Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-17, 08:14
  #205
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
har du garanti så är det väl bara att använda den?

Ölspill går inte på garanti. Det är hemförsäkringen som får användas i såna här fall.
Citera
2015-07-17, 11:35
  #206
Medlem
tzjs avatar
Inlägg flyttade till korrekt tråd.
/moderator.
Citera
2015-07-17, 15:07
  #207
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
har du garanti så är det väl bara att använda den?
Hur tänkte du nu?
Citera
2015-07-21, 12:17
  #208
Medlem
Spillde dricka över MacBook Air

Jag spillde läsk över min dator sedan hårtårkade jag den :P Det funkade men nu funkar inte laddaren till datorn tips?
__________________
Senast redigerad av LordOfAfrica 2015-07-21 kl. 12:20.
Citera
2015-07-21, 12:29
  #209
Medlem
NVM Löste det genom att dra igång så mycket spel och saker jag bara kunde för att få fläktarna igång (Y)
Citera
2015-07-21, 13:10
  #210
Avstängd
Ta en säkerhetskopia och lämna in till närmaste AASP.
Den kommer förmodligen haverera strax.
Citera
2015-07-21, 15:33
  #211
Avstängd
NopeNopes avatar
Lägg datorn i en påse ris
Citera
2015-07-21, 15:46
  #212
Moderator
^Eazs avatar
Hahahaha.

TS gjorde det man inte ska göra, dra igång datorn, köra med hårfön, att dra igång datorn är att be om en kortslutning vilket inte behöver ske på en gång. Nästan så att man tycker att TS förtjänar en trasig dator när denna är så djävla korkad.

Sen, det största problemet är inte vätska, utan att det i det här fallet var läsk, vilket innehåller socker. Detta kan orsaka korslutning vid senare tillfälle, även när datorn som sådan är torr.

Nu menar jag heller inte en "kaboom-kortslutning" med blixtrar och skit, utan att datorn helt enkelt slutar fungera när något komponent slutar fungera.

Bäst att göra är att ta ut batteri (om det nu går på en MB:A?), ta ut strömsladden. Låt datorn stå, t.ex ovanför ett element, låt stå 2 dagar, ris är bra eftersom detta suger åt sig fukt.

Lite tips: http://www.reviversoft.com/sv/blog/2...-liquid-on-it/
Citera
2015-07-21, 16:45
  #213
Medlem
tzjs avatar
Trådar sammanfogade.
/moderator
Citera
2015-08-08, 08:35
  #214
Medlem
6.10s avatar
MacBook Unibody A1278. Ja. Gammal som gatan. Ett halvt glas latte över hela tangentbordet och trackpaden. Panik. Alla sladdar ur. Stängde av via menyn (medans jag höll datorn upp och ner. Batteri ur. Hårddisk ur. Den större bakre plattan bortskruvad. Moderkort blottlagt. Sedan kom jag inte längre med skruvandet. Hade inte rätt verktyg. Om haft, så hade jag nog skruvat loss det mesta. Öppnade upp skärm/tangentbord. Lät tangenbordsdel ligga horisontellt. Skärm fullt uppfälld. Kalluftsfläkt riktad mot det uppöppnade bakstycket/moderkortet. 4-5 timmar. Blev sedan rastlös. Med hela baksidan fortfarande bortskruvad lade jag en tunn duk över moderkortet/baksidan och ställde ut den på balkongen med baksidan riktad mot solen. 2-3 timmar. Monterade ihop. Startade som den skulle, men tangentbordet verkar vara kaputt. Trackpaden funkar. Externt tangentbord (från min gamla G3´a)
Citera
2015-08-08, 09:11
  #215
Medlem
Queen-Obscences avatar
Tyvärr blev det ingen solskenshistoria för mig. Kaffe spillt över min MacBook air från 2014. Inte särskilt mycket eftersom att det mesta kom på golvet, på mig och väggen (fråga mig inte hur det gick till). Den gick inte att fixa för en kostnad under 20 tusen enl reparatören... Lade den i en påse med ris i fyra dagar vilket inte hjälpte direkt efter att det hände ... För just det problemet var flashback ingen större hjälp :/ blev ny dator till slut...
Citera
2018-05-25, 15:37
  #216
Medlem
Vatten på Mac air

Hej,
Kom nyss hem från skolan så har min vattenflaska läckt i väskan. Nör jag öppnade min Mac air så fladdrade bilden så stängde av den. Kan jag göra något mer än låta den vara avstängd?(hur lönge)

Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback