• 1
  • 2
2010-12-06, 09:35
Medlem
PappaZs avatar
Svenska spel körde en turre igår (5/12 kl 20.00) som dom kört banners för på pokersidan ett tag.
1000+90 kr i inköp, 10 000 startmarker, långsam struktur och proffset W Thorson skulle vara med med 5% av potten som bounty på sig.
423 personer reggade sig.
(Turneringen är för tillfället pausad och återupptas ikväll, måndag kl 20.00. 17 pers kvar...)

Nu till frågan.
Jag gick in för att kolla lite hur det gick i för Thorson vid niotiden tror jag och såg att han åkt ut på plats 414!?
414 av 423 är inte strålande, så jag undrar om någon vet vad som hände?
Jag förutsätter att killen är duktig, så något märkligt måste det vara.
Jag är bara nyfiken. Någon som vet något om det hela?
Citera
2010-12-06, 09:39
Medlem
Vad är så märkligt med att någon åker ut tidigt i en No limit turnering?, räcker ju att två stora händer är uppe mot varandra.
Citera
2010-12-06, 09:50
Medlem
AA mot KK, inte mycket att säga om...
Citera
2010-12-06, 10:01
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaZ
Svenska spel körde en turre igår (5/12 kl 20.00) som dom kört banners för på pokersidan ett tag.
1000+90 kr i inköp, 10 000 startmarker, långsam struktur och proffset W Thorson skulle vara med med 5% av potten som bounty på sig.
423 personer reggade sig.
(Turneringen är för tillfället pausad och återupptas ikväll, måndag kl 20.00. 17 pers kvar...)

Nu till frågan.
Jag gick in för att kolla lite hur det gick i för Thorson vid niotiden tror jag och såg att han åkt ut på plats 414!?
414 av 423 är inte strålande, så jag undrar om någon vet vad som hände?
Jag förutsätter att killen är duktig, så något märkligt måste det vara.
Jag är bara nyfiken. Någon som vet något om det hela?

Förlåt men skojar du eller?
Citera
2010-12-06, 10:36
Medlem
PappaZs avatar
Nej, jag skämtar inte.

Jag är nyfiken då jag jobbar en del med poker på konsultbasis och jag är bekant med ett antal professionella pokerspelare. Jag tycker att det är märkligt och lite oansvarigt, om inte annat ur ett arbetsgivarperspektiv, att spela så aggressivt i en turnering där du är dragplåstret. Särskilt när det gäller såpass små pengar (förmodar jag) för honom.
Därav min fråga.
KK mot AA är ingen ursäkt för någon som lever på poker. Inte om man spelar en djupstackad turnering.
Ni får gärna basha mig allt ni orkar, men jag är fortfarande nyfiken om någon vet vad som hände.
Och jag tycker det är en relevant fråga.
Senast redigerad av PappaZ 2010-12-06 kl. 10:37. Anledning: Märklig meningsbyggnad.
Citera
2010-12-06, 10:42
Medlem
Ska forska lite i saken
Citera
2010-12-06, 11:15
Medlem
pungluders avatar
w.thorson är en average fisk på svs. så att han åkte ut tidigt är inte konstigt.
däremot har du en poäng i att det var oansvarigt med tanke på att han är dragplåstret och ska föreställa nåt slags proffs
Citera
2010-12-06, 11:22
Medlem
vet inte om det spelar någon roll, poker är ju riggat heheh, kolla in denna video, han har gjort hur många som helst, faktiskt riktigt roligt att kolla på hahha

http://www.youtube.com/watch?v=4Nc4C...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=RS8C9...eature=related
Senast redigerad av MicheG 2010-12-06 kl. 11:28.
Citera
2010-12-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
w.thorson är en average fisk på svs. så att han åkte ut tidigt är inte konstigt.
däremot har du en poäng i att det var oansvarigt med tanke på att han är dragplåstret och ska föreställa nåt slags proffs

Ska man skratta eller gråta..
Citera
2010-12-06, 17:35
Medlem
_slipknot1_s avatar
Railade hans bord och han plockade upp KK på knappen och mötte AA. Hade det inte varit en så hög Bounty på honom hade han nog lagt sig på floppen. Han resonerade att han var uppe mot AK-QQ-AA men pga Bountyn så hade motspelaren oddsen på sin sida. Dock spelade killen med AA handen bra. Men det luktade verkligen AA i sättet han spelade den. Inget stort att orda om egentligen.
Citera
2010-12-06, 22:29
Medlem
PappaZs avatar
Tack för svaret!
Ja, alla får väl utvärdera efter eget huvud nu när vi har händelseförloppet klart.
Citera
2010-12-07, 00:46
Medlem
flashbackerno1s avatar
Ring och fråga Jack Bauer, han kanske kan hjälpa dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in