2011-07-03, 23:19
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Ska i vilket fall bli intressant och se hur din deff slutar, du har väl diciplin om någon så bör inte vara några bekymmer!

Hej förresten, läser din rapport otroligt mycket så keep up the good work!

Tjenare!

Det blir ett "Tack! x 2" på dina rader!

Jo, min tjurskallighet är väl ett av mina mer framträdande personligthetsdrag. På gott och ont. Men ibland (rätt ofta) har jag nytta av det.

Som sagt; kul att du läser mina humbla små inlägg. Blir lite mer och roligare läsning i höst, när jag kan dra på för fullt igen. Just nu finns det inte så mycket att skriva om.

//Ivan
Citera
2011-07-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
Den är så avkopplande att jag blir rastlös. Dessutom har jag bestämt mig för att inte alls dricka sedan en vecka tillbaka. Och inte en hantel eller viktplatta så långt ögat kan se.

Eller med andra ord: Kunde vara roligare dagar.

Men jag fokuserar på att få tillbaka min kondition med 1-2 löprundor dagligen. Går segt och varje meter är ett helvete. Men det är bra. Då har jag något att kämpa mot och för

bra du kämpar på. njut av sommaren lite för snart är de vinter o man får gå i snöstorm till gummet

deffar du nu?

/T.big
Citera
2011-07-03, 23:22
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerra
Kommer följa din rapport också =)

"Man tackar"
Citera
2011-07-03, 23:24
Medlem
Kaerras avatar
Citat:
"Man tackar"

Citera
2011-07-03, 23:26
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmbladet
bra du kämpar på. njut av sommaren lite för snart är de vinter o man får gå i snöstorm till gummet

deffar du nu?

/T.big

Japp. I tisdags såg jag som sagt bilder på mig själv från i midsomras. Fy. En riktig styggelse. Där och då bestämde jag mig för deff och löpträning. Vi snackar Barbapappa. Barba Fläsk.

Jag väger inte allt (som jag gör när det är riktigt skarpt läge) men kör ändå på rätt hårt.

Ska snart somna. Och kommer att få somna hungrig. Men är man en Barbis så får man också somna med en mage som skriker efter mat.
Citera
2011-07-03, 23:28
Medlem
Kaerras avatar
Citat:
Japp. I tisdags såg jag som sagt bilder på mig själv från i midsomras. Fy. En riktig styggelse. Där och då bestämde jag mig för deff och löpträning. Vi snackar Barbapappa. Barba Fläsk.

Jag väger inte allt (som jag gör när det är riktigt skarpt läge) men kör ändå på rätt hårt.

Ska snart somna. Och kommer att få somna hungrig. Men är man en Barbis så får man också somna med en mage som skriker efter mat.

Men har du inte hört detdära om att tvättbräda är omodernt? finns juh torktumlare nu för tiden
Citera
2011-07-04, 00:01
Medlem
Jag ber om ursäkt att jag inte läst hela rapporten, men eftersom jag är i din ålder och umgås med tanken att köra året runt vill jag passa på at fråga.

Jag är ju på kur nu, men 750 mg/5d testo och 500mg/5d deca.

Min tanke är att cruisa mellan kurerna, och att lägga sig på en så låg nivå att kroppen får en chans att vila, samtidigt som välmåendet är kvar, libido finns där, man kan hålla kvar ökningar på gym.

Frågan är, vad anser du är en bra cruisedos?
Talade med dinp bland annat idag, tror de har en mer byggaraktig tänk kring det hela. För de talade om pct, av ibland, cruise på minst 250 i veckan, byggarna kör 5-600 i veckan ett kort tag, sedan upp på monsterdoser igen. Ingen deca på cruise.

Själv funtar jag ju lite på att kanske 125 mg testo resp deca i veckan kunde vara en bra cruise.

Och inte fan kör man pct om man är på året om?
Citera
2011-07-04, 00:01
Medlem
Citat:

då säger ja bara en sak. kötta på! du fixar detta.

/T.big
Citera
2011-07-04, 13:40
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag ber om ursäkt att jag inte läst hela rapporten, men eftersom jag är i din ålder och umgås med tanken att köra året runt vill jag passa på at fråga.

Jag är ju på kur nu, men 750 mg/5d testo och 500mg/5d deca.

Min tanke är att cruisa mellan kurerna, och att lägga sig på en så låg nivå att kroppen får en chans att vila, samtidigt som välmåendet är kvar, libido finns där, man kan hålla kvar ökningar på gym.

Frågan är, vad anser du är en bra cruisedos?
Talade med dinp bland annat idag, tror de har en mer byggaraktig tänk kring det hela. För de talade om pct, av ibland, cruise på minst 250 i veckan, byggarna kör 5-600 i veckan ett kort tag, sedan upp på monsterdoser igen. Ingen deca på cruise.

Själv funtar jag ju lite på att kanske 125 mg testo resp deca i veckan kunde vara en bra cruise.

Och inte fan kör man pct om man är på året om?

Hej du!

Nu betraktar jag mig fortfarande som nybörjare på ASS och här inne finns personer med betydlig mer kunskap och erfarenhet. Med det sagt så ska jag försöka ge några vettiga svar.

Ligger du på året runt så finns det ingen anledning att köra pct.
Jag tar i första hand testo som hormonterapi och mår utmärkt på 250mg var 10:e dag. I höst ska jag återigen kliva upp till 500mg ew. Därefter blir det terapi igen e10d.

I ditt fall så tror jag att just 250mg varje vecka vore en skön cruise. Antigen bara i form av testo eller som du tänkt, en 50/50-mix testo och deca.

Möjligen skulle du kunna köra 250mg testo OCH 250mg Deca som cruise.
Vad säger ni andra??

MVH // Ivan
Citera
2011-07-04, 13:42
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmbladet
då säger ja bara en sak. kötta på! du fixar detta.

/T.big

Tack! Du har klivit över 3 g i veckan nu, hur mår du på den dosen?
Citera
2011-07-05, 11:39
Medlem
IvanDFs avatar
Lite armfunderingar...

I höst är det fokus framför allt på armarna (men jag måste också komma igång med min ben- och magträning). De släpar. Jag har svårt att få kontakt i biceps. Hur strikt jag än kör så tar inte övningarna där de ska ta. Annars har jag lätt att få kontakt. Jag kör ju superstrikt med 100% fokus på kontakt och är verkligen inte det minsta viktkåt. Jag kör så tungt jag kan utan att tappa kontakten eller tumma på utförandet.

Men med biceps verkar ingenting bita. Enda undantaget är enarms hantelcurl. Det här har gjort att jag tycker det är svintråkigt att träna armar. Vilket knappast bidrar till min armutveckling. Men skulle jag få resultat så skulle det genast bli roligare. Och tycker jag något är roligt så brukar det gå av sig själv. Med andra ord: Måste skärpa mig och få till lite resultat. Hur små de än är så kommer de göra stor skillnad för min träningsgnista.

På ett sätt skulle ett dedikerat armpass i veckan vara bra. 100% fokus enbart på biceps och triceps.

Å andra sidan är det inte fel att köra biceps efter ett tungt ryggpass. Då har biccarna redan fått stryk och jag behöver inte köra lika många övningar eller set för att ge dem en ordentlig omgång. Det har också fördelen att jag kan träna ett pass mindre i veckan.

Ni som följt min rapport vet att jag inte tror på att mer är bättre. Mina pass är oftast bara kring 36-40 minuter. Jag kör hårt, strikt och är totalt osocial. Pratar inte med andra, tittar inte på andra. Det är bara jag och vikterna.

Jag vill att mina pass ska vara roliga. Jag vill längta efter dem.
Skulle jag börja köra 5-6 pass i veckan så skulle det bli slentrian. Min träning skulle snabbt bli "ett måste". Och negativa måsten är aldrig roliga. Dessutom ska jag försöka hålla löpningen vid liv under hösten. Bara det gör att jag inte kan köra för många styrkepass.

Så det schema jag lutar åt lär se ut lite så här med 3 pass i veckan:

Bröst, utsida axlar, triceps
Ben, mage
Rygg, baksida axlar, biceps

4 pass i veckan:

Bröst, triceps
Ben, mage
Axlar
Rygg, biceps

Dvs, inga konstigheter. Jag lutar ändå åt 4 pass eftersom jag gillar att köra axlar för sig. Eftersom jag är lång (185 cm) så är det inte fel med ett par schysta axlar.

Skulle jag ändå köra armar separat så lär det bli ungefär så här:

Armar
Ben, mage
Bröst, utsida axlar
Rygg, baksida axlar,

(Har inte brytt mig om att placera dagarna i rätt ordning eller speca vilodagar).

Nåja, bara lite funderingar. Kände ett behov av att tänka högt. Suktar duktigt efter att få riva av ett par pass, kan jag säga.

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF 2011-07-05 kl. 11:43.
Citera
2011-07-05, 11:55
Medlem
Starcrows avatar
vad brukar du köra för biceps övningar? och svårt att få kontakt i dom? hur lyckas du att inte få kontakt i biceps triceps är det lättaste av alla grupper.

koncentration curl
hammar curl
lite allt möjligt i CC
den så kallade Axon curl är rätt bra med

och vist får biccarna arbeta i ryggen men har du ca 48h räcker gott och väl för att piska dom ordentligt enligt mig iaf men alla är vi olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in