snart. ta det försiktigt.

hehe..

ja älskar gurus och alla de här inne som knäböjjer inför deras teorier . det va de ja ville komma fram till bara,
det är tack vare dem som vi har så många proffs tror jag

Kämpa nu Ivan. ut och löp och kom ihåg. det finns inga professorövningar som tar dig framåt, det finns bara rått våld mot det kalla stålet du tar i som ger dig framgång.
en del kallar det vid massa flashiga namn på kändisar -ja kallar det för träna.

gillar din rapport ska du veta. uppdatera ofta

/T.big
Citera
2011-07-05, 13:27
Medlem
Starcrows avatar
Citat:
jo det är AF killen

http://www.youtube.com/watch?v=0Uz4VFG8tDA

jag gillar den övningen dock så kör jag med båda armarna samtidigt.
Citera
2011-07-05, 13:36
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Citat:

Även jag har svårt att få lika bra kontakt i biceps som i andra övningar.
Ja hammercurls kopplar ju ur Biceps Brachii en del och det är istället dess synergister som får jobba lite hårdare.
Citera
2011-07-05, 18:09
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmbladet
detta är den mest ultimata övningen som finns på jorden. precis som alla kostupplägg som alla gurus som inte har nån som helst ekonomiskt vinst i det hela dom skriver om, som är så avancerade att man måste ha matte Ö för att förstå dom. man bör ha en examen i proffesur från usa om man ens ska ge sig in på dessa oerhörda monster teorier. se upp så du inte blir ronny coleman på 5 dagar. det kan tydligen ske säger dom som är experter.

skulle tippa på att den här axonculren kommer ge dig 60 biceps ganska snart. ta det försiktigt.

hehe..

ja älskar gurus och alla de här inne som knäböjjer inför deras teorier . det va de ja ville komma fram till bara,
det är tack vare dem som vi har så många proffs tror jag

Kämpa nu Ivan. ut och löp och kom ihåg. det finns inga professorövningar som tar dig framåt, det finns bara rått våld mot det kalla stålet du tar i som ger dig framgång.
en del kallar det vid massa flashiga namn på kändisar -ja kallar det för träna.

gillar din rapport ska du veta. uppdatera ofta

/T.big

Jag håller med dig. När allt kommer omkring, så kör vi alla samma övningar som de gjorde för 50-60 år sedan. Men vid sällsynta tillfällen så dyker det upp något nytt som faktiskt är bra. Jag själv är mycket förtjust i Graneheimpressar. Även Oldenmark har ett utförande eller två som är värda att testa.

Sen är jag av naturen nyfiken. Ramlar jag på något som är nytt för mig så frågar jag. Alltid.

Japp, här löps det på. Löper så mycket att jag snart blir en tik. En billig hynda

I går var första gången som jag hade lite flyt. När man slutar tänka på om det är jobbigt eller inte. Benen bara springer på av sig själva.

Kul att du gillar min rapport. Kärleken är ömsesidig. Har gillat din från första inlägget. Grymt att du öser på. Och trenar hårt
Citera
2011-07-05, 18:13
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
jo det är AF killen

Ska kolla, tack!
Citera
2011-07-05, 18:14
Medlem
Citat:
Jag håller med dig. När allt kommer omkring, så kör vi alla samma övningar som de gjorde för 50-60 år sedan. Men vid sällsynta tillfällen så dyker det upp något nytt som faktiskt är bra. Jag själv är mycket förtjust i Graneheimpressar. Även Oldenmark har ett utförande eller två som är värda att testa.

Sen är jag av naturen nyfiken. Ramlar jag på något som är nytt för mig så frågar jag. Alltid.

Japp, här löps det på. Löper så mycket att jag snart blir en tik. En billig hynda

I går var första gången som jag hade lite flyt. När man slutar tänka på om det är jobbigt eller inte. Benen bara springer på av sig själva.

Kul att du gillar min rapport. Kärleken är ömsesidig. Har gillat din från första inlägget. Grymt att du öser på. Och trenar hårt

bra du testar nya varianter. ja kan hålla med om att det ger en ny motiovation bl.a. så det är positivt även i den bemärkelsen. är bara trött på hysterin kring gurusarna

så du löper såpass. ja tror ja ska ta en runda med ikväll. blir nog bara 2km max men högt tempo isf.
fått rätt mycket mage tycker jag.

o ja. jag trenar hårt.

kämpa Ivan.

/T.big
Citera
2011-07-05, 18:14
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyGinWine
Även jag har svårt att få lika bra kontakt i biceps som i andra övningar.
Ja hammercurls kopplar ju ur Biceps Brachii en del och det är istället dess synergister som får jobba lite hårdare.

Så det är // Yoda
Citera
2011-07-05, 18:19
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
jo det är AF killen

Aha, stående, enarms kabelcurls från nedre trissan. Ska faktiskt damma av den och prova den igen. Säkert 10 år sedan jag körde den sist. Ska även testa scottcurld med en arm i taget med kabel.
Citera
2011-07-05, 18:27
Medlem
Wahlberg999s avatar
Citat:
vad brukar du köra för biceps övningar? och svårt att få kontakt i dom? hur lyckas du att inte få kontakt i biceps triceps är det lättaste av alla grupper.

koncentration curl
hammar curl
lite allt möjligt i CC
den så kallade Axon curl är rätt bra med

och vist får biccarna arbeta i ryggen men har du ca 48h räcker gott och väl för att piska dom ordentligt enligt mig iaf men alla är vi olika.

För många kopplas axlar in i bilden när man kör biceps, vilket inte känns bra någonstans, får själv ett ganska sjukt tryck i axlarna av många biceps övningar, koncentrationscurls funkar däremot perfa
mvh
Senast redigerad av Wahlberg999 2011-07-05 kl. 18:30.
Citera
2011-07-05, 19:05
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Leave Axon alone!!
Citera
2011-07-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyGinWine
Leave Axon alone!!

hahahaha alla tar varann i handen nu i en ring och säger tillsammans -we love axon.

/T.big
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in