Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-05, 15:29
  #1
Medlem
filipdinhos avatar
Det är så att jag hittar bra videos på youtube som jag sedan börjar klippa i i imovie men problemet är att de bra videos som jag laddar ner är det sämsta kvaliteten på Jag ladda ner 4Media Video Converter Ultimate 6 och tyckte programmet var bra och man kunde konvertera filer till allt möjligt,och jag konvertera min fil i HD 1080p men fortfarande är kvallen lika dålig,när man lägger ut på youtube så är det HD "1080" men ändå kvaliteten ligger på 240p fast det står 1080p,kan nån hjälpa mig,nån som vet hur man fixar kvaliteten på videorna

Tacksam för svar
Citera
2010-12-05, 15:35
  #2
Medlem
sungads avatar
Om videon är i den sämsta kvaliteten från början,så kan du väl inte göra kvaliten bättre med något programm
Citera
2010-12-05, 15:36
  #3
Medlem
spyder123s avatar
Vad är din högsta utbildning?
Citera
2010-12-05, 15:44
  #4
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipdinho
och jag konvertera min fil i HD 1080p men fortfarande är kvallen lika dålig,när man lägger ut på youtube så är det HD "1080" men ändå kvaliteten ligger på 240p fast det står 1080p

Herregud, hoppas verkligen du driver med oss.
Citera
2010-12-05, 16:07
  #5
Medlem
filipdinhos avatar
Nej jag driver inte,jag fattar såklart att det inte går vilket program man än använder men vafan,nånting kan man väl göra!
Citera
2010-12-05, 16:20
  #6
Medlem
DvARTs avatar
Om man skulle kunna göra videos bättre som har dålig kvalité skulle ju bra kameror vara onödiga att tillverka.
Klart du inte kan få fram mer information än din kameran redan fångat på videon.
Går att förstora videon men kommer se skitfult ut
Citera
2010-12-05, 17:07
  #7
Medlem
brianmolkos avatar
du kan ju inte få det till HD sådär bara den leverar bara tom data isåfall, för informationen för HD film inte finns
Citera
2010-12-05, 23:23
  #8
Medlem
Jag har för mig att keepvid laddar ner i HD ( om det är en HD video)
Citera
2010-12-06, 03:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filipdinho
Det är så att jag hittar bra videos på youtube som jag sedan börjar klippa i i imovie men problemet är att de bra videos som jag laddar ner är det sämsta kvaliteten på Jag ladda ner 4Media Video Converter Ultimate 6 och tyckte programmet var bra och man kunde konvertera filer till allt möjligt,och jag konvertera min fil i HD 1080p men fortfarande är kvallen lika dålig,när man lägger ut på youtube så är det HD "1080" men ändå kvaliteten ligger på 240p fast det står 1080p,kan nån hjälpa mig,nån som vet hur man fixar kvaliteten på videorna

Tacksam för svar

Bara för att du gör en upsampling så innebär det INTE att du stoppar in extra information... du höjer bara upplösningen.

Skit in, skit ut.

Enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback