Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-05, 15:42
  #1
Medlem
steveY2Ks avatar
Nu är det såhär att jag ser en väldans massa Neger hit och Nigger dit på det här forumet.
Även Blatte hit och Sandneger dit men det hör inte till den här tråden.

Vad tycker ni Negrar om att vi svenskar skriver Neger och Nigger fritt här på forumet?
Finns det några Negrar på Flashback?
Vad anser ni om att det inte finns några Neger smilies?
Vad är värst? Svartskalle, Neger, Nigger?
Nu menar jag självklart endast på Flashback forum, dvs inte vad ni blir kallade i verkligheten.

Låt mig höra era åsikter.
2010-12-05, 15:46
  #2
Medlem
Harmandas avatar
Definiera neger.
2010-12-05, 15:47
  #3
Avstängd
Leifgw77s avatar
Jag är Vit. Men jag tycker inte att det är något fel med att kalla en "afrikan" neger, eller en blatte för andra ord. Dem kallar oss "svennar" det tycker jag är minst lika kränkande som t.ex. nigger,neger,svartskalle osv osv..
2010-12-05, 15:50
  #4
Medlem
steveY2Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifgw77
Jag är Vit. Men jag tycker inte att det är något fel med att kalla en "afrikan" neger, eller en blatte för andra ord. Dem kallar oss "svennar" det tycker jag är minst lika kränkande som t.ex. nigger,neger,svartskalle osv osv..
Kunde inte sagt det bättre själv. Jag menar.. Jag tar inte illa upp om en neger gör en tråd angående 'Svennen försökte råna mig bust-a-move på honom så han däckade."

Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Definiera neger.
Neger
2010-12-05, 15:51
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
Nu är det såhär att jag ser en väldans massa Neger hit och Nigger dit på det här forumet.
Även Blatte hit och Sandneger dit men det hör inte till den här tråden.

Vad tycker ni Negrar om att vi svenskar skriver Neger och Nigger fritt här på forumet?
Finns det några Negrar på Flashback?
Vad anser ni om att det inte finns några Neger smilies?
Vad är värst? Svartskalle, Neger, Nigger?
Nu menar jag självklart endast på Flashback forum, dvs inte vad ni blir kallade i verkligheten.

Låt mig höra era åsikter.

Jag e inte neger men kan ändå besvara frågorna
- De får lust att ta livet av er
-Självklart finns det
-LOL de är gula och knappast vita..Gula e typ vanliga färgen på smilies
- Svartskalle
2010-12-05, 15:52
  #6
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
Kunde inte sagt det bättre själv. Jag menar.. Jag tar inte illa upp om en neger gör en tråd angående 'Svennen försökte råna mig bust-a-move på honom så han däckade."


Neger
Jag skulle nog tro att man blir irriterad om någon med den synen på mörkhyade människor skulle kalla en neger ja. Skulle du kalla min lillebror som råkar ha en afrikansk pappa neger så jag gladeligen betalat någon för att spöa skiten ur dig.
2010-12-05, 15:52
  #7
Medlem
iipods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Definiera neger.
En svarting, http://www.mff.se/Aktuellt/Nyheter/2...anga_klar.aspx
2010-12-05, 15:54
  #8
Medlem
iipods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Jag skulle nog tro att man blir irriterad om någon med den synen på mörkhyade människor skulle kalla en neger ja. Skulle du kalla min lillebror som råkar ha en afrikansk pappa neger så jag gladeligen betalat någon för att spöa skiten ur dig.
Är han mulatt?
2010-12-05, 15:55
  #9
Medlem
steveY2Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Jag skulle nog tro att man blir irriterad om någon med den synen på mörkhyade människor skulle kalla en neger ja. Skulle du kalla min lillebror som råkar ha en afrikansk pappa neger så jag gladeligen betalat någon för att spöa skiten ur dig.
Hur skulle du ta det om någon svensk betalade en annan svensk för att spöa dig efter du kallat personens lillasyster för svenne hora?

Gå inte för offtopic nu. Vill faktiskt höra vad en Neger har att säga angående ämnet. Eller ännu bättre en Somalier.
2010-12-05, 15:56
  #10
Avstängd
guywithtnts avatar
Låt ni några mörkhyade personer innan alla andra svarar för dem?
2010-12-05, 15:58
  #11
Medlem
Storfurstinnans avatar
Jag är själv vit men min pappa är färgad/mulatt. När ordet neger används brukar jag allt som oftast haja till. Hur ofta brukar man kalla en annan människa neger som komplimang?

Många svenskar skyller ifrån sig med svenneargumentet (för att inte tala om den jävla vitlöken...) men jag tycker inte att det är samma sak, inte alls. Ordet neger är besläktat med nigger, som är extremt värdeladdat och väldigt nedsättande.

Här på Flashback är ordet neger myntat som vardagsspråk, I know. Dock blir det inte rättfärdigat för det. Jag antar att de killar och tjejer som brukar sig av ordet helt enkelt saknar tillräckligt stort vokabulär för att kunna svänga sig med andra uttryck.

Svenne innehar å andra sidan inte heller den historia och genomslagskraft som ordet neger bär med sig.
__________________
Senast redigerad av Storfurstinnan 2010-12-05 kl. 16:03.
2010-12-05, 15:58
  #12
Medlem
token12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifgw77
Jag är Vit. Men jag tycker inte att det är något fel med att kalla en "afrikan" neger, eller en blatte för andra ord. Dem kallar oss "svennar" det tycker jag är minst lika kränkande som t.ex. nigger,neger,svartskalle osv osv..
Är "Svenne" och "Nigger" lika kränkande?
Dumma idiot... Läs lite historia innan du pratar ut !
Och så känner jag även flera svenskar som kallar sig själva/andra för svenne.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback